Analistul KGI Securities, Ming-Chi Kuo, a publicat astăzi un nou raport de cercetare în care explică motivele pentru care el consideră că Apple și-a mutat atenția de la dezvoltarea unui autoturism propriu-zis la dezvoltarea tehnologii auto, în special cele bazate pe realitatea augumentată.
Potrivit analistului american, știrile cum că Apple și-a mutat atenția la dezvoltarea unui sistem de șofat autonom „au sens”, în condițiile în care noul sistem va îngloba realitatea augumentată și va oferi o experiență de utilizare „inovativă”.
Toate succesele anterioare ale Apple au avut legătură cu interfețele om-mașină, cum ar fi mausul pentru Mac, roata cu clic pentru iPod și Multi-Touch pentru iPhone și iPad.
Asumându-ne faptul că Apple va dezvolta cu succes un sistem de realitate augumentată, prezicem că se va bucura de următoarele avantaje competiționale: 1. redefinirea actualelor produse-cheie și obținerea unui avantaj de trei-cinci ani în fața concurenței. Spre exemplu, acest lucru se poate întâmpla pentru iPhone, iPad și Mac; 2. eliminarea obstacolelor pentru Apple Watch și Apple TV prin oferirea unei experiențe de utilizator inovativă; și 3. intrarea în noi domenii de afaceri, cum ar fi sistemele de condus autonom.
Ne așteptăm ca Apple să obținărezultate preliminare în realitatea augumentată în următorii 1-2 ani cel mai devreme și să o facă să lucreze pentru început cu iPhone.
Kuo este de părere că piața de produse bazate pe realitatea augumentată va înregistra o creștere majoră în 2018 și va muta atenția lumii de la produsele de realitate virtuală de îndată ce Apple va intra „în joc”. Acesta prezice că piețele de produse de realitate augumentată și realitate virtuală combinate vor crește de la 40-50 de miliarde de dolari în 2018 la 150 de miliarde de dolari în 2020, ponderea cea mai mare urmând a o avea produsele din prima categorie.
Faptul că Apple este interesată de realitatea augumentată nu este o surpriză pentru nimeni. Oficialii gigantului american au discutat în repetate rânduri despre sistemele de realitate augumentată, spunând că are „aplicații interesante” și că are capacitatea de a îmbunătăți interacțiunile interumane. Se zvonește că gigantul american are o echipă care lucrează la dezvoltarea tehnologiilor de realitate virtuală și realitate augumentată, căutând modalități în care acestea ar putea fi integrate în viitoarele produse.