Nimic nu este parcă mai deranjant atunci când navighezi pe Internet decât să îți vezi dispozitivul iPhone sau iPad că s-a blocat în timp ce încărca o pagină web, din cauza semnalului Wi-Fi foarte slab. Și probabil că fiecare dintre noi am pățit-o, fie că am ieșit în curte, am mers într-o încăpere din casă mai îndepărtată de routerul Wi-Fi, am ieșit dintr-un magazin la al cărui rețea Wi-Fi ne-am conectat (sau am fost conectați automat), și în multe alte situații. Iar modul de rezolvare la care apelam de regulă era fie să stăm să așteptăm zeci de secunde sau câteva minute ca pagina web sau conținutul dorit să se încarce, fie să dezactivăm Wi-Fi din centrul de control pentru a trece pe conexiunea celulară de date.

Apple știe de existența acestei probleme cu care se confruntă mai devreme sau mai târziu toți utilizatorii de iPhone și iPad, așa că în versiunile mai recente de iOS a venit să o adreseze printr-o caracteristică numită Asistență Wi-Fi. Aceasta nu face nimic altceva decât să ia de pe umerii tăi încă o grijă: semnalul Wi-Fi. Ea este capabilă să detecteze în mod automat un semnal Wi-Fi slab sau foarte slab și să comute conexiunea de date pe celular, unde, în mod normal, ar trebui să ai semnal mai bun sau măcar să te bucuri de o conexiune mai rapidă și stabilă.

Asistență Wi-Fi este o caracteristică foarte convenabilă și funcționează așa cum te-ai aștepta. Odată ce o activezi, nu vei mai avea vreodată grija vitezei conexiunii la Internet (decât dacă și semnalul la rețeaua celulară este slab sau inexistent) și nu va mai trebui ca după câteva secunde în care ai așteptat aiurea să se încarce melodia din Apple Music, pagina web, conținutul de pe Instagram, ș.a.m.d. să cauți prin Configurări sau centrul de control butonul de dezactivare a Wi-Fi. Ca să nu mai punem că situațiile în care ai dezactivat Wi-Fi din cauză că semnalul era foarte slab și ai uitat să îl reactivezi, consumând astfel zeci sau sute de MB, vor deveni istorie.

Cum să îmbunătățești viteza unei conexiuni la Internet cu Asistență Wi-Fi?

Cum va determina iOS care este o conexiune Wi-Fi „slabă”?

Atunci când a prezentat noua caracteristică, Apple a spus că ea va activa conexiunea celulară de date atunci când cea Wi-Fi este „slabă”. La ce s-a referit când a spus slabă? Ei bine, la situațiile în care conexiunea Wi-Fi este într-o stare extrem de slabă. În majoritatea cazurilor, iOS va prioritiza o conexiune celulară în fața celei Wi-Fi, dacă semnalul la cea din urmă este de o linie (deci ești aproape în afară razei de acoperire a rețelei Wi-Fi) sau dacă rețeaua la care ești conectat nu răspunde sau răspunde foarte lent. În lipsa unei detalieri din partea Apple (care nu va apărea prea curând), mai concret decât atât nu va putea nimeni să spună când Asistență Wi-Fi va intra în acțiune.

Ori Asistență Wi-Fi te va scăpa de problemele cu conexiunile wireless la Internet, atunci când ai ieșit din casă sau dintr-un magazin ori în situațiile în care telefonul sau tableta ta se conectează automat la unele rețele wireless publice cunoscute – cum ar fi cele de la mall, cafenele, restaurante, etc. (la care te-ai conectat măcar o dată în trecut) – ce nu funcționează mereu atât de rapid cum te-ai aștepta sau se blochează din cauza numărului mare de dispozitive care sunt conectate la ele.

!Atenție

În cazul în care planul tău de date nu este unul foarte generos, ar trebui să ai grijă la folosirea acestei caracteristici, întrucât dispozitivul tău va putea trece automat, fără ca tu să realizezi imediat, la o conexiune celulară de date și astfel să consumi toate unitățile rămase pe cartelă sau să faci cost suplimentar.

Dacă de regulă nu te conectezi la rețelele Wi-Fi publice și te-ai învățat să descarci conțiunut mare de pe Internet numai atunci când ești acasă sau știi că viteza conexiunii la Internet este foarte bună, atunci nu ai de ce să îți faci griji, chiar dacă planul de date pe care îl ai nu este cel mai generos. Dar dacă până și acasă ai unele probleme cu conexiunea wireless la Internet sau obișnuiești să te conectezi la rețelele publice pentru a nu-ți consuma unitățile (puține) de care dispui, atunci ar fi bine să te ferești de Asistență Wi-Fi.

Folosind această caracteristică de ceva vreme, pot spune că nu a consumat niciodată mai mult de 100 MB de date celulare într-o lună, în condițiile în care eu nu mă conectez la rețele Wi-Fi publice, iar actualizările/descărcările de aplicații sau fișiere mari, precum și în general urmărirea de conținut video de pe YouTube nu le fac decât atunci când sunt conectat la rețeaua Wi-Fi de acasă. Practic, eu unul înregistrez acest consum de date numai atunci când mă îndepărtez suficient de mult de routerul Wi-Fi încât să ies din raza lui de acoperire.

Dacă vrei totuși să o încerci, atunci trebuie să știi că poți contoriza cât de mult a consumat Asistență Wi-Fi într-o zi, într-o săptămână sau chiar într-o lună pentru a ști dacă îți permite planul de date existent să o folosești sau dacă, dimpotrivă, atunci când dai peste o conexiune Wi-Fi slabă, mai bine aștepți ca ea să funcționeze / să îți încarce conținutul.

De ce vei avea nevoie pentru a folosi Asistență Wi-Fi?

  • Un dispozitiv:
    • iPhone: 4s (sau ulterior)
    • iPad*: 2 (sau ulterior), mini (sau ulterior), Air (sau ulterior), Pro
  • Versiune sistem de operare:
    • iOS 9.0 (sau orice versiune ulterioară)
  • O cartelă SIM cu plan celular de date instalată în dispozitivul tău eligibil.

*În cazul iPad, este necesar să ai modelul Wi-Fi + Cellular (cel cu sertar SIM).

Activare Asistență Wi-Fi

  1. Deschide aplicația Configurări de pe ecranul principal al dispozitivului iPhone sau iPad;home screen iphone ios 9 ecran principal
  2. Atinge Conexiune Celulară (pe iPhone) sau Date celulare (pe iPad);conexiune celulara configurari
  3. Derulează până în partea de jos a paginii web, apoi comută butonul din dreptul Asistență Wi-Fi la poziția activat (verde/I).Asistenta Wi-Fi conexiune celulara

De acum încolo, dispozitivul tău va apela la rețeaua celulară de date dacă ai o conexiune prea slabă la rețeaua wireless încât să poată fi transmise date. Procesul este unul unitar și automat, așa că tu nu vei mai avea nicio grijă să comuți rețelele.

În momentul în care asistență Wi-Fi va intra în acțiune, pictograma Wi-Fi din bara de stare a dispozitivului iOS va deveni gri, apoi va apărea simbolul pentru date celulare (respectiv 3G, 4G/LTE).

Dacă vrei să urmărești cât de multe unități ai consumat prin Asistență Wi-Fi, poți face acest lucru urmând pașii de mai sus (sub Asistență Wi-Fi va apărea consumul de date celulare exprimat în kb, MB, GB). Reține că acest consum se resetează numai manual atunci când apelezi la Resetați statistici din Conexiune celulară.

O recomandare ar fi să arunci o privire peste aplicațiile care au acces la rețeaua celulară de date, astfel încât să restricționezi accesul acelora care nu ai vrea să îți folosească unitățile de care dispui deoarece nu ai nevoie mare de ele sau sunt cunoscute pentru că fac consum mare (cum ar fi, de exemplu, YouTube, HBO GO, Netflix sau chiar Instagram).

Ai și alte întrebări?

Dacă a rămas ceva neclar sau am omis ori dacă întâmpini probleme cu iOS 10 beta pe dispozitivul tău, te rugăm să ne anunți printr-un comentariu mai jos în această pagină.

- Reclamă -