Cum să rezolvi probleme WiFi pe iPhone și iPad – Sfaturi și trucuri

31
54328

placeit

Una dintre componentele oricărui iPhone, iPad sau iPod touch care pune probleme mari utilizatorilor este Wi-Fi. Deși în mod normal ar trebui să te poți conecta la rețeaua Wi-Fi dorită, fără nici cea mai mică problemă (atât timp, cât, desigur, îi știi parola, dacă este cazul), unele dintre dispozitivele Apple cu iOS nu îți fac chiar atât de simplă viața. Fie că vorbim despre o problemă software, de o actualizare care nu a decurs așa cum trebuie, fie că vorbim despre o problemă hardware, simptomele pot fi uneori aceleași.

Înainte de a merge cu dispozitivul într-un centru de reparații sau de a-l schimba cu altul nou, îți recomand să urmezi pașii de depanare de mai jos în situația în care unul dintre simptomele prezentate acolo sunt întâlnite și în cazul dispozitivului tău. Deși nu este garantat că problema va fi înlăturată, urmând acești pași vei putea vedea dacă problema este una hardware sau software.

Cum rezolvi probleme WiFi pe iPhone și iPad

Simptome

  • Intensitate neașteptat de scăzută a semnalului Wi-Fi sau deconectări intermitente
  • Imposibilitate de accesare a Internetului (folosind, de exemplu, Safari)
  • Dificultate de localizare sau de conectare la o rețea
  • Nu se realizează conectarea automată la rețeaua Wi-Fi atunci când acest lucru este de așteptat

Rezolvare

Pentru verificarea punctului de acces Wi-Fi:

  1. Verifică dacă ruterul și modemul de cablu sau DSL (linia de abonat digitală) sunt conectate la sursa de alimentare, sunt pornite și conectate la Internet. Este recomandat să încerci să te conectezi la rețeaua respectivă și de pe un alt dispozitiv/computer. Dacă problemele de conectare apar deși ruterul Wi-Fi și modemul sunt conectate la sursa de alimentare, atunci contactează administratorul rețelei sau furnizorul de servicii Internet ISP pentru asistență;
  2. Oprește și repornește ruterul Wi-Fi.
  3. Actualizează ruterul Wi-Fi la cel mai recent firmware. În cazul în care ai o stație de bază (ruter) Apple AirPort sau Apple Time Capsile, instalează actualizările cu ajutorul aplicației Utilitar AirPort ce vine preinstalată pe Mac și este disponibilă pentru descărcare și în versiuni pentru iOS și Windows.

Pentru dispozitivele iPhone, iPad și iPod touch:

  1. Asigură-te că te afli în zona de acoperire a ruterului (punctului de acces) Wi-Fi. Recomandat ar fi să mergi cu dispozitivul chiar lângă punctul de acces pentru a face verificarea;
  2. Accesează Configurări>Wi-Fi, apoi dezactivează și reactivează Wi-Fi. Acest lucru este realizabil, pe dispozitivele cu iOS 7.0 sau o versiune ulterioară, și din centrul de control. În cazul în care comutatorul Wi-Fi este estompat (deci într-o nuanță de gri ușor mai închis și răspunde la încercarea de comutare, atunci urmează acești pași de depanare;IMG_0219
  3. Repornește dispozitivul iPhone, iPad sau iPod touch. Citește mai multe despre cum poți face acest lucru aici;
  4. Resetează forțat dispozitivul. Citește mai multe despre cum poți face acest lucru aiciNotă: Resetarea forțată a dispozitivului nu duce la pierderea niciunei date sau configurări.
  5. Accesează Configurări>Wi-Fi și apoi atinge butonul ”i” (informații) din dreapta denumirii rețelei la care ești conectat sau la care încerci să te conectezi. În meniul deschis, atinge Ignorați această rețea>Ignorați (în căsuța de dialog apărută pe ecran). După ce ai selectat ignorarea rețelei, selecteaz-o din nou din lista cu rețele găsite și încearcă să te conectezi la ea. Notă: Probabil va fi nevoie să introduci din nou parola Wi-Fi, dacă rețeaua necesită una.
  6. Accesează Configurări>General>Resetare și selectează Resetați configurări rețea, apoi confirmă alegerea făcută. Notă: Dacă ai restricțiile active sau ai configurat un cod de acces pe dispozitivul tău iOS, va fi necesar să introduci aceste coduri în prealabil.ignorare retea wi fi
  7. Actualizează dispozitivul iPhone sau iPad la cea mai recentă versiune a sistemului de operare iOS cu care este compatibil. Anumite actualizări aduse iOS conțin uneori erori care cauzează situații problematice inclusiv pentur Wi-Fi, iar ele sunt înlăturate abia în actualizările ulterioare. Citește mai multe despre cum poți actualiza un dispozitiv iPhone sau iPad aici.
  8. Restaurează dispozitivul iPhone, iPad sau iPod touch la starea de dispozitiv nou. Citește mai multe despre cum poți restaura un dispozitiv iOS aici.

Pentru alte simptome:

Citește tutorialele din cadrul [vc_button title=”acestei categorii” target=”_self” color=”default” size=”size_small” href=”/category/tutoriale/ios-tutorial/probleme-ios-tutorial/wi-fi/”] de pe iTutorial.ro pentru a găsi soluții la alte probleme cu rețelele Wi-Fi pe iPhone și iPad. Alte probleme comune cu rețelele Wi-Fi pot fi depanate urmând articolele menționate mai jos:

Dacă problema persistă

Atunci avem vești deloc bune… Urmând fiecare dintre pașii de depanare de mai sus, ne-am asigurat nu doar că problema nu este legată de rețeaua Wi-Fi la care încerci să te conectezi, ci și că nu este o problemă software. Or dacă problemele persistă, atunci hardware-ul ar fi vinovat pentru acest lucru, iar tu va trebui să iei în serios trimiterea dispozitivului într-un centru de reparații sau schimbarea lui (mai ales dacă nu este în garanție).

În service tehnicienii vor putea depista cauza problemei și oferi o soluție de rezolvare a ei (care, cel mai adesea, este înlocuirea dispozitivului cu unul recondiționat sau nou, după caz). Recomandarea mea este să apelezi doar la un centru de reparații Apple autorizat (în România: iStyle, Noumax, Cordon Electronics și Vox Filemaker Solutions – Timișoara).

Notă: Știu de existența unor metode alternative de depanare a problemelor Wi-Fi, dar nu vă recomand nici să țineți dispozitivele în congelator și nici la temperaturi foarte mari, dacă nu doriți să le stricați de tot.

 

Dacă aveți întrebări, neclarități sau doriți să propuneți un tutorial, lăsați un comentariu mai jos în această pagină sau un mesaj pe forum.

(Notă: Articol actualizat pe 31 decembrie 2014)

- Reclamă -