Una dintre componentele oricărui iPhone, iPad sau iPod touch care pune probleme mari utilizatorilor este Wi-Fi. Deși în mod normal ar trebui să te poți conecta la rețeaua Wi-Fi dorită, fără nici cea mai mică problemă (atât timp, cât, desigur, îi știi parola, dacă este cazul), unele dintre dispozitivele Apple cu iOS nu îți fac chiar atât de simplă viața. Fie că vorbim despre o problemă software, de o actualizare care nu a decurs așa cum trebuie, fie că vorbim despre o problemă hardware, simptomele pot fi uneori aceleași.
Înainte de a merge cu dispozitivul într-un centru de reparații sau de a-l schimba cu altul nou, îți recomand să urmezi pașii de depanare de mai jos în situația în care unul dintre simptomele prezentate acolo sunt întâlnite și în cazul dispozitivului tău. Deși nu este garantat că problema va fi înlăturată, urmând acești pași vei putea vedea dacă problema este una hardware sau software.
Cum rezolvi probleme WiFi pe iPhone și iPad
Simptome
- Intensitate neașteptat de scăzută a semnalului Wi-Fi sau deconectări intermitente
- Imposibilitate de accesare a Internetului (folosind, de exemplu, Safari)
- Dificultate de localizare sau de conectare la o rețea
- Nu se realizează conectarea automată la rețeaua Wi-Fi atunci când acest lucru este de așteptat
Rezolvare
Pentru verificarea punctului de acces Wi-Fi:
- Verifică dacă ruterul și modemul de cablu sau DSL (linia de abonat digitală) sunt conectate la sursa de alimentare, sunt pornite și conectate la Internet. Este recomandat să încerci să te conectezi la rețeaua respectivă și de pe un alt dispozitiv/computer. Dacă problemele de conectare apar deși ruterul Wi-Fi și modemul sunt conectate la sursa de alimentare, atunci contactează administratorul rețelei sau furnizorul de servicii Internet ISP pentru asistență;
- Oprește și repornește ruterul Wi-Fi.
- Actualizează ruterul Wi-Fi la cel mai recent firmware. În cazul în care ai o stație de bază (ruter) Apple AirPort sau Apple Time Capsile, instalează actualizările cu ajutorul aplicației Utilitar AirPort ce vine preinstalată pe Mac și este disponibilă pentru descărcare și în versiuni pentru iOS și Windows.
Pentru dispozitivele iPhone, iPad și iPod touch:
- Asigură-te că te afli în zona de acoperire a ruterului (punctului de acces) Wi-Fi. Recomandat ar fi să mergi cu dispozitivul chiar lângă punctul de acces pentru a face verificarea;
- Accesează Configurări>Wi-Fi, apoi dezactivează și reactivează Wi-Fi. Acest lucru este realizabil, pe dispozitivele cu iOS 7.0 sau o versiune ulterioară, și din centrul de control. În cazul în care comutatorul Wi-Fi este estompat (deci într-o nuanță de gri ușor mai închis și răspunde la încercarea de comutare, atunci urmează acești pași de depanare;
- Repornește dispozitivul iPhone, iPad sau iPod touch. Citește mai multe despre cum poți face acest lucru aici;
- Resetează forțat dispozitivul. Citește mai multe despre cum poți face acest lucru aici. Notă: Resetarea forțată a dispozitivului nu duce la pierderea niciunei date sau configurări.
- Accesează Configurări>Wi-Fi și apoi atinge butonul ”i” (informații) din dreapta denumirii rețelei la care ești conectat sau la care încerci să te conectezi. În meniul deschis, atinge Ignorați această rețea>Ignorați (în căsuța de dialog apărută pe ecran). După ce ai selectat ignorarea rețelei, selecteaz-o din nou din lista cu rețele găsite și încearcă să te conectezi la ea. Notă: Probabil va fi nevoie să introduci din nou parola Wi-Fi, dacă rețeaua necesită una.
- Accesează Configurări>General>Resetare și selectează Resetați configurări rețea, apoi confirmă alegerea făcută. Notă: Dacă ai restricțiile active sau ai configurat un cod de acces pe dispozitivul tău iOS, va fi necesar să introduci aceste coduri în prealabil.
- Actualizează dispozitivul iPhone sau iPad la cea mai recentă versiune a sistemului de operare iOS cu care este compatibil. Anumite actualizări aduse iOS conțin uneori erori care cauzează situații problematice inclusiv pentur Wi-Fi, iar ele sunt înlăturate abia în actualizările ulterioare. Citește mai multe despre cum poți actualiza un dispozitiv iPhone sau iPad aici.
- Restaurează dispozitivul iPhone, iPad sau iPod touch la starea de dispozitiv nou. Citește mai multe despre cum poți restaura un dispozitiv iOS aici.
Pentru alte simptome:
Citește tutorialele din cadrul [vc_button title=”acestei categorii” target=”_self” color=”default” size=”size_small” href=”/category/tutoriale/ios-tutorial/probleme-ios-tutorial/wi-fi/”] de pe iTutorial.ro pentru a găsi soluții la alte probleme cu rețelele Wi-Fi pe iPhone și iPad. Alte probleme comune cu rețelele Wi-Fi pot fi depanate urmând articolele menționate mai jos:
- Ce trebuie să fac daca dispozitivul iPhone sau iPad nu gaseste o retea Wi-Fi? – Sfaturi si trucuri
- Cum sa rezolvati problema configurarilor Wi-Fi afisate gri sau estompate pe iPhone si iPad – Tutorial
Dacă problema persistă
Atunci avem vești deloc bune… Urmând fiecare dintre pașii de depanare de mai sus, ne-am asigurat nu doar că problema nu este legată de rețeaua Wi-Fi la care încerci să te conectezi, ci și că nu este o problemă software. Or dacă problemele persistă, atunci hardware-ul ar fi vinovat pentru acest lucru, iar tu va trebui să iei în serios trimiterea dispozitivului într-un centru de reparații sau schimbarea lui (mai ales dacă nu este în garanție).
În service tehnicienii vor putea depista cauza problemei și oferi o soluție de rezolvare a ei (care, cel mai adesea, este înlocuirea dispozitivului cu unul recondiționat sau nou, după caz). Recomandarea mea este să apelezi doar la un centru de reparații Apple autorizat (în România: iStyle, Noumax, Cordon Electronics și Vox Filemaker Solutions – Timișoara).
Notă: Știu de existența unor metode alternative de depanare a problemelor Wi-Fi, dar nu vă recomand nici să țineți dispozitivele în congelator și nici la temperaturi foarte mari, dacă nu doriți să le stricați de tot.
Dacă aveți întrebări, neclarități sau doriți să propuneți un tutorial, lăsați un comentariu mai jos în această pagină sau un mesaj pe forum.
(Notă: Articol actualizat pe 31 decembrie 2014)
Salut , am un Iphone4s la care de putin timp nu imi mai merge wi-fi, pur si simplu nu imi mai gaseste nici o retea , ce ma sfatuiesti ?!
Ai urmat toți pașii din articol? Pe lângă aceștia, menționez că la iPhone 4s este destul de des întâlnită problema cu Wi-Fi, ea fiind de natură hardware (uneori își revine de la sine, alteori nu își revine deloc).
buna! am un iphone 6 si ma cam supara semnalul wifi, si langa router se intampla sa nu am semnal full. la distanta de o camera nici nu imi mai vede routerul. ceva sfaturi?
De când te confrunți cu această problemă (ai scăpat iPhone-ul pe jos / în apă, l-ai dus în service / reparat recent)?
buna am un iphone 6 si butonul de Wi-FI este blocat este gri nu pot sa il accesez, ma poate ajuta cineva
Urmează pașii din acest tutorial: https://itutorial.ro/2014/02/cum-sa-rezolvati-problema-configurarilor-wi-fi-afisate-gri-sau-estompate-pe-iphone-si-ipad-tutorial/
Procedura merge perfect,din prima incercare am reusit,cu mentiunea ca prima data am incalzit cu uscatorul de par,ca sa deblochez butonul Wi-FI.Acum vede orice retea plus vede mai bine si reteaua de telefonie mobila la care sint abonat.Multumesc frumos Alex.
Daca ma poate ajuta si pe mine cu urmatoarea problema ..am cumparat un iphone 4 l-am reformatat imi cere sa il activez folosind o retea wifi ..l-am activat cu reteaua wifi de acasa merge totul bine pana aici , doar ca atunci cand incerc sa ma conectez la alt wifi nu il gaseste ..deci pe cel de acasa ( cu care l-am activat merge , nicio problema ) deci nu imi gaseste alta retea wifi , ma poate ajuta cineva , va rog ?
Ai urmat pașii de mai sus, inclusiv resetarea configurărilor de rețea din Configurări>General>Resetare>Resetați configurări rețea?
atunci cand vreau sa intru pe internet im pune ca safari nu poate deschide pagina deoarece iphone-ul dvs. nu este conectat la internet
iPhone-ul este conectat la o rețea Wi-Fi sau celulară? Dacă este conectat la o rețea Wi-Fi, ai testat pe un alt dispozitiv dacă acea conexiune funcționează?
Buna ziua,am un ipad air acjizitionat de acum vreo 4 zile sau 3…am o problema,care nu corespunde cred cu ce e scris pe acest site.ma duc pe appstore si imi apare numai bara de jos cea cu feature top charts explore purchased si nu mai stiu inca ce.Problema e ca nu mi se incarca decat purchased si de acolo nici nu pot sa instalez o aplicatie…..va rog ajutati-ma
Încearcă să repornești dispozitivul ori să îl resetezi (mai multe în tutorialul: http://itutorial.ro/2013/06/24/cum-sa-reporniti-sau-sa-resetati-un-iphone-ipad-sau-ipod-touch-tutorial/ ). Dacă problema persistă, atunci anunță-mă. Mersi!
Buna ziua,am un iPad air 2 achiziționat de la cel.ro de circa 2 luni .Problrma e ca nu reușesc sa ma conectez wi-fi pe o rețea de la spitalul unde lucrez ,rețea la care ma conectez cu ușurintă cu dispozitive samsung si cu laptopuri Precizez ca la alte rețele wireless la care am acces ma conectez imediat cu iPadul ,ADministratorul de rețea de la spital ,unde am problema imi tot spune ca e ceva in neregula cu iPadul meu .UNeori resetează el routerul sau ce Știubeu ce de pe tel lui mobil si imi apare semnal ei-fi la iPad ,dar dispare dupa ceva timp,pierd conexiunea.POate imi puteți da o soluție ,va multumesc
Cu iPad-ul nu există nicio problemă din moment ce înțeleg că se poate conecta la alte rețele Wi-Fi. Totuși incercati resetarea configurarilor de retea (Configurari>General>Resetare>Resetati Configurari Retea) și actualizarea tabletei la cea mai recenta versiune a iOS (iOS 8.1.1), iar daca problema persista, atunci ar trebui identificat modelul de router si verificat daca este sau nu compatibil cu iOS (ar fi mai simplu daca s-ar verifica de pe un alt iPhone/iPad daca se poate realiza conectarea la retelele Wi-Fi).
Daca routerul este compatibil, atunci cereti-i administratorului de retea sa verifice daca routerul respecta configurarile de retea Wi-Fi recomandate pentru iOS (si nu numai). Aceste configurari recomandate pot fi gasite aici.
Buna seara. Pii, sa vad:cartela este in IPhone,… apar 2 liniute la semnal.(uneori apare:nici un serviciu).sau esec sim. Cand intru pe WI-FI. nu-mi apare nici o retea si tot cauta la nesfarsit,… daca intrioduc la:alegeti o retea,… numele retelei de la clicknet asa cum apare pe router in spate,… i-mi apare:scanarea retelelor wi-fi imposibila.(de ce? habar nu am)Am intrat pe datele contului de la furnizor(Telekom, si-mi arata wi-fi conectat, si alte date in acel tabel.Vreau sa va mai intreb ceva:am dezscarcat pe calculator. ITunes(varianta recenta, cea cu pictograma rosie)si SAfari. E bine sau sa le desinstalez?Oricum am facut calculatorul , varza,… mai am doar vreo 700MB pe disc C(Local disc). Am ocupat spatiu cu tot felul de prostii si descarcari aiurea.Va multumesc.Am semnalat problema, la furnizorul de servicii, ,.. dar pana vine cineva,dureaza, si asta , daca vor veni!!!
Ca sa eliminam posibilitatea ca problema sa fie de la furnizorul de servicii sau de la router, nu puteti sa incercati sa va conectati la o alta retea Wi-Fi?
Si eu am aceeasi problema. Nu ma pot conecta la nicio retea ptr ca nu imi arata nici una!
Ai citit comentariile mele de mai jos? Despre ce rețea este vorba: o rețea Wi-Fi sau rețeaua de telefonie mobilă?
Ma refer la retele WI-FI. Am reusit in cele din urma sa ma conectez dar doar cand sunt foarte aproape de router,cam ciudat..
Am înțeles. În acest caz, ai urmat pașii de mai sus (inclusiv restaurarea)?
Buna ziua…si eu am aceasi problema…imi scaneaza incontinuu si daca introduc numele retelei/retelelor imi spune "scanare imposibila".Vad ca si dvs ati avut aceasi problema…vreau sa va rog sa imi spuneti si mie ce ati facut pana la urma…va multumesc!
Hopa,… am dat click pe undeva ,pe reject IPhone si apoi mi-au aparut toate datele despre acesta. Dar tot nu pot deschide Safari pe IPhone, cica nu este conectat la internet.
Buna ziua din nou. Cred ca da,.. am urmat aproape toti pasii de mai sus. Va scriu ce raspuns primesc:cartela sim instalata in prezent in acest IPhone provine de la un operator incompatibil cu politica de activare actuala alocata de serverul de activare. Aceasta nu reprezinta o problema hard ware legata de IPhone. Introduceti o alta cartela Sim de la un operator compatibil sau solicitati deblocarea acestui IPhone de catre operatorul d-voastra. Contactati Apple pentru informatii suplimentare. Asta e.Eu ca si varsta am 50+ani,.. asa ca, nu prea sunt in tema cu tehnologia,.. dar prind repede. Am facut testele de rigoare pentru conectare si sync, si le-a trecut pe toate(IPhonul). Acolo unde trebuie sa apara device, apare IPnonul meu , dar fara alte date,.. si dispare, nici nu am timp sa dau click pe el.Sigur am umblat pe la setarile generale ale computerului,.. si am facut vreo prostie.Va multumesc ca ma ajutati.
Ok, eroarea descrisa mai sus apare din cauza ca dispozitivul iPhone este blocat intr-o retea si nu a fost introdusa nicio cartela in el. As vrea sa stiu, insa, ce eroare/situatie apare atunci cand incercati sa va conectati la Wi-Fi.
Buna ziua. Multe probleme cu IPhone Apple 3g, ios 4.2.1. Nu ma pot conecta la Wi-Fi. de la routerul meu(Clicknet Romtelecom).Problemele au aparut dupa ce am scos cartela Orange. (acum nu am o cartela valida, cred ca i-a trecut si mama perioadei de gratie), nu stiu daca are vreo importanta.Cica , reteaua Wi-Fi nu poate fi scanata. Multumesc ,daca i-mi raspundeti si ma invatati cum sa procedez.
Nu are legatura cartela de retea cu Wi-Fi-ul, deci problema nu este cauzata de eliminarea cartelei Orange din dispozitiv. Ai urmat toti pasii de mai sus, iar probema persista?
salut, eu am un ip4 si dau la wi-fi > aleg reteaua > introduc parola corecta > dar nu se conecteaza. care ar putea fi problema. multumesc
Ai urmați pașii de mai sus? Verifica daca stația de baza este compatibila cu modelul de iPhone pe care il deții. Daca da, ignora rețeaua si adaug-o din nou. Daca problema persista încearcă o resetare a configurarilor operator Configurari>General>Resetare>Resetati configurari de retea. In cele din urma, restaurarea ar trebui sa înlăture problema.
buna, am un iphone 5 de 16 Gb si am o problema la wifi, nu il pot porni! butonul de activare la wifi nu merge deloc. am resetat saterile de retea si tot inactiv e.
Citeste mai multe in cadrul articolului http://itutorial.ro/2014/02/19/cum-sa-rezolvati-problema-configurarilor-wi-fi-afisate-gri-sau-estompate-pe-iphone-si-ipad-tutorial/ despre cum se poate rezolva problema configurarilor Wi-Fi estompate.