Daca detineti un iPhone, iPad sau iPod touch nu este exclus sa va iviti de diferite probleme cu retelele Wi-Fi, care sa duca pana la imposibilitatea conectarii dispozitivului la o astfel de retea. Una dintre problemele pe care le intalnesc multi utilizatori este afisarea gri sau estompata a configurarii de activare a conectivitatii Wi-Fi. Dupa cum se poate vedea si in captura de ecran de mai jos, dispozitivul poate afisa, in bara de status, ca sunteti conectat la o retea Wi-Fi, chiar daca dvs. nu puteti activa Wi-Fi, fie ca butonul nu se comuta pe activat, fie ca acesta este estompat (afisat cu o nuanta de gri mai inchisa).
Partea interesanta a problemei este ca, in cazul iOS 7, conectivitatea Wi-Fi poate aparea activata sau dezactivata in Centrul de control, chiar daca nu functioneaza. In cazul in care survine situatia descrisa mai sus, ar fi recomandat sa urmati pasii de mai jos, in ordinea in care sunt dati, pentru a rezolva problema.
- Reporniti dispozitivul cu iOS (citeste mai multe despre cum puteti porni sau reseta un iPhone, iPad ori iPod touch). Cel mai banal lucru pe care il puteti face in acest sens, poate da rezultate pozitive in majoritatea cazurilor;
- Asigurati-va ca Modul Avion este dezactivat urmarind bara de status. In cazul in care, in aceasta bara situata in partea de sus a ecranului, apare o pictograma cu un avion, atunci dezactivati Modul Avion din Configurari (primul buton). Alternativ, puteti accesa Centrul de control pentru a dezactiva acest mod al iOS;
- Resetati configurarile de retea. Urmatorul pas, ceva mai drastic, este resetarea tuturor configurarilor de retea pe care le-ati facut in prezent pe dispozitivul dvs. Asta inseamna ca inregistrarile de asociere Bluetooth, parolele Wi-Fi si configurarile VPN si APN vor fi resetate, iar problema conectivitatii Wi-Fi va disparea, in majoritatea cazurilor. Pentru a reseta configurarile de retea:
- Actualizati dispozitivul la cea mai recenta versiune a iOS. Anumite probleme pot fi specifice anumitor versiuni ale iOS, asa ca numai actualizarea software-ului le va rezolva. Pentru a face actualizarea la cea mai noua versiune a iOS urmati acest tutorial.
- Faceti o restaurare. Anumite probleme pot fi cauzate de erori software care sunt inlaturate numai in cazul unei restaurari. Citeste mai multe despre cum poti face o restaurare iPhone-ului sau iPad-ului.
Daca niciunul dintre pasii mentionati mai sus nu au dus la rezolvarea problemei aparute, atunci va trebui sa contactati un service Apple (in Romania, iStyle sau Noumax) pentru o eventuala rezolvare care consta, de cele mai multe ori, in schimbarea dispozitivului. Daca intampinati alt tip de probleme cu retelele Wi-Fi, cititi si tutorialul:
Daca aveti intrebari, neclaritati sau doriti sa propuneti un tutorial, lasati un comentariu mai jos in aceasta pagina.
Cand resetezi configurarile de retea si se porneste din nou iphon-ul, iti cere contul icloud? mi-am facut unul din greseala si nu imi amintesc ce cont am folosit.. am sters contul dar mai e posibil sa imi ceara parola?
Nu, la resetarea configurările de rețea nu se cere nicio parola. *daca ai șters contul respectiv introducând parola, atunci ea oricum nu iti va mai fi cerută nici daca faci restaurare sau resetare generala a datelor si configurarilor.