Apple a creat un program de instruire pentru a-și învăța angajații cum să șofeze mașinile folosite în programul său de testare a tehnologiei de condus autonom, potrivit unor documente obținute de către Business Insider.

Intitulat „Development Platform Specific Training,” documentul se referă la un „Sistem Automatizat Apple” și la o „Platformă de dezvoltare,” făcând aluzii la platforma software pentru șofat autonom despre care s-a tot vorbit de când gigantul american pare să fi renunțat la programul de dezvoltare a autoturismului electric și autonom.

Săptămâna trecută s-a descoperit că Apple a obținut o licență pentru testarea de autoturisme autonome de la Departamentul pentru Vehicule Motorizate din California. Aceasta îi va permite companiei americane să testeze, pe drumurile publice, autovehicule cu sisteme pentru condus autonom.

Potrivit documentelor depuse în vederea obținerii licenței, la testarea platformei se vor folosi trei Lexus-uri RX450h din 2015 și un număr de șase persoane, care vor supraveghea și asista procesul. Înainte de a intra în autoturismele echipate special, angajații companiei americane trebuie însă să urmeze programul de instruire apărut acum pe Internet și să îndeplinească cerințele mai jos menționate.

Prima condiție elementară pentru a putea testa platforma software a Apple este ca șoferii să treacă cele șapte teste din programul de instruire. Apoi, fiecare angajat participant trebuie să parcurgă două drumuri de practică și trei probe în care se va urmări felul în care iau virajele strânse în formă de U, cum accelerează și frânează brusc, etc.

Potrivit documentelor de instruire, mașina autonomă a Apple folosește un volan Logitech și pedale pentru activarea șofatului prin fir și suportă o persoană o dată.

Apăsarea pedalei de frână sau apucarea volanului în vehiculele de test ale Apple va deconecta programul electronic de șofat, dar șoferii vor putea să accelereze fără a anula modul „condus prin fir.”

Crearea programului de instruire devoalat acum de Business Insider, precum și obținerea licenței pentru testarea noului sistem de șofat autonom pe drumurile publice nu ne arată nimic altceva decât că Apple depune eforturi mari pentru a finaliza o nouă tehnologie pe care am putea să o vedem fie într-o mașină cu sigla companiei californiene, fie în autoturismele unor producători auto consacrați.

- Reclamă -