Apple i-ar fi oferit echipei auto termen limită până la sfârșitul anului viitor pentru a „demonstra fezabilitatea” sistemului său de șofat autonom, scrie Bloomberg. În funcție de ce va putea realiza echipa până atunci, Apple va decide ce va face mai departe în segmentul auto.

Conform agenției de știri, autoturismul nu se mai numără printre planurile ambițioase ale Apple, „deocamdată”. Cu toate acestea, persoanele citate de jurnaliștii americani susțin că echipa de ingineri ar putea reveni la dezvoltarea lui în viitor și că n-ar fi exclus nici ca Apple să încheie un parteneriat cu un producător auto existent.

Schimbarea planurilor Apple s-ar fi produs în urmă cu câteva luni și a generat un val mare de concedieri și relocări, nu mai puțin de 120 de ingineri software fiind afectați de aceasta.

Membrii rămași în echipa auto a Apple – în jur de 1.000 – lucrează din câte se pare la „programe autonome, senzori de vizualizare și simulatoare de testare a platformei în medii din lumea reală. Motivul pentru care și acum sunt în jur de 1.000 de membrii în echipa auto a Apple se datorează angajărilor pe care le-a făcut gigantul american cu scopul de a primi ajutor la noul proiect central.

Trecând mai departe, jurnaliștii de la Bloomberg scriu că schimbările planurilor Apple vin după luni de probleme interne în echipa auto supranumită „Proiect Titan”. Aceste probleme ar fi adus cu ele amânări și multe neînțelegeri între colegi.

Se pare că fostul șef al proiectului „Apple Car”, Steve Zadesky, s-a retras din poziția ocupată la începutul anului, lăsându-și responsabilitățile în mâinile șefului de inginerie hardware, Dan Riccio. Nici acesta nu a rezistat prea mult timp, iar prin luna aprilie proiectul i-a fost pasat lui Bob Mansfield, un vechi lider de la Apple, care a luat imediat decizia de a face o schimbare strategică.

Aproximativ o lună mai târziu, Mansfield a apărut pe scenă într-un auditoriu din Sillicon Valley plin de angajați Titan pentru a anunța schimbarea strategică, potrivit unor persoane care au participat la întâlnire. Mansfield a explicat că a examinat proiectul și a determinat că Apple ar trebui să treacă de la crearea unui competitor direct pentru Tesla Motors la o platformă de conducere autonomă.

Având în vedere faptul că echipa auto a Apple are la ora actuală un nou termen limită până la care trebuie să demonstreze de ce este în stare, nu știm dacă Apple va reuși să vină cu mașina sau sistemul de conducere autonomă până în 2020 – dată la care se estima anterior că gigantul american va lansa mașina. Va fi interesant de văzut până la urmă dacă gigantul american va veni într-adevăr cu o mașină propriu-zisă sau dacă va încerca să facă mult mai inteligente mașinile diferitor producători auto.

- Reclamă -