În cadrul raportului de prezentare a rezultatelor financiare pe trimestrul doi al anului fiscal 2016, compania Apple a punctat o scădere anuală destul de mare a cifrei de afaceri realizate în China.

În T2 2016 încasările Apple din China au coborât la 8,9 miliarde de dolari, de la 13 miliarde de dolari, cât erau raportate în urmă cu un an. Vorbim deci despre o scădere anuală cu 33% a cifrei de afaceri înregistrate de Apple în China, o scădere care i-a permis însă Europei să întreacă, China și să redobândească „titlul” de a doua piață pentru Apple, după Statele Unite ale Americii. În Europa, cifra de afaceri înregistrată de Apple în perioada aprilie-iunie a fost de 9,6 miliarde de dolari.

În cadrul teleconferinței de prezentare a rezultatelor financiare, Tim Cook, director general al Apple, a declarat că gigantul american continuă să fie încurajat de creșterea din China, în ciuda scăderii cifrei de afaceri, și că rămâne „foarte optimist cu privire la oportunitățile de creștere” de aici.

El a spus că afacerile fundamentale ale Apple în China sunt mai solide decât o reflectă rezultatele financiare, referindu-se imediat la baza de instalare a iPhone în această țară, care sa înregistrat în perioada aprilie-iunie 2016 o creștere cu 34%. Cook a mai prezentat și statisticile furnizate de China Mobile, unul dintre cei mai mari operatori din țară, din care reiese că acesta vinde mai multe iPhone-uri decât orice alte telefoane inteligente.

Potrivit lui Cook, reducerea inventarului și problemele monedei au avut un impact negativ asupra afacerilor Apple din China, care continuă să se mai confrunte și cu dificultăți economice importante în regiune. În ciuda acestora, Cook continuă să se declare mulțumit de modul în care evoluează Apple în China, unde gigantul american va deschide în curând al 41-lea magazin și unde recent a investit un miliard de dolari în compania de taxi Didi Chuxing.

- Reclamă -