Imediat după ce Apple a lansat luni, pe 21 martie, versiunea finală de iOS 9.3, am început să primesc de la o parte dintre voi mesaje cum că această actualizare v-a blocat dispozitivele în iCloud, introducerea datelor corecte ale contului folosit anterior actualizării nefiind suficientă pentru a activa dispozitivele. Cauza acestei probleme majore este o eroare din noua versiune de iOS, eroare gravă care nu a fost depistată și înlăturată nici măcar după ce au fost publicate 7 versiuni beta, dar pe care Apple se pare că se străduie să o rezolve, lansând de dimineață o nouă versiune de iOS 9.3 pentru iPad 2 și eliminând posibilitatea de a mai instala iOS 9.3 pe toate dispozitivele iPhone 5s (sau anterioare) și iPad Air (sau anterioare).

Dis de dimineață, la câteva ore după ce a început să se discute tot mai intens în media de problemele iOS 9.3 ce blochează dispozitivele iPad și iPhone mai vechi, Apple a publicat un nou build de iOS 9.3. Având numărul 13E236, acesta este disponibil în momentul de față pentru utilizatorii de iPad 2 GSM (Wi-Fi + Cellular), însă nu se știe cu exactitate dacă disponibilitatea lui va fi extinsă și la alte modele de iPhone sau iPad (Actualizare 28 martie ora 21:00: un nou build de iOS 9.3, mai recent și care rezolvă eroarea, este disponibil pentru toate dispozitivele afectate). iOS 9.3 build 13E236 pentru iPad 2 GSM vine să corecteze eroarea ce nu permitea acestor modele de iPad să se conecteze la serverele de activare ale Apple.

Versiunea inițială de iOS 9.3, care avea numărul de build 13E233, pe iPad, și 13E234, pe iPhone, este disponibilă încă pe o bună parte dintre dispozitivele ce acceptă iOS 9 – în special acele dispozitive care au venit din fabrică, cu o versiune de iOS mai recentă de iOS 7.

Utilizatorilor de iPad 2 Wi-Fi + Cellular le este recomandată, așadar, actualizarea dispozitivelor la noul build de iOS 9.3, în cazul în care au în continuare iOS 9.2.1 sau o versiune anterioară a sistemului de operare. Această actualizare este posibilă atât prin intermediul sistemului de actualizare software al iOS (Configurări>General>Actualizare software>Descărcare și instalare), cât și prin intermediul iTunes.

În privința actualizării se ridică însă o serie de probleme. Dacă ai iOS 9.3 pe al tău iPad 2, și nu ai întâmpinat probleme, atunci actualizarea prin OTA (configurările iOS) nu este posibilă. În schimb, dacă iPad-ul tău 2 a fost blocat după efectuarea actualizării la iOS 9.3, atunci va trebui să apelezi la iTunes pentru a instala iOS 9.3 cu noul număr de build (se poate să fie necesară actualizarea din Restaurare sau cu .ipsw-ul, dacă opțiunea „Caută actualizare” nu găsește noua versiune de iOS 9.3).

Anterior acestei actualizări de iOS 9.3 adresată special utilizatorilor de iPad 2, compania Apple a trimis un răspuns oficial celor de la iMore, în care explicau că actualizarea modelelor mai vechi de iPad și iPhone la iOS 9.3, putea bloca dispozitivele iPhone 5s sau anterioare și iPad Air sau anterioare, solicitându-le utilizatorilor să introducă datele de logare pe conturile de iCloud folosite inițial pentru configurarea acelor dispozitive (deci, în multe cazuri, conturile foștilor proprietari).

Actualizarea anumitor dispozitive iOS (iPhone 5s sau anterioare și iPad Air sau anterioare) la iOS 9.3 poate solicita introducerea ID-ului Apple și parolei folosite pentru configurarea dispozitivului cu scopul finalizării actualizării software. În anumite cazuri, dacă utilizatorii nu își reamintesc parola, dispozitivul lor  va rămâne la starea de neactiva până când parola va fi recuperată sau resetată. Pentru aceste dispozitive mai vechi, am eliminat temporar actualizarea și vom lansa o versiune actualizată de iOS 9.3 în următoarele câteva zile, care nu va mai solicita acest pas.

Problema este că, așa cum reiese din mesajele primite de la unii dintre voi sau postate pe diferite forumuri, nici măcar introducerea corectă a datelor de logare pe iCloud nu permite folosirea contului, chiar dacă parola a fost resetată de câteva ori. Acest lucru se datorează faptului că nu contul dvs. trebuie introdus, ci contul folosit inițial la configurarea dispozitivului, cont pe care se poate să nu ai de unde să îl știi (mai ales dacă al tău dispozitiv este la mâna a doua).

De aceea, dacă aveți un dispozitiv iPhone sau iPad care nu a primit un nou build de iOS 9.3 (Actualizare: toate dispozitivele afectate au primit un nou build de iOS 9.3, care rezolvă problema și pe care îl poți descărca de aici, dar este blocat în iCloud de această actualizare, atunci va trebui să urmați pașii de mai jos sau să faceți downgrade la iOS 9.2.1.

  1. Oprește dispozitivul iPhone sau iPad sau deconectează-l de la rețea;
  2. Conectează-te pe iCloud.com folosind ID-ul Apple și parola asociată acestuia – contul de iCloud unde este blocat acest dispozitiv (prima literă din adresa de e-mail este afișată pe ecranul iPhone-ului blocat). Dacă nu îți amintești parola, atunci o poți reseta urmând pașii de aici.
  3. Deschide Găsire iPhone;
  4. Selectează Toate dispozitivele, apoi alege din listă dispozitivul actualizat la iOS 9.3, care a rămas blocat;
  5. Dă clic pe „Eliminați din Găsire iPhone” și confirmă.
    1. Dacă vei vedea în continuare o hartă în vizualizarea detaliată a dispozitivului blocat, selectează din nou Toate dispozitivele, apoi dă clic pe butonul XElimina iCloud Xdin dreptul dispozitivului, apoi dă clic pe Eliminați.
  6. Pornește sau conectează din nou la rețea dispozitivul iPhone sau iPad blocat, parcurge pașii de configurare. Acum nu ar trebui să îți mai fie solicitat contul de iCloud.

Notă: Contul ce va trebui accesat se poate să fie cel al proprietarului inițial – de aceea, luați legătura cu el, dacă este posibil, sau actualizați dispozitivul la ultimul build de iOS 9.3 ori o versiune ulterioară.

După configurarea cu succes a dispozitivului, accesează din nou Configurări>iCloud și activează Găsire iPhone pentru acel dispozitiv.

În general, după actualizarea la anumite versiuni noi de iOS (mai importante), parola ID-ului Apple va fi solicitată pe acele dispozitive cu Găsire iPhone. Totuși, se oferă utilizatorilor și opțiunea de a omite introducerea parolei pentru a putea continua să folosească acel dispozitiv. În cazul iOS 9.3 însă, dispozitivele erau blocate, iar în anumite cazuri nici măcar introducerea datelor corecte de logare nu permitea folosirea terminalelor.

În cazul în care Apple va lansa noi build-uri de iOS 9.3 pentru celelalte dispozitive afectate, vă vom anunța printr-o actualizare a acestui articol.

- Reclamă -