iPhone 5 a fost, din păcate, unul dintre dispozitivele iPhone cu cele mai multe probleme, iar după cele legate de vopseaua aplicată pe carcasa cenușie, altele câteva au dat mari bătăi de cap utilizatorilor. Probabil că majoritatea celor care citesc iTutorial.ro și au dispozitivul lansat de Apple în 2012 știu încă din vară că Apple a inițiat două programe de înlocuire gratuită a unor componente hardware ca urmare a descoperirii unor probleme legate de calitatea lor. Este vorba despre baterie și butonul Adormire/Trezire, în cazul amândurora fiind găsite probleme de fabricare care afectează suficient de multe unități încât Apple să decidă se le cheme în service.

Fiindcă am avut un iPhone 5 încă din primele luni de disponibilitate și l-am folosit doi ani ca și principalul meu telefon, în ultimele câteva luni am descoperit la el o problemă care era cât se poate de deranjantă. Autonomia bateriei dispozitivului era extrem de redusă și îmi era aproape imposibil să obțin mai mult de două ore de utilizare. Ba chiar mai mult, terminalul începuse să se închidă complet chiar și dacă afișa că bateria mai este 20 de procente (plus/minus) încărcată, refuzând să se redeschidă până la conectarea încărcătorului.

În momentul în care Apple a inițiat cele două programe, m-am gândit că dispozitivul meu ar putea fi eligibil cel puțin pentru cel legat de baterie. Spre surprinderea mea, însă, iPhone-ul nu doar că a fost eligibil pentru programul de înlocuire a bateriei (ceea ce era oarecum și logic), ci și pentru cel de înlocuire a butonului de Adormire/Trezire. Ca să fiu sincer, cu acest buton nu am avut probleme decât în primele săptămâni de la achiziționarea terminalului, însă ele nu au fost atât de grave încât să mă determine să îl trimit într-un centru de reparații.

Pentru a verifica și voi dacă dispozitivele voastre iPhone 5 sunt eligibile pentru cele două programe Apple, urmați acest link (programul de înlocuire a bateriei) și acest link (programul de înlocuire a butonului de Adormire/Trezire).

Cum timpul la mine este mereu o problemă, nu am reușit să trimit dispozitivul preț de câteva luni de la inițierea programului, însă nu am putut uita de probleme și de faptul că programul este valabil doar în primii doi ani de la achiziția terminalului și se încheie la 1 martie 2015. Așadar, zilele trecute mi-am făcut în sfârșit timp să îl trimit într-un centru de reparații Apple din România pentru schimbarea componentelor și cum am primit de la voi multe întrebări legate de acest program, acum voi încerca să răspund la cât mai multe dintre ele.

În primul rând, am trimis dispozitivul la centrul de reparații Noumax pentru că, alături de iStyle, sunt singurele centre de reparații Apple autorizate pentru România. Puteți alege oricare dintre cele două centre, deoarece în cazul meu alegerea a avut la bază faptul că Noumax este un service la care am mai trimis în trecut dispozitive la reparat și totul a decurs fără probleme. Trebuie să menționez că deși dispozitivul meu era încă în garanție, iar ea era valabilă doar la centrul de reparații partener operatorului de la care l-am achiziționat, nu a trebuit să îl trimit acolo, deoarece nu participă la acest program (singurele centre de reparații din România care participă sunt iStyle și Noumax, iar înlocuirea gratuită a bateriei nu depinde de garanție în vreun fel).

Expedierea telefonului am făcut-o prin curier rapid, deoarece nu am avut posibilitatea de a mă deplasa la unul dintre punctele de lucru ale centrului de reparații. Desigur, dacă locuiești în Cluj-Napoca sau în București, poți să mergi direct la locația Noumax pentru a se face constatarea pe loc și apoi pentru a ridica dispozitivul. Legat de expedierea prin curier, nu ar trebui să vă sperie nimic. Eu am trimis de multe ori dispozitive Apple la reparat prin curier și nu au existat niciodată probleme. Cum am procedat acum? În primul rând, înainte de a trimite coletul, am trimis un e-mail la centrul Noumax prin care îi anunțasem că am un iPhone 5 eligibil pentru ambele programe pe care îl voi expedia către ei pentru constatare și înlocuire. Evident, conversația a fost mai lungă pentru că este mai greu să fim atenți la ceea ce scriu clienții, dar în cele din urmă am primit și niște recomandări. O dată, mi s-a spus ca dispozitivul să nu fie restaurat, dacă se poate, deoarece pentru diagnosticare au nevoie de datele din ultimele 10 zile. Evident, nu puteam să trimit terminalul cu toate datele mele în el, așa că am șters tot conținutul și configurările (Configurări>General>Resetare), deoarece această procedură permite service-ului să vizualizeze datele de diagnosticare. După resetare, am configurat terminalul pentru a putea fi folosibil din nou, dar nu am mai activat Găsire iPhone și nici un cod de blocare (pentru a fi reparat dispozitivul, este necesar să faceți același lucru). De asemenea, am fost anunțat că trebuie să trimit la ei doar telefonul. Din experiență, am trimis doar telefonul în cutia lui originală însoțit de o hârtie pe care am notat datele mele de identificare și o succintă descriere a problemei, menționând că terminalul este eligibil pentru ambele programe Apple pentru iPhone 5. Este important să faceți la fel pentru a vă asigura că terminalul se întoarce înapoi la voi reparat (deci că persoanele care se ocupă de reparare știu la ce să se uite).

După expedierea coletului am așteptat nu mai puțin de 12 zile până când mi-a fost returnat (sincer să fiu nu știu ce a durat atât, dar tind să cred că cei de la Noumax au uitat de el în condițiile în care le-am trimis un e-mail după 11 zile, mi-au spus că așteaptă să vină bateria de la Apple, dar când a sosit, am văzut pe avizul de expediție că în ziua respectivă s-a făcut returul către mine, chiar după ce avusesem conversația cu ei). Cu alte cuvinte, durează destul de mult să fie înlocuit dispozitivul, însă nu este obligatoriu ca și alții să aștepte la fel de mult ca și mine.

La returnare am primit același iPhone, în aceeași cutie, cu hârtia pe care o trimisesem eu către ei, și o notă de service în care îmi erau aduse la cunoștință toate reparațiile efectuate. Spre mica mea surprindere, butonul Adormire/Trezire nu a fost schimbat pentru că nu reprezenta probleme, însă bateria a fost înlocuită. Legat de butonul de Adormire/Trezire, sunt ușor nemulțumit de situația întâlnită, deoarece consider că din moment ce terminalul meu apare ca având un buton cu defect ce poate să înceteze să mai funcționeze oricând, el trebuia înlocuit.

Vorbind despre dispozitiv, starea în care a fost returnat lasă de dorit. Nu știu și nici nu am stat să analizez dacă dispozitivul are sau nu zgărieturi suplimentare, pe lângă cele pe care le avea deja, pentru că nu mă interesează (recunosc că nu am avut foarte mare grijă de dispozitivul meu iPhone 5 și nu l-am ținut niciodată într-o husă sau cu folie). Ceea ce a deranjat este faptul că nu a fost deloc curățat după înlocuirea bateriei, iar la îmbinarea ecranului cu carcasa erau vizibile numeroase reziduuri rezultate în urma procesului de înlocuire, iar pe dispozitiv tot felul de urme (pe care a trebuit să le îndepărtez eu).

Trebuie să mai precizez că tot procesul de înlocuire nu m-a costat decât câteva zeci de lei, suma reprezentând valoarea transportului tur-retur prin curier rapid. Acest lucru este normal în condițiile în care înlocuirea în sine este gratuită, iar toate costurile de reparație sunt suportate de către Apple.

În fine, nimic nu este mai important decât faptul că problema bateriei a fost înlăturată. Cu siguranță bateria a fost înlocuită, iar acum am recăpătat un dispozitiv iPhone 5 care în sfărșit are autonomia pe care trebuia să o aibă dintotdeauna.

Așadar, dacă ai un iPhone 5 și ai descoperit că este eligibil pentru unul sau ambele programe de înlocuire a bateriei, respectiv a butonului Adormire/Trezire al iPhone 5, atunci nu ezita să îl trimiți în service într-un moment în care nu mai ai așa mare nevoie de el.

- Reclamă -