Apple și-a schimbat strategia de marketing, lăsând în plan secund campaniile publicitare difuzate pe televiziunile din piețele importante de pe glob și concentrându-se mai mult pe campanii publicitare regionale desfășurate pe rețelele de socializare. Adweek informează că schimbarea de viziune a companiei americane a produs concedieri și reorganizări masive în cadrul companiei de publicitate TBWA/Media Arts Labs cu care lucrează de mult timp.

Potrivit unui purtător de cuvânt al TBWA/Media Arts Labs citat de Adsweek, echipele de traducere și transcreație ale companiei de publicitate au fost cel mai puternic lovite de restructurări. Numărul exact de angajați disponibilizați nu a fost devaluat, dar se precizează că au fost dați afară oameni atât de la sediul TBWA din Los Angeles, cât și de la filialele companiei din întreaga lume.

Cu toate acestea, Adweek informează că TBWA și-a extins alte departamente și mai ales pe cele pentru rețelele sociale și media digitală. Se pare că noul model de operare al agenției de publicitate îi va permite „să țină pasul cu modul în care oamenii consumă media și conținut”, deci să desfășoare mai multe campanii publicitare de succes mai ales pe platforme precum Instagram, Snapchat, Facebook și YouTube.

TBWA/Media Arts Lab se reorganizează și introduce un nou model de operare pentru a ține pasul cu modul în care oamenii consumă media și conținut. Asta va produce o reducere [n.r. de personal] în zone precum localizare și mai multe investiții în zone precum digital, social, analiză de date, creare de conținut și un set de abilități strategice mai diversificat. De asemenea, vom avea o integrare mai bună cu partenerii media de la OMD.

Cel mai recent exemplu de campanie publicitară regională a Apple este ilustrat prin reclama concentrată pe carnavalul brazilian „Meu Bloco na Rua”. Spotul cu durata de 90 de secunde este concentrat pe promovarea camerei cu Mod Portret de pe iPhone 7 Plus și a fost publicat săptămâna trecută pe contul YouTube din Brazilia al companiei americane, cu aproximativ o săptămână înainte de începerea Carnavalului.

În plus, Apple a mai publicat în ultima vreme un număr tot mai mare de reclame de 15 secunde potrivite pentru rețelele sociale. Un exemplu în acest sens sunt reclamele postate în weekend în care Apple promovează iPad Pro și caracteristicile sale, răspunzând la tweeturi reale ale unor persoane reale.

În încheiere, Adweek informează că Apple va continua să lucreze cu TBWA/Media Arts Labs în tandem cu echipa proprie de marketing ce crește treptat.

- Reclamă -