În cadrul teleconferinței în care au anunțat rezultatele financiare pe T4 2016, Apple a anunțat că întreaga categorie „Servicii” a înregistrat o impresionantă creștere anuală de 18,4 procente.
Potrivit oficialilor companiei americane, Serviciile au adus încasări de 7,17 miliarde de dolari, în creștere cu 1,17 miliarde de dolari comparativ cu același trimestru al anului trecut (când încasările aduse de aceeași catregorie de produse erau de 6 miliarde de dolari). Astfel, Serviciile aduc acum încasări aproape la fel de mari precum Mac (care au generat în T4 2016 7,24 miliarde de dolari).
Categoria „Servicii” cuprinde App Store, Apple Music, Apple Pay, iTunes și iCloud, însă „locomotiva” este magazinul de aplicații pentru iPhone și iPad. După cum s-a anunțat încă de la începutul anului, App Store a avut o lună extraordinară în decembrie, când s-au cheltuit în total 3 miliarde de dolari pe aplicații și jocuri. Acea lună a ridicat suma totală achitată de Apple până acum dezvoltatorilor la 60 de miliarde de dolari (dintre care 20 de miliarde au fost plătite doar în 2016).
Conform Apple, încasările generate de Apple Music au continuat să crească pentru al treilea trimestru la rândul, iar AppleCare și iCloud au bătut noi recorduri.
În ceea ce privește Apple Pay, se pare că rata de utilizare s-a triplat pe parcursul anului 2016, sute de milioane de tranzacții fiind efectuate doar în luna decembrie. Volumul tranzacțiilor a înregistrat, potrivit Apple, o creștere anuală de 500%, unul dintre motive fiind acela că peste 2 milioane de firme acceptă serviciul Apple ca și modalitate de plată.
După cum a mai spus și în trecut, directorul general Apple, Tim Cook, se așteaptă ca întreaga categorie de servicii să ajungă la dimensiunea unei companii din Fortune 100 în 2017, obiectivul Apple fiind acela de a-i dubla valoarea în următorii patru ani.