O metodă ilegală de deblocare a iPhone și iPad blocate în iCloud a determinat scoaterea verificării stării Blocare Activare

0
9839

Apple a eliminat recent instrumentul de verificare a stării Blocării activării de pe site-ul său web, fără a oferi în schimb vreo explicație oficială cu privire la motivul pentru care acest instrument cât se poate de folositor a fost eliminat. Introdus în 2014, site-ul ce permitea verificarea stării Blocării activării unui iPhone, iPad sau iPod touch a fost creat pentru a-i asigura în special pe utilizatorii de bună credință care cumpără un dispozitiv iOS la mâna a doua că acesta nu este blocat în iCloud, deci că nu este inutilizabil. Totuși, se pare că instrumentul online al Apple a jucat un rol esențial în procesul de deblocare a dispozitivelor blocate cu Găsire iPhone.

Aparent, niște băieți deștepți au descoperit o modalitate de a debloca toate dispozitivele iPhone, iPad și iPod touch blocate prin Blocare activare. Demonstrat în clipul video de mai jos, procesul de deblocare descoperit de ei implică modificarea unuia sau a două dintre caracterele numărului de serie al dispozitivului blocat, cu scopul generării unui număr de serie valid. Validitatea acestui număr de serie era probată cu ajutorul instrumentului de verificare a stării Blocării activării – acesta putea verifica dacă un iPhone/iPad/iPod touch este sau nu blocat în iCloud pe baza numărului de serie ori numărul IMEI al acestuia.

De îndată ce vedeau că numărul de serie este unul valid și că vine de la un dispozitiv ce nu este blocat în iCloud, descoperitorii acestei soluții foloseau un aparat conectat la un computer cu ajutorul căruia clonau numărul de serie al dispozitivului neblocat pe iPhone-ul/iPad-ul blocat, fără a-i schimba placa de bază acestuia din urmă.

Această modalitate mai complexă de deblocare a dispozitivelor iPhone, iPad și iPod touch blocate în iCloud explică în sfârșit acea „eroare” ce cauza apariția unor ID-uri Apple necunoscute pe dispozitivele anumitor utilizatori. Mai precis, după cum am descris deja aici, după restaurarea dispozitivelor iPhone sau iPad, sau chiar la prima lor configurare, unii utilizatori au descoperit în mod inexplicabil că dispozitivele lor sunt blocate pe un cont de iCloud (ID Apple) complet necunoscut și care nu a fost vreodată nici măcar introdus pe acele dispozitive. Problema a ieșit la iveală în luna septembrie a anului trecut și afecta inclusiv dispozitive iPhone 7 și iPhone 7 Plus nou-nouțe.

Apple nu a confirmat până acum, în mod direct, legătura dintre cele prezentate în clipul video de mai sus și eliminarea instrumentului de verificare a dispozitivelor blocate în iCloud. În mod indirect, însă, compania americană a confirmat asocierea prin intermediul bloggerilor de casă precum cei de la The Loop și Rene Ritchie. Acesta din urmă ne sugerează însă că API-ul instrumentului de verificare a stării Blocării activării va fi verificat de acum înainte, deci nu se exclude posibilitatea reintroducerii lui.

Introdusă în 2013, odată cu iOS 7, Blocarea Activării este o caracteristică ce se activează automat la pornirea Găsire iPhone și împiedică pe oricine altcineva să folosească un iPhone, iPad, iPod touch sau Apple Watch (cu watchOS 2.0 sau ulterior) pierdut sau furat. Orice dispozitiv cu Blocare Activare activată solicită parola ID-ului Apple (și ID-ul Apple) al proprietarului pentru a putea fi folosit cu un alt cont (chiar dacă a fost restaurat din mod DFU). Oficial, angajații Apple sunt singurii terți capabili să dezactiveze caracteristica de pe un dispozitiv iOS, dar numai în prezența unor documente care să ateste calitatea de proprietar a celui ce solicită deblocarea.

Așadar, Apple nu doar că face mai dificilă achiziționarea de dispozitivele iPhone și iPad la mâna a doua, dar face mai dificilă (sau chiar imposibilă) și deblocarea celor blocate în iCloud prin alte modalități decât introducerea ID-ului Apple în care sunt blocate și a parolei acestuia. Să sperăm totuși că instrumentul va reveni online, într-o variantă care să nu mai permită comiterea de ilegalități.

- Reclamă -