Apple a introdus în iOS 7 caracteristica Blocare Activare, care blochează dispozitivele iPhone și iPad într-un cont de iCloud la activarea Găsire iPhone, făcând imposibilă eliminarea acelui cont, restaurarea și, în cele mai multe cazuri, chiar și folosirea dispozitivului iOS fără a cunoaște datele de logare ale contului respectiv.

Deși această caracteristică ar trebui să îi protejeze pe proprietari de hoți, mai nou ea are o problemă care îi lasă chiar și pe unicii posesori ai unui iPhone fără acces la dispozitivele lor. Potrivit MacRumors, un număr crescând de utilizatori de iPhone se plâng în aceste zile pe Twitter și diferite forumuri că o problemă a Blocării activării face ca dispozitivele lor să fie asociate unui ID Apple care nu le aparține și de care n-au auzit niciodată.

Iată povestea unui proaspăt posesor de iPhone 7 Plus:

Tocmai ce mi-am primit iPhone-ul 7 Plus de 256 GB pe negru diamant nou-nouț. Arată imaculat, ecranul este perfect, prelucrarea, totul este bine… Singura problemă este că aparent cineva l-a folosit deja, în condițiile în care îmi cere contul folosit la activarea lui – o…..@icloud.com. Apple spune că trebuie să îl înlocuiască […]. Acum trebuie să aștept o înlocuire rapidă a iPhone-ului, întrucât l-am returnat pe acesta.

Aflat în situația persoanei care a postat pe un forum mesajul de mai sus, nu poți nici măcar să îți folosești dispozitivul iPhone, întrucât atunci când îți introduci ID Apple și parola ta, el va afișa mereu un mesaj de eroare. Problema este cu atât mai bizară cu cât apare la primii posesori ai unor dispozitive iPhone 7 și iPhone 7 Plus noi-nouțe.

Totuși, din câte se pare nu doar cea mai recentă generație de iPhone este afectată. Și utilizatori ai unor modele mai vechi de iPhone reclamă apariția acestei probleme la resetarea conținutului și configurărilor. Iată ce spune un posesor de iPhone 6s care s-a trezit cu telefonul personal blocat în iCloud:

Am cumpărat un iPhone 6s la preț întreg și direct dintr-un Apple Store în septembrie 2015. Telefonul a fost deblocat (am trecut fără nicio problemă de la T-Mobile la Verizon după achiziție). Mi-am cumpărat recent un iPhone 7 Plus și după ce telefonul a fost activat pe rețeaua Verizon, iPhone-ul 6s indică faptul că are „Activarea blocată”. De asemenea, este asociat unui cont de iCloud necunoscut (nicidecum contul cu care l-am activat ori cel cu care l-am folosit aproape un an întreg).

Mesajele de mai sus au primit numeroase răspunsuri de la alți utilizatori de iPhone ce reclamă că întâmpină aceleași probleme. Totuși, nu se știe când a început să apară această eroare în sistemul de blocare a activării al Apple, însă este clar că ea a început să se răspândească în septembrie și continuă să persiste și acum, în octombrie.

Problema aici este că Apple te va ajuta – așa cum au declarat mulți dintre utilizatorii afectați – însă doar dacă ai posibilitatea de a demonstra că ai cumpărat iPhone-ul. Ajutorul a venit pentru cei mai mulți prin scoaterea blocării activării de către Apple, iar pentru alții prin înlocuirea completă a dispozitivelor cu unele recondiționate/noi.

Problema și mai mare este că un ID Apple greșit a reapărut pe dispozitivele unor utilizatori după ce el a fost o dată scos de Apple (ce-i drept, aceste situații sunt mai rare). În aceste situații, aparent, Apple i-a decizia de a schimba complet unitățile cu altele similare.

Deocamdată Apple nu a comentat nimic cu privire la această problemă și nu știm din ce cauză apare sau cine poate fi afectat. Totuși, dacă o întâmpini îți recomand să contactezi telefonic compania americană și să îi prezinți problema.

- Reclamă -