De când a venit Angela Ahrendts la conducerea departamentului de retail din cadrul Apple, cozile din fața magazinelor companiei au început să scadă treptat înaintea lansării noilor modele de iPhone. Nu pentru că n-ar mai fi cerere, ci pentru că acum compania americană promovează intens achiziția noilor produse direct din magazinele online, inițiind sesiuni de precomenzi cu aproximativ o săptămână de la lansare și lăsând magazinele fizice fără stocuri chiar și în ziua lansării.
La lansarea iPhone 7 și iPhone 7 Plus această schimbare se vede cel mai bine. În fața a doar câtorva dintre cele mai mari și mai importante magazine ale companiei americane s-au format în ultimele 24 de ore cozi, însă numărul persoanelor care așteaptă este incomparabil cu cel de acum doi ani sau de acum trei ani.
De fapt, formarea micilor cozi în fața magazinelor Apple cu o zi sau două înainte de lansarea iPhone ar trebui mai nou să ne surprindă, ținând cont de cât de bine este pus la punct magazinul online și de noua politică a companiei. Acum singurul motiv pentru care cineva ar mai sta la coadă înaintea lansării unor modele noi de iPhone este să prindă versiunea dorită pe stoc din prima zi și să nu mai aștepte cu săptămânile până când ea ajunge în stoc în magazinul online.

Dar acele persoane care mizează pe asta s-ar putea să aibă ghinion. Apple tocmai ce a anunțat în dimineața aceasta că a vândut toate stocurile inițiale de iPhone 7 Plus și iPhone 7 negru lucios, așa că la unele magazine va mai avea disponibile doar câteva unități de iPhone 7 pe negru, argintiu, roz auriu și auriu.
Nu putem nega frumusețea și apartenența la „cultura Apple” a acelor cozi care se formau în fața magazinelor companiei americane cu ocazia fiecarei lansări de iPhone. Dar sub noua conducere Apple nu vrea să mai genereze frustrare în rândul clienților și să îi facă să îndure ore de așteptare în fața magazinelor, considerând că este mult mai plăcut pentru clienți să își comande dispozitivele din confortul propriilor locuințe și să aștepte curierul să le livreze. Însă prin această politică gigantul american nu îi va bucura deloc pe cei cărora le place să pășească în magazine și să își cumpere de acolo telefoanele.