Ca să te bucuri pe deplin de un iPhone, iPad sau iPod touch trebuie să îți creezi un ID Apple. Acesta îți oferă acces la milioanele de aplicații de pe App Store, miile de cărți în limba română de pe iBooks Store și la caracteristici grozave, cum ar fi iCloud, Găsire iPhone, Apple Music, și multe, multe altele.

Crearea unui ID Apple se face destul de simplu și nu ar trebui, în general, să pună mari probleme. În general. Uneori, însă, anumiți utilizatori sunt împiedicați să folosească pe dispozitivele lor noul ID Apple și, implicit, toate caracteristicile la care el oferă acces de un mesaj de eroare deranjant. Este vorba despre:

Autentificare imposibilă – Pe acest iPhone / iPad a fost activat numărul maxim de conturi gratuite.

Iar întrebarea care se naște pe buzele tuturor care văd mesajul de mai sus este: „OK, și eu ce pot să fac acum?” De-a lungul timpului, am primit numeroase mesaje de la voi cu privire la această problemă, iar cei mai pesimiști dintre voi trebuie să știe că această problemă nu este atât de mare precum pare și că există soluții de rezolvare a ei relativ simple. Cum? Haideți să vedem în cele ce urmează:

Care este rezolvarea erorii: Pe acest iPhone / iPad a fost activat numărul maxim de conturi gratuite ?

De ce îmi apare pe dispozitivul meu iPhone, iPad și/sau iPod touch?

Din capul locului trebuie menționat că această eroare nu apare decât pe dispozitivele luate la mâna a doua sau la mâna n și numai în cazul utilizatorilor care nu au mai avut în trecut un ID Apple sau a acelora care au decis să îl schimbe cu unul nou. Deci niciodată nu te vei lovi de ea pe un dispozitiv iPhone, iPad sau iPod touch pe care tu l-ai activat pentru prima dată, ci doar pe telefonul sau tableta ta iOS care este nou(ă) pentru tine doar.

Eroarea nu apare chiar pe toate dispozitivele iPhone, iPad sau iPod touch luate la mâna a doua. Ci doar pe unele. Iar dacă vom citi cu atenție mesajul de atenționare, vom observa că mesajul mai sus amintit apare numai pe acele dispozitive pe care a fost atins numărul maxim de conturi gratuite. Care este acest număr? 3 (trei).

Așadar, pe orice iPhone, iPad și iPod touch pe care au fost în trecut activate (nu create!) 3 conturi ID Apple, tu nu vei mai putea, în teorie, să activezi încă un alt cont. Apple impune această limitare pe toate terminalele cu iOS pe care le comercializează, iar contorul nu poate fi resetat de către tine ca nou proprietar, nici de către vechiul proprietar, nici de către mine, nici de service-ul de la colțul blocului și de nimeni altcineva. Cu o singură excepție: Apple.

Observați că mai sus am pus accentul pe activarea unui ID Apple și nu pe folosirea lui. Asta pentru că mesajul de eroare de mai sus nu se referă la numărul maxim de conturi pe care le poți folosi pe un dispozitiv. Din fericire, Apple nu a impus o limitare în această privință, așa că orice iPhone, iPad sau iPod touch îți va permite să te loghezi în oricâte conturi dorești (și chiar să folosești simultan ID-uri Apple diferite pentru App Store și iCloud), chiar dacă nu îți va permite să activezi oricâte conturi dorești.

Notă: Există o limitare de 10 dispozitive (dintre care maxim 5 computere) pe care poate fi folosit simultan un ID Apple, dar aceasta este o cu totul altă poveste și nu are legătură cu problema susmenționată.

Cum pot rezolva eroarea și să îmi folosesc noul ID Apple pe dispozitivul meu?

Rezolvarea problemei este simplă și posibilă prin mai multe metode. Înainte de a alege metoda dorită, trebuie punctat faptul că activarea unui ID Apple se poate face numai de pe un dispozitiv cu iOS sau macOS și numai o singură dată; la prima logare.

Odată activat, un ID Apple va putea fi folosit de pe orice dispozitiv sau computer dorești, inclusiv de pe acel iPhone, iPad sau iPod touch pe care s-a atins limita numărului maxim de conturi. Având ID-ul Apple activat, vei putea deci să te loghezi cu el în iTunes, iBooks și App Store, iCloud, șamd.

Cele trei metode de activare a unui ID Apple sunt: (1) cea care implică folosirea unui alt dispozitiv iOS, (2) cea care implică folosirea unui Mac și (3) cea care implică apelarea la Apple. Fiecare dintre acestea sunt descrise mai jos, iar tu va trebui să o alegi doar pe cea care se pliază cel mai bine pe situația ta (deci, numai una dintre ele, nu toate).

Metoda 1: Folosind un alt iPhone, iPad sau iPod touch pentru activare

Dacă ai la îndemână un dispozitiv iOS pe care nu s-a atins limita numărului de conturi, urmează pașii de mai jos. Dacă nu ai la îndemână un alt dispozitiv, apelează la un prieten care are un iPhone, iPad sau iPod touch pe care nu s-a atins limita de conturi activate (dacă nu știe acest ultim aspect, singura modalitate de a afla este încercând să activezi noul cont) și binevoiește a te ajuta. Reține că nu contează modelul de iPhone, iPad sau iPod touch, atât timp cât are cel puțin iOS 5.0 instalat.

Notă: Oferă iPhone-ul sau iPad-ul tău unei persoane pentru a face activarea contului său numai dacă ai o minimă încredere în ea și numai cât ești în preajmă, asigurându-te că s-a delogat din contul ei după ce a terminat cu activarea. Eliminarea contului ei de pe dispozitivul tău nu se va mai putea face ulterior decât cu introducerea parolei, din cauza Găsire iPhone!

Așadar (pașii de urmat de către proprietarul dispozitivului pe care nu s-a atins limita de conturi activate):

  1. Deschide aplicația Configurări de pe ecranul principal al dispozitivului iPhone/iPad/iPod touch ce nu are activat numărul maxim de conturi;
  2. Atinge meniul iCloud sau, în iOS 10.3 și versiunile ulterioare, Utilizator;
  3. Derulează până în partea de jos a paginii și atinge Ieșire;
  4. Dacă ți se cere, introdu parola ID-ului Apple în care ești logat în prezent pe dispozitivul tău și atinge Dezactivați;
  5. Alege ce dorești să faci cu datele stocate pe iCloud la eliminare (poți păstra o copie a lor sau le poți șterge de pe iPhone). Reține că și dacă le ștergi, atunci când te vei reloga ele vor apărea din nou pe dispozitivul tău.

Acum (pașii de urmat de către proprietarul noului cont Apple/iCloud):

  1. Tot din meniul iCloud/Utilizator de pe dispozitivul ce nu a atins numărul maxim de conturi activate, introdu, în partea de sus a paginii, noul ID Apple și parola acestuia. Așteaptă să se facă logarea în cont.
  2. De îndată ce apar informații despre cont, revino la dispozitivul pe care s-a atins limita de conturi activate și loghează-te și acolo cu ID-ul Apple și parola, atât pe iCloud, cât și pe App Store. Logarea ar trebui să se facă fără probleme.
  3. Revino, din nou, la dispozitivul folosit pentru activare și ieși din contul tău de iCloud urmând pașii menționați puțin mai sus.

Având contul activat, te vei putea loga în el de pe toate dispozitivele și computerele tale, fără a mai apărea problema activării lui vreodată.

Metoda 2: Folosind un Mac

Deși cu un alt iPhone, iPad sau iPod touch este foarte simplu să activezi orice ID Apple, nu putem spune că este mult mai dificil să o faci de pe un Mac. Astfel, dacă cel mai la îndemână îți este un computer cu macOS, urmează pașii de mai jos.

Notă: Dacă oferi Mac-ul tău cuiva de încredere pentru a-și activa contul, asigură-te că, după ce l-a activat, se va deloga din el.

Așadar (pașii de urmat de către proprietarul Mac-ului):

  1. Deschide aplicația Preferințe sistem din meniul Apple, dock sau Launchpad;
  2. Clic pe iCloud;
  3. Clic pe Ieșire;
  4. Alege ce dorești să faci cu datele stocate pe iCloud la eliminare (poți păstra o copie sau le poți șterge de pe Mac). Reține că și dacă le ștergi, atunci când te vei reloga ele vor apărea din nou pe dispozitivul tău.
  5. Dacă ți se cere, introdu parola ID-ului Apple în care ești logat în prezent pe dispozitivul tău și atinge Dezactivați.

Acum (pașii de urmat de către proprietarul noului cont Apple/iCloud):

  1. Tot din meniul iCloud, introdu noul ID Apple și parola acestuia. Așteaptă să se facă logarea în cont.
  2. De îndată ce apar informații despre cont, treci la dispozitivul pe care s-a atins limita de conturi activate și loghează-te și acolo cu ID-ul Apple și parola, atât pe iCloud, cât și pe App Store. Logarea ar trebui să se facă fără probleme.
  3. Revino, din nou, la Mac și ieși din contul tău de iCloud urmând pașii menționați puțin mai sus.

Metoda 3: Apple

După cum menționam ceva mai sus, compania Apple este singura care te poate ajuta în privința numărului maxim de conturi ce pot fi activate pe un dispozitiv, dacă nu ai un dispozitiv iPhone, iPad sau Mac la îndemână. Ea poate să reseteze contorul și să mai permită activarea încă a unui cont pe un dispozitiv pe care s-au activat deja trei conturi.

Din păcate însă, asistența Apple pentru România este disponibilă numai în limba engleză, iar numărul la care va trebui să apelezi este: 0800.894.847.

Notă: Dacă ai un iPhone, ți-aș indica să nu alegi ramura iPhone întrucât îți va fi recomandat să apelezi operatorul și îți va fi închis telefonul. Alege, în schimb, Altele.

Atunci când îți va răspunde cineva (nu durează prea mult), trebuie să îi comunici numărul de serie al dispozitivului pe care a fost atinsă limita numărului de conturi activate (află cum poți găsi numărul de serie al dispozitivului tău iOS) și că ai luat dispozitivul la mâna a doua de la cineva, ai creat de pe el un ID Apple și nu ai cum să îl activezi (deci nu ai posibilitatea de a-l activa de pe un alt iPhone/iPad/iPod touch, întrucât este unicul tău dispozitiv).

În teorie, expertul Apple ar trebui să te ajute și să îți comunice ceea ce trebuie să faci pentru a activa ID-ul Apple (importantă este resetarea contorului, întrucât activarea o poți face după logându-te în contul Apple).

Concluzii

Cu această problemă este foarte probabil să te întâlnești numai o singură dată în viață și numai dacă primul tău dispozitiv iOS a fost unul pe care s-a activat numărul maxim de 3 conturi. Odată ce ai ID-ul Apple activat, îl vei putea folosi pe oricâte dispozitive vrei (dar nu mai mult de 10 simultan), chiar dacă pe ele s-a activat sau nu acest număr maxim de conturi.

În cazul în care întâmpini eroarea, îți recomand să o rezolvi urmând una dintre cele două metode descrise mai sus, și să nu folosești ID-ul Apple al vechiului proprietar (complet nerecomandat).

Ai și alte întrebări?

Dacă a rămas ceva neclar sau am omis, te rugăm să ne anunți printr-un comentariu mai jos în această pagină sau un mesaj pe forum.

- Reclamă -