La o zi după conferința WWDC 2016, care ne-a adus prezentarea iOS 10, tvOS 10, watchOS 3 și macOS 10.12, Phil Schiller și Craig Federighi, vicepreședinți executivi Apple pentru departamentele de marketing, respectiv inginerie software, au oferit un interviu lui John Gruber într-o ediție specială a podcastului său The Talk Show. Aici ei au discutat despre mai multe subiecte, inclusiv despre schimbările majore aduse iMessage în iOS 10, oferirea dezvoltatorilor de acces la Siri și alte componente ale iOS, precum și despre Mac App Store.
O bună parte din prezentarea iOS 10 de pe 13 iunie a fost concentrată pe numeroasele îmbunătățiri și caracteristici noi incluse în iMessage. Atunci când Gruber l-a întrebat pe Federighi despre motivul pentru care au oferit o importanță atât de mare aplicației Mesaje, inginerul companiei americane i-a răspuns că Apple știa că aceasta este aplicația în care utilizatorii de iPhone petrec cel mai mult timp și cea de care sunt cei mai încântați.
De fiecare dată când adăugăm un emoji, acesta este cel mai important lucru [n.r. pentru utilizatori]. Am lucrat tot anul la un nou sistem de fișier și altele, dar oamenii sunt mai entuziasmați de două noi emoji. Așa că am decis că dacă este un loc unde putem face o diferență în modul în care oamenii experimentează iOS, acesta este Mesaje.
Trecând mai departe, în iOS 10 (și celelalte versiuni majore ale sistemelor de operare), compania Apple a deschis accesul dezvoltatorilor la unele aplicații și servicii importante. Siri are un nou API ce permite dezvoltatorilor să o „învețe” despre aplicațiile lor, iMessage include un nou App Store ce permite descărcarea de stickere și aplicații create de terți, Hărți le permite dezvoltatorilor să creeze extensii pentru aplicațiile lor pentru a face posibilă închirierea de mese la restaurant sau chemarea de taxiuri, fără a mai părăsi aplicația de cartografiere. Discutând despre aceste noutăți pentru comunitatea dezvoltatorilor, atât Federighi, cât și Schiller au declarat că Apple preferă să creeze un standard pentru tehnologiile lor, care le permite apoi dezvoltatorilor să creeze pe el. Federighi a spus că asta este ilustrată cel mai bine de meniul Partajare, care la început includea numai extensii pentru Facebook și Twitter, ce au fost create de Apple și nu dezvoltatorii terți. El a spus că odată ce compania creează sistemele pe care le socotesc a fi necesare pentru o caracteristică, ei nu au nicio problemă în a le deschide terților.
Federighi a mai adăugat că Apple vrea să le ofere dezvoltatorilor mai multe oportunități de a oferi utilizatorilor experiențe îmbunătățite și că dacă dezvoltatorii consideră că ei pot ajuta utilizatorii să realizeze sarcinile prin accesarea Siri, ei îi ajută să realizeze acest lucru. Dar atunci când a fost întrebat de ce API-ul Siri este limitat doar la unele categorii de aplicaâii, cum ar fi cele de taxi și mesaje, Federighi și Schiller au vorbit din nou despre filosofia de bază a companiei Apple. Federighi a spus că decizia de a merge cu aceste tipuri de aplicații a fost luată pentru că Siri înțelege foarte mult întrebările și comenzile în domeniul mesageriei și cumpărăturilor, făcându-i simplu să ofere „cheile” dezvoltatorilor ce au dezvoltat aplicații din aceste categorii, întrucât sunt siguri că experiența utilizatorilor va fi bună, indiferent de implementare. De asemenea, el a mai adăugat că Apple o va familiariza pe Siri și cu alte domenii în viitor, oferind deci un API mai complex care să poată fi integrat și în alte tipuri de aplicații.
În fine, cum recent un studiu a relevat faptul că dezvoltatorii sunt foarte nemulțumiți în general față de stadiul actual în care se află Mac App Store, Gruber i-a întrebat pe Federighi și Schiller dacă magazinul a rămas o a doua prioritate pentru companie, ținând cont de popularitatea mare a iOS App Store (pentru care a prezentat recent o grămadă de noutăți). Schiller a răspuns că Apple își „iubește toți copiii” și că sunt foarte mulțumiți de Mac App Store, adăugând că ei consideră că este suficient de important încât să își comercializeze aplicațiile proprii aici. Mai mult, el a spus că Mac App Store este o soluție importantă pentru viitorul platformei macOS și că îi sunt dedicați.
Schiller a adăugat că Apple împinge procesul de dezvoltare în direcția în care este nevoie pentru a se asigura că lucrurile sunt cât se poate de logice pe toate fațadele, iar timpul de dezvoltare și resursele sunt organizate de ei în funcție necesitățile de care ei consideră că este nevoie pentru fiecare caracteristică. Spre exemplu, Apple a simțit că este nevoie de TestFlight pe iOS mai mult decât un TestFlight în macOS.
În restul podcastului, cei doi au mai discutat și despre alte subiecte, cum ar fi limbajul de programare Swift. Înregistrarea interviului va fi disponibilă în curând pe blogul Daring Fireball și din Podcasturi.