Un număr important de posesori de Macbook Pro care au instalat OS X 10.11.4 El Capitan pe computerele lor raportează o problemă răspândită a sistemului, care cauzează blocarea computerelor, scrie MacRumors.
Se pare că până în momentul de față sute de utilizatori au scris pe forumuri despre această problemă, cei mai mulți fiind posesori de MacBook Pro cu afișaj Retina de 13 inchi (modelul de la mijlocul anului 2015), care au instalat OS X 10.11.4. Se pare că sistemele ajung să se blocheze complet aleatoriu, fără a mai oferi vreo posibilitate de a accesa din nou Mac-urile altfel decât în urma unei reporniri forțate.
Prima persoană a raportat problema la patru zile după ce Apple a lansat OS X 10.11.4, ea descoperind că MacBook-ul său „îngheța” cam o dată pe săptămână. Prima dată, s-a întâmplat ca Mac-ul său să se blocheze în aplicația Safari, dar apoi și în alte aplicații pe care le avea instalate, inclusiv Adobe Photoshop. În timpul blocărilor computerul nu răspunde deloc la comenzi, cursorul nu se mișcă și până și trackpadul își pierde feedbackul, susține acest utilizator.
Printre utilizatorii care au mai raportat această problemă se numără și posesori de MacBook Pro cu afișaj Retina de 15 inchi (modelul de la mijlocul anului 2015), care au instalat OS X 10.11.4 și nu doar. Anumiți utilizatori susțin că problema a apărut și după instalarea browserului Previzualizare Tehnologică Safari 1 și a OS X 10.11.5 beta 1. Unii dintre ei au identificat problema ca având legătură cu un framework de sistem sau cu o eroare din driverul Intel Graphics.
Instalând OS X 10.11.4 pe un MacBook Pro cu afișaj Retina de 15 inchi (modelul de la mijlocul anului 2015), încă de la lansarea primei versiuni beta, pot să vă spun că nu am întâmpinat această problemă în niciuna dintre actualizările beta aduse acestei versiuni, nici în varianta finală și nici în OS X 10.11.5. Așa că se poate ca alte versiuni de MacBook Pro decât cea pe care o folosesc eu să fie afectate sau ca eroarea să aibă legătură cu alte programe decât cele folosite de mine în general.
Oricum, eroare există în OS X 10.11.4, iar Asistența Apple le-a spus utilizatorilor că știe de ea și că nu există o soluție de rezolvare. De aceea, mulți utilizatori au făcut downgrade la OS X 10.11.3 dintr-un backup Time Machine sau au instalat din nou sistemul de operare.