În urmă cu două săptămâni, James Pinkstone a scris pe blogul personal, Vellum.com, că Apple Music și iTunes Match i-au șters 122 GB de melodii din biblioteca personală. Această știre a fost preluată de mai multe bloguri și site-uri, tot mai multă lume ajungând să creadă că Apple Music șterge în mod intenționat muzica utilizatorilor, de îndată ce Biblioteca muzicală iCloud este activată (mai ales că și alți utilizatori s-au plâns, cu această ocazie, de același lucru).

Ținând cont de controversa pornită, Apple a venit săptămâna trecută cu un răspuns cu privire la această problemă, susținând că este vorba despre o eroare a iTunes și nu de o decizie a ei. Mai mult, compania promitea să rezolve această eroare în actualizarea de iTunes pe care a lansat-o săptămâna aceasta, deși nu știa care este sursa ei. De aceea, gigantul american a luat decizia de a trimite doi ingineri, pe numele lor Tom și Ezra, acasă la Pinkstone pentru a încerca să găsească sursa problemei, scrie bloggerul astăzi.

Înainte ca cei doi reprezentanți Apple să ajungă la el acasă, compania americană i-a comunicat câteva lucruri bloggerului. Pentru început, Amber, angajatul echipei de asistență care i-a spus că eliminarea melodiilor din biblioteca locală este o „caracteristică” a Apple Music ce a funcționat așa cum era de așteptat, a greșit, iar ei și-au cerut scuze pentru asta. De asemenea, compania americană i-a mai spus că este convinsă că eroarea nu a fost provocată de el, motiv pentru care va trimite doi ingineri să încerce să găsească sursa ei și o posibilă rezolvare.

Cei doi angajați ai Apple au petrecut o zi întreagă acasă la Pinkstone căutând sursa problemei. Ei i-au spus bloggerului să folosească Apple Music, iTunes și biblioteca sa muzicală personală, așa cum o făcea în trecut. Ziua următoare, unul dintre angajați s-a întors la el acasă pentru a colecta jurnalul de date și șterge toate modificările pe care le-a făcut pe MacBook-ul său. Din păcate, Apple nu a reușit să reproducă problema, concluzionând că este vorba despre o eroare care trebuie îndepărtată.

Printr-un disc extern conectat la laptopul meu, foloseam o versiune specială de iTunes cu speranța că ștergerea se va produce din nou; o idee care știam că ar putea să nu aibă rezultatul scontat, din moment ce am folosit Apple Music timp de opt luni, până când a început ștergerea în masă a conținutului. Dacă ceva ar fi funcționat greșit, însă, această versiune de iTunes ar fi salvat ceea ce s-a întâmplat, oferind mai multe detalii decât ar fi putut oferi versiunea pentru clienți.

Rezolvarea acestei erori s-a încercat în iTunes 12.4, o versiune pe care Apple a lansat-o luni seară. Ea include o serie de măsuri suplimentare de securitate care să protejeze utilizatorii de ștergerea nedorită a conținutului din bibliotecile lor. Rămâne însă de văzut cât de eficiente sunt ele.

Cu toate acestea, este foarte interesant interesul pe care îl are Apple pentru a rezolva problemele găsite de utilizatori în software-urile lor, existând și în trecut informații potrivit cărora gigantul american a mai trimis angajați la oameni acasă pentru a încerca să găsească sursa unor probleme mai izolate.

Întregul articol despre vizita angajaților Apple acasă la James Pinkstone poate fi citit pe blogul său personal.

- Reclamă -