Compania Apple a confirmat sâmbătă dimineață știrile conform cărora în iTunes există o problemă care face ca muzica din bibliotecile personale ale utilizatorilor să fie ștearsă. Într-un răspuns oferit The Loop, gigantul din Cupertino susține că problema afectează numai un număr mic de utilizatori și că lucrează la o rezolvare pe care o va introduce printr-o actualizare pe care o va lansa săptămâna viitoare.
Într-un număr exterm de mic de situații, utilizatorii au raportat că fișierele muzicale salvate pe computerele lor au fost eliminate fără permisiunea lor directă. Luăm aceste raporturi în serios pentru că știm cât de importantă este muzica pentru clienții noștri, iar echipele noastre sunt concentrate pe găsirea cauzei. Cu toate acestea, nu am reușit să reproducem eroarea încă, dar vom lansa o actualizare pentru iTunes la începutul săptămânii viitoare, care include garanții suplimentare. Dacă un utilizator se întâlnește cu această problemă, va trebui să contacteze AppleCare.
Săptămâna trecută a început o dezbatere cu privire la posibila problemă din iTunes, după ce Jake Pinkstone de la Vellum s-a plâns într-o postare pe blog de faptul că Apple Music i-a eliminat 122 GB de muzică personală, fără permisiunea lui, atunci când s-a abonat. Ștergerea s-a efectuat în momentul în care Pinkstone a acceptat scanarea bibliotecii sale de către Apple, pentru a o sincroniza între dispozitivele sale.
Problema cea mare a apărut în momentul în care bloggerului i s-a spus de către un reprezentant al Asistenței Apple că sistemul de combinare al Apple Music a „funcționat așa cum trebuia”. Atunci când l-a întrebat dacă Apple Music trebuie să îi șteargă muzica personală, fără permisiunea lui directă, același reprezentant Apple i-a răspuns că „da”. Cu toate acestea, din articolul Apple de asistență nu reiese că Apple Music trebuie să șteargă muzica personală a utilizatorilor.
Folosind Apple Music încă din prima zi, trebuie să vă spun că, în momentul în care am activat Biblioteca muzicală iCloud, iar melodiile (aproximativ 8 GB) au fost încărcate pe iCloud, ele nu au mai fost disponibile local pe Mac-ul meu și nici pe dispozitivele iOS. Și chiar dacă le-am descărcat pe unele, ele au rămas disponibile numai pe dispozitivele conectate la Apple Music, fiindu-mi imposibil să le mai încarc pe iPod nano, spre exemplu. Or, pot spune că problema într-adevăr există și este cât se poate de deranjantă pentru cei care aveau muzică în biblioteca iTunes înainte de a se abona la Apple Music.
Așadar, rămâne de văzut când va reuși compania Apple să rezolve problema iTunes (pentru că, din câte reiese din răspunsul oferit celor de la The Loop, acolo și nu în Apple Music este eroarea). O posibilitate foarte mare este ca eroarea iTunes să fie rezolvată în actualizarea 12.4, care va aduce unele modificări de design, după cum am putut vedea în urmă cu o săptămână. Dacă va fi așa, atunci iTunes 12.4 va fi lansat, posibil alături de iOS 9.3.2, OS X 10.11.5, tvOS 9.2.1 și watchOS 2.2.1 (actualizări testate de aproximativ două luni), săptămâna viitoare, luni sau marți.