Nu mai este mult până când va veni Ziua Pământului, o zi specială pentru compania Apple, care o va celebra și acum, la fel ca și în ultimii ani. Spre deosebire de anii anteriori însă, gigantul american nu doar că și-a actualizat sigla, dar a lansat și o inițiativă al cărei scop este de a strânge bani pentru Fondul Global pentru Natură Sălbatică (WWF).
Începând cu acest weekend și până pe 24 aprilie (la două zile după Ziua Pământului), toate cumpărăturile de aplicații care susțin inițiativa Apple se vor duce către WWF, care este cea mai mare organizație independentă din lume care derulează proiecte de conservare a resurselor naturii – de la păduri și oceane, la animale sălbatice și hrană – prin intermediul unor soluții inovative globale.
O parte dintre aplicațiile de pe App Store care s-au alăturat strângerii de fonduri sunt Angry Birds 2, Hearthstone, Cut the Rope: Magic, VSCO și Trivia Crack. Toate aplicațiile care s-au alăturat acestei inițiative sunt listate pe pagina ”Aplicații pentru Pământ” de pe App Store.
Alături de promoția Aplicații pentru Pământ, compania Apple a mai schimbat întregul ecran de primire al paginii cu recomandări de pe App Store, pentru a le aduce utilizatorilor câteva mesaje de conștientizare a importanței mediului înconjurător și câteva categorii tematice cu aplicații.
Aplicația WWF Together reprezintă un centru pentru toate materialele care au ca scop strângerea de fonduri și le oferă utilizatorilor conținut tematic pentru Ziua Pământului de pe 22 aprilie.
WWF este mândră să facă parte din Aplicații pentru Pământ, ajutând la protejarea planetei, aplicație după aplicație. Până pe 24 aprilie, atunci când descarci WWF Together și cumperi povestea Pământului, 100% din suma plătită va ajunge la WWF. Pe lângă cele 16 povești gratuite despre animale uimitoare, vei putea experimenta pe iPhone o imagine panoramică, 360 de grade, a Pământului văzut din spațiu, te vei putea juca, cu vremea digitală și vei putea înregistra și partaja o poză cu planeta origami ca parte a #AppsforEarth.
Multe dintre aplicațiile partenere au fost actualizate pentru a reflecta parteneriatul cu Apple și WWF, iar unele au adăugat chiar și conținut exclusiv pentru strângerea de fonduri. Populara aplicație de tip cameră VSCO, spre exemplu, a introdus o ediție limitată de WWF prestabilit care „îmbunătățește în mod subtil configurările naturale și este ideală pentru peisaje și natura sălbatică”. Angry Birds 2, pe de altă parte, a introdus un nivel special și a adăugat o temă specială de conservare a oceanelor.
Separat de promoția de pe App Store, compania Apple și-a actualizat sigla afișată atât pe site-ul web, cât și în magazinele din întreaga lume. La fel ca și anul trecut, frunza de deasupra mărului mușcat este luminată în culoarea verde și va fi afișată așa până de Ziua Pământului (comparativ, anul trecut sigla Apple a fost actualizată numai de Ziua Pământului, nu și înainte).
Totodată, compania Apple le-a oferit angajațiilor tricouri verzi cu mâneci scurte, pe care le vor purta în viitorul apropriat, iar pe fațadele anumitor magazine a afișat mesajul „acest magazin funcționează în proporție de 100% cu energie regenerabilă”.
Mediul înconjurător reprezintă un interes tot mai mare pentru compania Apple, iar planurile îndrăznețe ale companiei – cum ar fi folosirea numai de energie verde în magazinele și fabricile sau depozitele sale – devin realitate încet, dar sigur. În cadrul conferinței de luna trecută, compania americană a vorbit despre reciclare și câteva dintre progresele făcute, iar la finele acestei săptămâni a publicat raportul de evoluție a responsabilității față de mediul înconjurător pe 2015.