Mult-așteptatul serviciu de streaming audio al companiei Apple (denumit generic Apple Music) urmează să fie lansat la Worldwide Developers Conference pe 8 iunie, alături de o versiune refăcută a iTunes Radio, scrie astăzi The Wall Street Journal, reiterând unele informații mai vechi. Jurnaliștii americani susțin că serviciul de streaming audio bazat pe Beats nu va include planuri ce permit ascultarea gratuită a melodiilor, cum include Spotify, dar va include streaming nelimitat, la cerere, oferit celor care plătesc un abonament în valoare de 10 $ pe lună.
Deși nu va permite ascultarea gratuită a conținutului din Apple Music, strategia companiei americane prevede promovarea iTunes Radio ca și un serviciu potrivit pentru cei ce doresc să asculte conținut audio gratuit. Spre deosebire de Apple Music, unde conținutul este la cerere (deci vei putea alege melodiile pe care dorești să le asculți), în iTunes Radio trebuie să asculți conținutul oferit de posturile adăugate. Din fericire, iTunes Radio nu va fi chiar atât de rău, ținând cont de faptul că va include în curțnd noi canale create și găzduite de DJ cunoscuți (unul dintre ei ar fi DJ Zane de la BBC Radio, care a fost angajat de Apple în februarie).
Potrivit surselor citate de The Wall Street Journal, iTunes Radio urmează să fie adresat mai ales utilizatorilor din afara SUA, deoarece, așa cum s-a mai zvonit, atât acest serviciu, cât și Apple Music vor fi lansate în mai multe țări. Compania Apple speră ca utilizatorii din afara SUA, ce nu au acces la Pandora, să fie atrași de iTunes Radio și disponibilitatea gratuită a lui, iar apoi să fie convinși să plătească abonamente pentru cel mai nou serviciu – Apple Music.
Odată cu lansarea unui iTunes Radio îmbunătățit și a Apple Music, Apple ar fi pregătită și de repercusiuni. Mai precis, compania se așteaptă ca vânzările de melodii să scadă semnificativ pe iTunes Store, așa că a decis să promoveze intens noile servicii chiar și în rândul utilizatorilor care vor vizita magazinul. Astfel, un client care selectează să cumpere un album în valoare de 10 $ ar urma să fie încurajat de Apple să se aboneze în schimb la Apple Music pentru a asculta atât acel album, cât și multe altele.
Un aspect important ce este notat în articolul celor de la The Wall Street Journal este că Apple nu a încheiat încă înțelegeri cu casele de discuri Universal Music Group, Sony Music Entertainment sau Warner Music Group, însă negocierile ar putea să se finalizeze cu succes în viitorul apropriat. Ținând cont de acest lucru, se poate ca noile servicii să nu fie lansate la WWDC, însă sursele citate de WSJ susțin că „este puțin probabil” ca această ipoteză să se confirme.
WWDC 2015 va începe lunea viitoare, pe 8 iunie, cu conferința principală în care, dacă se vor adeveri spusele jurnaliștilor americani, vor fi prezentate Apple Music și noua versiune a iTunes Radio, alături de iOS 9, OS X 10.11, un nou Apple TV și alte produse.