Compania Apple a făcut recent, în deplină liniște, o schimbare mică, dar importantă în ceea ce privește modul în care promovează aplicațiile noi și populare pe App Store. Dacă până acum acestea erau generate folosind un algoritm specific, începând cu această lună ele vor fi selectate manual de o echipă a companiei însărcinată cu acest lucru. TechCrunch scrie că secțiunea „Jocuri”, spre exemplu” nu mai are categoriile „Nou”, „What’s Hot” și „Toate iPhone (Gratuit & Plătit). Ele au fost înlocuite cu liste în care este afișat conținut selectat de editori, cum ar fi „Cele mai bune jocuri noi” sau „Cele mai bune actaulizări noi” sau conținut generaat în funcție de istoricul de achiziții al utilizatorului, cum ar fi „Mai multe jocuri care s-ar putea să îți placă”. Mai mult decât atât, subcategoriile paginii Jocuricum ar fi Acțiune, Aventuri, Curse, Educative, au propriile lor bannere deasupra conținutului afișat.

Schimbarea procesului de selectare a conținutului înspre unul manual, realizat de oameni a fost una de așteptat ținând cont de ofertele de locuri de muncă pe care Apple le-a postat pentru App Store și iTunes Store. Dintre acestea remarcăm una specifică pentru secțiunea de jocuri în care compania americană menționa:

[pull_quote_center]Această poziție este responsabilă pentru descoperirea, selectarea și promovarea jocurilor pe Apple App Stores. Lucrând sub comanda Managerului Editorial pentru Jocuri, ei trebuie să se le examineze și să se asigure că toate jocurile selectate pentru promovare sunt la cele mai înalte standarde.[/pull_quote_center]

Cei de la TechCrunch mai susțin că unii dezvoltatori de aplicații au văzut de la punerea în aplicare a modificărilor o reducere a descărcărilor organice cuprinsă între 30 și 90 de procente, cu toate că nu este de așteptat ca modificarea procesului de generare automat al listelor cu aplicații să aibă un impact negativ asupra dezvoltatorilor. De fapt, selectarea de către oameni a listelor ar trebui să ajute dezvoltatorii care au aplicații cu adevărat folositoare să ajungă mai vizibili pe App Store și să îi descurajeze pe cei care clonează aplicații sau care nu investesc prea mult timp în dezvoltarea lor. Astfel, Apple va preîntâmpina situații precum cea din urmă cu un an, când, după retragerea de pe App Store a Flappy Bird, dezvoltatori care au copiat jocul s-au bucurat de un succes mare fiind promovați în secțiunile generate automat.

Și cum pe App Store sunt peste 1,4 milioane de aplicații pentru iPhone, iPad și iPod touch, schimbarea aceasta este una de bun augur.

LASĂ UN COMENTARIU

Introdu comentariul tău
Introdu numele tău aici

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.