Apple a fost numit cel mai valoros brand din întreaga lume de către firma de cercetare a pieței, Millward Brown, în cel de-al zecelea raport anual BrandZ, care urmărește valoarea brandurilor. Acest lucru se datorează în principal faptului că brandul Apple are cea mai mari creștere a valorii comparativ cu anul anterior dintre toate companiile prezente în top 10. Mai precis, gigantul american a ajuns la o valoare a brandului de 246,9 miliarde de dolari, aceasta crescând cu 67 de procente în ultimul an.
Compania din Cupertino a reușit să depășească Google, care l-a rându-i i-a luat în 2014 companiei Apple titlul de cea mai valoroasă companie. Astfel, gigantul care a adus lumii iPhone, iPad sau Mac a reușit să se claseze primul în acest studiu pentru a 4-a oară în ultimii cinci ani. Mai mult, Apple a înregistrat în acest clasament și cea mai mare creștere a valorii brandului în ultimii 10 ani, dintre toate companiile – 1.446 de procente fiind creșterea înregisrată.
[pull_quote_center]Cu o creștere de 67 de procente a Valorii Brandului, la 247 miliarde $, Apple a redobândit prima poziție în clasamentul Brandz Top 100 Most Valuable Global Brands.[/pull_quote_center]
Potrivit celor de la Millward Brown, iPhone 6 a fost unul dintre factorii cheie care au ajutat la creșterea valorii brandului Apple în ochii consumatorilor.
Topul 10 al celor mai valoroase branduri este compus anul acesta aproape numai din companii de tehnologie și telecomuniicații, Microsoft, IBM, Bisa, AT&T, Verizon, Coca-Cola, McDonald’s și Marlboro fiind, în ordine, companiile care ocupă pozițiile de la 3 și până la 10. Alte companii importante din domeniul tehnologic care se regăesc în acest top sunt Facebook (poziția a 12-a)m Amazon (poziția a 14-a), HP (poziția a 39-a), Oracle (poziția a 44-a), Samsung (poziția a 45-a) și Twitter (poziția a 92-a).
Studiul realizat de Millward Brown anul acesta are la bază răspunsurile oferite de peste 3 milioane de persoane din peste 50 de țări, care au avut de ales între peste 100.000 de branduri. Valoarea generală a brandurilor din indexul Brandz a văzut o creștere anuală de 14 procente sau 126 (față de ultima decadă).