Apple știe de ceva timp că trimestrul pe care îl traversăm acum va aduce vânzări extraordinar de mari pentru toată gama de iPhone, în condițiile în care iPhone 6 și iPhone 6 Plus se vând ca pâinea caldă în foarte multe țări de pe glob. Până în momentul de față, iPhone 6 și iPhone 6 Plus s-ar fi vândut atât de bine încât ar fi ajutat compania Apple să recupereze teren important în lupta cu Google și sistemul său de operare – Android. Sau cel puțin așa reiese din cel mai recent studiu pe smartphone publicat de către Kantar Wordpanel, una dintre cele mai cunoscute companii de cercetare în domeniu pieței. Studiul a fost efectuat pe o perioadă de trei luni care s-a încheiat la 31 octombrie și ne arată că utilizatorii din cele mai importante piețe de pe glob sunt foarte încântați de cele mai noi dispozitive Apple.
iPhone 6 este dispozitivul cu iOS preferat de cei mai mulți consumatori, înregistrând în perioada în care a fost efectuat studiul o cotă de piață de 33 de procente. Chiar dacă mulți am fi tentați să credem că iPhone 6 Plus ar fi următorul dispozitiv ca și cotă de piață, ei bine datele Kantar arată altceva. Cu doar 10% înregistrate, iPhone 6 Plus se situează după iPhone 5s și chiar după iPhone 5c, dispozitivele lansate în 2013 având în perioada de trei luni cote de piață de 26 de procente, respectiv 18 procente. Deși aceste cote de piață sunt valabile doar pentru SUA, ele ne surprind în condițiile în care iPhone 5c a fost considerat (și a fost, într-adevăr) un real eșec, vânzările fiind mult mai mici decât cele pe care le preconiza Apple.
În ceea ce privește zona Europei, iPhone a înregistrat o creștere în cota de piață semnificativă în principalele state, spre deosebire de dispozitivele cu Android. Principalul motiv care a dus la păstrarea și chiar creșterea vânzărilor de iPhone pe bătrânul continent este loialitatea pe care o au europenii față de brandul Apple, dar și dorința unor dispozitive cu ecrane mai mari. În Marea Britanie, spre exemplu, 86% dintre noii posesori de iPhone 6 (sau un alt model comercializat în prezent de Apple) au făcut upgrade de la un model mai vechi de iPhone, și numai 5% au făcut trecerea de la un dispozitiv Samsung. În același Regat, nivelul cotei de piață a iPhone este la valoarea cea mai mare de până acum, nu mai puțin de 40% dintre telefoanele inteligente cumpărate de englezi în ultimele trei luni fiind produse de Apple.
În medie, Android are o cotă de piață în principalele 5 țări europene – Marea Britanie, Germania, Franța, Italia și Spania – de aproape 70%, în scădere cu 2,6 puncte procentuale față de aceeași perioadă a anului trecut. iOS, în schimb, are o cotă de piață în cele cinci țări de 20,7 procente, în creștere cu 6 procente față de anul trecut.
Dintre toate țările în care au efectuat studiul cei de la Kantar, Japonia este singura țară unde iOS are în continuare o cotă de piață mai mare decât Android. În Țara Soarelui Răsare, iOS are o cotă de piață de 61,1 procente (în scădere cu 13 procente față de anul trecut), în timp ce Android are o cotă de piață de 36 de procente (în creștere cu 12% față de anul trecut). Vorbind despre o altă țară din Asia, China, aici lucrurile stau complet diferit, iOS având doar 15,5% cotă de piață și înregistrând o creștere mică de doar 0,2 procente față de anul trecut. Potrivit Kantar, aici în continuare producătorul chinez Xiaomi face legea pe piața telefoanelor inteligente, Apple fiind abia pe locul trei după Samsung.
Dacă vă întrebați care sunt principalele motive pentru care utilizatorii preferă iPhone 6 în fața altor smartphone-uri, atunci trebuie să știți că în top se află conectivitatea 4G, precedată de diagonala ecranului și design.