O functie ascunsa a iOS 8 te va proteja impotriva inregistrarilor facute de comercianti

wifi-mac-address-ios-8

iOS 8 aduce o serie de imbunatatiri si sisteme noi despre care compania Apple nu a mentionat nimic in cadrul evenimentului special de pe 2 iunie. Una dintre caracteristicile noi despre care nu ni s-au spus prea multe vine sa creeze pagube celor care iti inregistreaza constant locatia, aducand o victorie bine-meritata pentru intimitate. Descoperirea a fost facuta de un dezvoltator de aplicatii in cadrul uneia dintre sesiunile WWDC, iar schimbarile au legatura cu adresele MAC folosite pentru identificarea dispozitivelor conectate la o retea. Daca acum fiecare dispozitiv are o anumita adresa MAC, incepand cu iOS 8, in momentul in care terminalele care au instalata aceasta versiune vor cauta sa se conecteze la retele, ele vor selecta o adresa MAC aleatorie, generata automat, ascunzand orice urma a adresei reale pana cand utilizatorul decide sa se conecteze la una dintre retele.

De ce este chiar atat de util ca dispozitivele iPhone sa isi ascunda identitatea fata de relelele Wi-Fi? Deoarece a fost creata o intreaga industrie dedicata inregistrarii consumatorilor dupa semnalul wireless. Inca de anul trecut numeroase lanturi de magazine si agentii de publicitate (in Londra s-au folosit chiar si de cosurile de gunoi publice) au inceput sa colecteze adresele MAC ale dispozitivelor care cauta retele Wi-Fi cu scopul de a „ajuta clientii”. Una dintre companiile care a dezvoltat un sistem de inregistrare explica faptul ca adresa MAC nu divulga identitatea utilizatorului dispozitivului si nici datele sale personale, dar ajuta vanzatorii sa isi imbunatateasca organizarea magazinelor, sa determine perioada campaniilor promotionale si sa masoare efectele pe care le au campaniile publicitare. Practic, aceste sisteme ofera comerciantilor liste complete cu cine si cand a intrat intr-unul dintre magazine.

Avand inventarul si inregistrati video din magazine, inregistrarile pe baza adreselor MAC ofereau date de marketing extrem de importante pentru magazine, existand companii specializate in dezvoltarea si instalarea unor astfel de sisteme. Dupa ce va fi lansat iOS 8, intreaga munca a lor va putea fi aruncata de-o parte. Fiindca iOS este majoritar in cele mai importante piete de pe glob, imposibilitatea inregistrarii acestor dispozitive va face imposibil pentru comercianti sa mai obtina date acurate legate de produsele lor si preferintele consumatorilor, asa ca Apple arunca in aer o munca de cativa ani a firmelor de inregistrare.

Rezultatul din efectuarea acestei modificari, care conteaza pentru consumatori, este acela ca nu vei mai putea fi urmarit de comercianti fara stiinta sau voia ta.

Alex Popahttps://itutorial.ro
Redactor-șef și fondatorul iTutorial.ro.

Sugestii de articole

LASĂ UN COMENTARIU

Introdu comentariul tău
Introdu numele tău aici

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Articole similare

URMĂREȘTE-NE

21,040FaniÎmi place
8,531CititoriConectați-vă
374CititoriConectați-vă
92AbonațiAbonați-vă

Cele mai recente articole

macOS Big Sur beta 4 a fost lansat pentru dezvoltatori

macOS Big Sur beta 4 a fost lansat pentru dezvoltatorii de aplicații înregistrați pe Apple Developers Center la două săptămâni distanță macOS 11.0 beta...

Apple ieftinește toate produsele în Germania. iMac Pro are un procesor Intel Xeon W cu 10 nuclee în configurația de bază. Toate iMac-urile vin...

Împreună cu noul iMac de 27 de inchi pe care l-a introdus în această după-amiază, Apple a mai făcut câteva mici modificări în gama...

tvOS 14 beta 4 a fost lansat pentru Apple TV

tvOS 14 beta 4 a fost lansat de către Apple marți seară și este disponibil pentru toți dezvoltatorii de aplicații înregistrați pe Apple Developer...

Vrei să fii la curent cu ultimele noutăți din lumea Apple?

Abonează-te la newsletter-ul nostru pentru a primi pe e-mail ultimele articole publicate pe iTutorial.ro!

*După ce ai completat adresa de e-mail și apăsat butonul „MĂ ABONEZ”, vei primi pe acea adresă de e-mail un mesaj în care va trebui să confirmi înscrierea la newsletter-ul nostru.