Ce trebuie sa faci daca bateria dispozitivului iPhone sau iPad nu se mai incarca – Sfaturi si trucuri

15
27834

iOS 7 iPhone baterie incarcare

O problema cu care se confunta utilizatorii de iPhone, iPad sau iPod touch este legata de incarcarea dispozitivului, mai ales dupa efectuarea actualizarii la iOS 7. De ce iOS 7? Pentru ca Apple a decis sa sa atentioneze utilizatorul atunci cand conecteaza dispozitivul la un cablu care nu este original Apple sau nu are mentiunea „MFI” (Made for iPhone, iPod and iPad). Mai mult decat atat, la conectarea la un computer, utilizatorul va trebui sa acorde incredere acelui computer inainte de a putea incarca ori sincroniza dispozitivul. De asemenea, este posibil ca anumite accesorii sa fie respinse ca fiind incompatibile cu dispozitivul, desi ele pot fi, in unele cazuri, fabricate chiar de Apple sau certificate.

Cu toate acestea, iOS 7 nu este singura problema pentru care un iPhone, iPad sau iPod nu se incarca, deoarece si in versiunile anterioare ale iOS au existat destul de multe probleme. Inainte de a arunca dispozitivul sau de a-l schimba pe motiv ca nu se mai incarca, trebuie sa stii ca problema nu este intotdeauna una interna, si se poate datora mai multor factori externi. Asadar, inainte de a lua orice decizie cu privire la viitorul dispozitivului tau, incearca urmatorii pasi pentru rezolvarea problemelor legate de incarcarea bateriei dispozitivului tau.

Simptome

  • Bateria nu se incarca
  • Pe ecranul dispozitivului cu iOS este afisata o imagine cu o baterie descarcata, chiar si dupa conectarea la o sursa de energie electrica
  • Dispozitivul afiseaza un ecran negru si refuza incarcarea
  • Pe ecranul iPhone, iPad sau iPod este afisata alerta „accesoriu incompatibil”

Depanare

  1. Asigura-te ca priza electrica utilizata este functionala. Verifica si tabloul electric pentru a te asigura ca siguranta prizei nu este sarita;
  2. Asigura-te ca atat adaptorul de alimentare USB Apple (primit impreuna cu dispozitivul – iPhone sau iPad- sau achizitionat ulterior), cat si cablul USB Apple (de asemenea, primit impreuna cu dispozitivul sau achizitionat ulterior) sunt functionale. In principiu, cea mai buna metoda de verificare este daca mai ai inca un dispozitiv cu iOS pe care il poti conecta la aceste accesorii de alimentare. Daca nu mai ai inca un iPhone, iPad sau iPod touch, atunci asigura-te ca adaptorul de alimentare nu prezinta lovituri sau nu este degratat, precum si ca nici cablul USB nu este degradat -verifica integritatea cauciucului de izolare sau integritatea pinilor de pe conectorul de 30 pini prezent pe modelele anterioare de iPhone, iPad si iPod touch ori, in cazul conectorului Lightning de pe ultimele modele de iPhone, iPad si iPod touch, integritatea pinilor care pot prezenta urme de coroziune (citeste mai multe despre coroziunea pinilor cablului Lightning).
  3. Inspecteaza conectorul din partea de jos a telefonului pentru a te asigura ca:
    • Nu exista pini indoiti in conector.
    • Nu exista reziduuri.
      Nota: Daca gasesti reziduuri si chiar daca nu le poti vedea in interiorul conectorului, poti incerca, inainte de a merge cu dispozitivului in service, sa le inlaturi folosind o periuta de dinti. Cu ajutorul unei periute de dinti poti curata cu atentie interiorul conectorului, indepartand astfel reziduurile care pot opri incarcarea dispozitivului. Metoda este folosita uneori chiar si de angajati ai Apple, fiind extrem de simpla si eficienta. Atentie, nu folosi lichide pentru curatarea conectorului!Daca observi pini indoiti, contacteaza un service Apple autorizat. Daca nu observi nici reziduuri si nici pini indoiti, mergi la pasul urmator.
  4. Conecteaza dispozitivul iPhone, iPad sai iPod touch la sursa de alimentare si lasa-l sa se incarce pana la 30 de minute. In cazul in care nu detii un adaptor de alimentare USB Apple, sau cel pe care il detii este deteriorat, atunc incearca sa conectezi dispozitivul la un port USB 2.0 de putere mare al unui computer (nu la cel pentru tastatura!). Computerul trebuie sa fie pornit si, daca ai iOS 7, sa ii acorzi incredere.
  5. Daca problema presista, incearca oprirea si repornirea dispozitivului in timp ce este conectat la sursa de alimentare. Citeste mai multe despre cum poti opri si reporni un dispozitiv iPhone, iPad sau iPod touch.
  6. Daca nu ai reusit sa rezolvi problemele cu incarcarea dispozitivului, atunci nu ramane decat sa contactezi un service Apple sau un service autorizat Apple (in Romania, singurele service-uri autorizate Apple sunt iStyle si Noumax. Daca ai dispozitivul cumparat de la un alt magazin si este in garantie, atunci trimite-l in service-ul de unde ai garantie). Iti recomand sa nu il duci in service-ul GSM de la coltul blocului, deoarece risti sa il primesti mai stricat decat l-ai dus.

Tu cum ai reusit sa rezolvi problemele cu incarcarea dispozitivului iPhone, iPad sau iPod touch?

- Reclamă -