Cum rezolvi problemele la efectuarea sau primirea apelurilor pe iPhone – Tutorial

0
7674

iPhone apel telefonAtunci cand ai introdus o cartela functionala in dispozitivul iPhone si ai introdus codul PIN, in cazul in care este necesar, dispozitivul ar trebui sa receptioneze si sa permita efectuarea apelurilor fara probleme. Caracteristica telefon a iPhone nu presupune nicio setare si nu are nevoie de introducerea unor configurari speciale pentru a functiona.

Chiar daca, odata introdusa o cartela telefonica pe iPhone, ea ar trebui sa functioneze fara probleme, exista anumite situatii cand erori software pot impiedica primirea sau efectuarea unor apeluri, astfel ca dispozitivul isi pierde una dintre cele mai importante caracteristici ale sale, cea pentru care toti posesorii si l-au achizitionat inainte de toate.

Asadar, ai casuta postala activa si ai sesizat ca ai primit mesaje vocale fara ca telefonul sa fi sunat vreo clipa? Ti-a spus apelantul ca nu te-a putut contacta pentru ca ai avut telefonul inchis sau nu ai avut semnal, intr-un moment in care stii sigur ca acesta a fost deschis si a avut semnal? Nu poti contacta pe nimeni de pe dispozitivul iPhone? Daca intalnesti una dintre aceste situatii, si nu numai, atunci incearca, inainte de a trimite dispozitivul in service sau de a merge la operator, sa urmezi pasii de mai jos, recomandat, in ordinea in care ei apar.

  1. Comuta dispozitivul la modul Avion timp de cateva secunde atingand Configurari>Mod Avion-verde (I). Modul Avion poate fi activat, in iOS 7, si din centrul de control;
  2. Verifica urmatoarele optiuni ale dispozitivului:
    • Daca modul Nu deranjati este activ, atunci dezactiveaza-l fie din centrul de control (pictograma cu semiluna), fie din Configurari>Nu deranjati
    • Verifica daca numarul de telefon pe care doresti sa il apelezi sau care te apeleaza este blocat: Configurari>Telefon>Blocate (citeste mai multe despre cum poti folosi aceasta caracteristica a iOS)
    • Verifica daca optiunea Redirectionare apel este activa pe dispozitivul tau atingand Configurari>Telefon>Redirectionare apel.Nota: Poti tine active oricare dintre optiunile de mai sus dupa ce te-ai asigurat ca nu ele sunt cauza pentru care nu poti efectua sau receptiona apeluri.
  3. Verifica daca sunt disponibile actualizari software pentru dispozitivul tau:
  4. Scoate si reintrodu cartela SIM din dispozitivul iPhone (curata eventual cartela si sertarul SIM cu o carpa uscata pentru a indeparta reziduurile depuse in timp);
  5. Reseteaza configurarile pentru retea: Configurari>General>Resetare>Resetati configurari de retea
  6. Deplaseaza-te intr-o alta locatie si incearca sa efectuezi ori primesti apeluri de acolo;
  7. Incearca sa reduci la o singura banda de retea:
    • Daca ai probleme cu LTE, dezactiveaza LTE, daca este posibil si incearca din nou.
    • Daca ai probleme cu 3G, dezactiveaza 3G, daca este posibil, si incearca din nou.
  8. Contacteaza operatorul de telefonie mobila in reteaua caruia te afli si verifica urmatoarele:
    • Nu exista intreruperi ale serviciului de localizare
    • Contul tau nu este blocat din cauze legate de neplata facturii
    • Apelurile tale nu au erori in sistemul operatorului
    • Contul tau este configurat corect pentru a utiliza respectivul iPhone ce prezinta problema
  9. Restaureaza dispozitivul la starea de telefon nou (Citeste mai multe despre cum poti restaura dispozitivul iPhone).

In cazul in care niciuna dintre solutiile de mai sus nu au ajutat la rezolvarea problemei, atunci cauza ei este una hardware (a telefonului) si va trebui sa duci dispozitivul fie la service-ul autorizat al operatorului, fie la un service autorizat Apple. Iti recomand sa nu duci dispozitivul iPhone la service-ul GSM de la coltul blocului.

 

Daca aveti intrebari, neclaritati sau doriti sa propuneti un tutorial, lasati un comentariu mai jos in aceasta pagina sau un mesaj pe forum.

- Reclamă -