Ai uitat codul de acces sau ai blocat dispozitivul introducand gresit codul? Iata ce trebuie sa faci! Sfaturi si trucuri

20
104981

iPhone dezactivat

Pentru a-si securiza datele, multi utilizatori de iPhone si iPad utilizeaza un cod de acces care le ofera siguranta ca persoanele care vor avea acces neautorizat la dispozitivul lor, nu vor putea accesa nimic pana cand nu vor introduce acea parola numerica sau alfanumerica. Problema este ca – mai ales in cazul in care nu ai mai folosit dispozitivul de mult timp, ai setat de curand un cod de acces sau folosesti Touch ID pentru deblocarea dispozitivului – acest cod poate fi uitat. Asta inseamna ca nu vei mai avea acces la dispozitiv pana cand nu iti vei aminti parola.

La introducerea repetata a unor coduri gresite, dispozitivul iPhone, iPad, sau iPod touch va afisa un mesaj care te va informa ca s-a „dezactivat”, aceasta fiind o masura de securitate suplimentara a iOS care blocheaza incercarile multiple de a debloca un dispozitiv facute de persoanele neautorizate. Din pacate, dispozitivul iPhone, iPad sau iPod touch nu face diferenta intre proprietar si un hot, cel putin inca, asa ca pana cand nu vei introduce codul de acces corect, nu vei avea acces la el.

Asadar, daca nu iti amintesti codul de acces sau daca dispozitivul a fost dezactivat, va trebui sa incerci sa il deblochezi urmand pasii de mai jos:

Cum sa deblochezi un iPhone, iPad sau iPod touch

Mesajul afisat si comportamentul

iPhone dezactivat

La introducerea gresita a codului de mai multe ori, pe ecranul dispozitivului tau va fi afisat mesajul cu urmatorul continut: „iPhone/iPad/iPod touch dezactivat”. Fiecare incercare suplimentara va opri introducerea unui alt cod de acces pentru o anumita perioada.

Problema este ca, in cazul in care ati activat stergerea datelor la configurarea codului de acces, toate datele de pe dispozitivul iPhone, iPad sau iPod touch vor fi eliminate automat dupa 10 incercari esuate, astfel ca toate datele vor fi pierdute daca nu ati efectuat un backup sau nu le-ati sincronizat cu iCloud. Daca aceasta optiune nu este activata, datele nu vor fi sterse, dar dispozitivul va fi dezactivat pentru o perioada de timp.

Daca ai sincronizat anterior dispozitivul cu iTunes

In acest caz, s-ar putea sa reusesti sa resetezi codul de acces restaurand dispozitivul:

  1. Conecteaza dispozitivul iPhone, iPad sau iPod touch prin cablul USB la computerul cu care sincronizezi de regula datele si deschide iTunes.Nota: Daca iTunes va solicita sa introduci codul de acces, incearca sa conectezi dispozitivul la un alt computer cu care l-ai sincronizat anterior. Daca nu ai mai sincronizat acest dispozitiv cu un alt computer sau nu reusesti sa il sincronizezi fara a fi solicitata introducerea codului de acces, treci la subsectiunea urmatoare (Daca nu ai sincronizat dispozitivul cu iTunes sau daca l-ai dezactivat).
  2.  Daca dispozitivul este dezactivat in continuare ori daca iTunes nu sincronizeaza automat dispozitivul, sincronizeaza manual dispozitivul cu iTunes facand clic pe butonul special situat in pagina „Rezumat” a dispozitivului. De asemenea, iti recomand sa faci un backup manual prin iTunes facand clic pe Efectueaza backup tot in pagina „Rezumat” a iTunes (citeste mai multe despre cum poti face un backup manual dispozitivului in iTunes).
  3. Dupa ce dispozitivul a fost sincronizat si/sau ai efectuat manual backupul, restaureaza-l (citeste mai multe despre cum poti restaura un iPhone, iPad sau iPod touch).
  4. Atunci cand Asistentul de configurare pentru iOS va solicita configurarea dispozitivului, la pasul „Configurare iPad/iPhone/iPod touch” alege „Restaurati din backup iTunes”. Daca nu ai reusit sa faci un backup din iTunes, dar ai activat anterior efectuarea automata a backupurilor prin iCloud, atunci poti selecta „Restaurati din backup iCloud” si alege backupul pe care doresti sa il instalezi pe dispozitiv.
  5. Daca a ales metoda iTunes, selecteaza dispozitivul tau, in iTunes, si alege cel mai recent backup al dispozitivului.

Dupa instalarea backupului, vei putea folosi dispozitivul fara probleme si fara codul de acces. Desigur, ulterior vei putea sa setezi un alt cod de acces.

Daca nu ai sincronizat dispozitivul cu iTunes sau daca l-ai dezactivat

Daca, atunci cand doresti sa restaurezi dispozitivul folosind iTunes vezi unul din urmatoarele mesaje, atunci va trebui sa il stergi:

  • „iTunes nu s-a putut conecta la [nume dispozitiv] deoarece este blocat cu un cod de acces. Trebuie sa introduceti codul pe [nume dispozitiv] pentru a putea fi utilizat cu iTunes.”
  • „Nu ai ales ca [nume dispozitiv] sa acorde incredere acestui computer]

Pentru a-l sterge, ai la dispozitie doua metode:

A. Gasire iPhone

In cazul in care ai activat Gasire iPhone pe dispozitivul tau, atunci vei putea utiliza caracteristica Stergere de la distanta (afla mai multe despre cum poti folosi stergerea de la distanta) pentru a sterge continutul de pe dispozitivul tau si, implicit, elimina codul de acces. Daca utilizezi iCloud pentru backup sau iTunes pentru backup, atunci este posibil sa reusesti sa restaurezi cel mai recent backup pentru a avea in continuare toate datele pe dispozitiv. Restaurarea backupului va fi solicitata de Asistentul de configurare in timpul procesului de configurare a dispozitivului iOS.

B. Modul recuperare

Daca nu ai activat Gasire iPhone, atunci singura optiune ramasa pentru a-ti mai putea utiliza in continuare dispozitivul este sa il introduci in modul de recuperate si sa il restaurezi, pentru a sterge toate datele. Pentru a introduce un iPhone, iPad sau iPod touch in modul de recuperare, va trebui sa urmezi tutorialul:

 

Informatii suplimentare

Dupa ce ai sters dispozitivul sau l-ai restaurat, vei putea seta un alt cod de acces numeric sau alfanumeric, urmand tutorialul:

- Reclamă -