
Romtelecom este una dintre cele mai mari companii de telefonie fixa (si nu numai) de pe piata romaneasca, ea detinand monopolul pe acest segment o buna perioada de timp. Dupa cum poate ca stiati deja cea mai mare companie de telecomunicatii din Europa, Deutstche Telekom, a achizitionat compania elena OTE care este actionarul majoritar al Romtelecom si COSMOTE, iar ca parte a acestei achizitii aflam astazi o prima schimbare importanta care va avea loc in cursul acestui an. Consiliul de administratie al Romtelecom a aprobat intr-o sedinta care a avut loc marti rebrandingul companiei sub un brand al gigantului german Deutsche Telekom, scrie ZF. Impreuna cu Romtelecom, operatorul COSMOTE urmeaza sa treaca tot in acest an la brandul T-Mobile al Deutstche Telekom, ambele companii avand acelasi actionar majoritar. Termenul estimat pentru finalizarea procesului de rebranding al Romtelecom este 12 septembrie, deci pana in toamna celebra denumire a operatorului roman va fi data uitarii.
In prezent Romtelecom este detinuta atat de grupul elen OTE (54% din actiuni) si statul roman (46% din actiuni), iar rebrandingul a fost votat si de reprezentantii statului in Consiliul de Administratie al companiei. Pentru procesul de rebranding operatorul Romtelecom estimeaza ca va cheltui 10 milioane de euro, suma care include publicitatea, schimbarea denumrii in magazine si nu numai.
In cazul in care va intrebati de ce statul roman a votat o astfel de schimbare, ei bine aflam acum ca reprezentantii Ministerului Societatii Informationale spera, dupa numeroase consultatii, ca mutarea sa aiba un impact poozitiv al procesului in curs de vanzare a actiunilor la companie, prin intermediul unei listari la bursa. Statul roman doreste ca Romtelecom sa fie listata cat de curand la bursa astfel incat sa isi poata vinde pachetul de actiuni pe care il mai detine la operatorul de telefonie la un pret cat mai bun. In opinia persoanelor din interiorul MSI, trecerea Romtelecom la un brand al Deutstche Telekom constituie un avantaj, deoarece va avea un impact pozitiv pentru listarea la bursa.
Cu toate acestea aprobarea operatiunii de rebranding a Romtelecom si COSMOTE sub un brand comun dat de Deutstche Telekom este echivalenta cu o fuziune intre cele doua companii, care poate duce la pierderi pentru statul roman, scrie aceeasi sursa.
Privatizarea Romtelecom inca mai ridica mari semne de intrebare si poate starni discutii aprinse, dar in acest moment operatorul roman devenit simbol la noi in tara este foarte aproape de a deveni istorie. In ceea ce priveste impactul pe care il va avea schimbarea pentru consumatorii de rand, ei bine s-ar putea ca parte a procesului de promovare sa beneficiem de promotii importante mai ales in urmatoarele luni. Probabil ca in ultimul timp ati sesizat importanta campanie de promovare facuta nu doar de Romtelecom, ci si de COSMOTE, in media, operatorul de telefonie fixa, cablu si internet oferind noi pachete atractive pentru consumatorii de rand.