Compania Apple a emis pe 27 iulie un comunicat de presă în cadrul căruia anunță rezultatele financiare pentru trimestru 2 din 2021 (trimestrul 3 al anului fiscal 2021, în SUA), raportând noi rezultate surprinzător de bune în contextul actual după cele raportate la finele primului trimestru al anului curent.
Potrivit comunicatului Apple, cifra de afaceri înregistrată în T2 2021 a fost de 81,4 miliarde de dolari, în creștere cu 36% față de cifra de afaceri înregistrată în același trimestru al anului 2020 (59,7 miliarde de dolari). Această cifră de afaceri este cea mai mare raportată vreodată de către Apple în al doilea trimestru al anului. Din cele 81,4 miliarde de dolari încasate de Apple, 60% provin din afara SUA.
Profitul înregistrat de compania americană în trimestrul aprilie-iunie a fost de 21,74 miliarde de dolari sau 1,30$ pe acțiune, fiind mai mare decât profitul de 11,25 miliarde de dolari sau 0,65$ pe acțiune raportat în același trimestru al anului trecut. De menționat este că această creștere anuală a profitului s-a înregistrat în contextul unei creșteri a marjei de profit de la 38% la 43,3%.
„Pe parcursul acestui trimestru, echipele noastre alcătuite într-o perioadă de inovare necomparabilă prin împărtășțirea de noi produse puternice cu utilizatorii, într-un moment în care folosirea tehnologiei pentru a conecta oamenii de pretutindeni este mai importantă decât oricând. Continuăm să avansăm în eforturile noastre de a insufla în tot ceea ce facem valorile care ne definesc – prin insiprarea unei noi generații de programatori pentru a învăța să programeze, aproprierea de obiectivul nostru de mediu din 2030 și angajarea în eforturile urgente de a construi un viitor mai echitabil” – Tim Cook, director general Apple.
În ceea ce privește veniturile generate de produse și servicii, Apple a anunțat că a vândut în T2 2021 dispozitive iPhone în valoare totală de 39,57 miliarde de dolari (în creștere cu 49,7% față de trimestrul precedent). Vânzările de iPad au generat o creștere mai puțin spectaculoasă (7,37 miliarde de dolari față de 6,58 miliarde de dolari în trimestrul 2 din 2020), la fel ca și cele de Mac (8,24 miliarde de dolari, față de 7 miliarde de dolari în T2 2020), acestea fiind ajutate și de tendința actuală a oamenilor de a cumpăra tablete și computere, dar și de lansarea noilor iPad Pro și iMac. Categoria de produse Apple care pot fi purtate a adus Apple încasări de 8,78 miliarde de dolari în trimestrul încheiat la 30 iunie, în creștere cu 36,12 procente față de vânzările totale generate de această categorie în același trimestru al anului precedent. În plus, serviciile i-au adus gigantului american 17,49 miliarde de dolari, o creștere cu aproape 33% față de veniturile generate în aceeași perioadă a anului trecut de această categorie (13,2 miliarde de dolari).
Având în vedere rezultatele mai sus prezentate, consiliul director al companiei a stabilit plata de dividende în valoare de 0.22 $ la fiecare acțiune până la data de 12 august.
Pentru trimestrul fiscal actual (perioada 1 iulie – 30 septembrie), Apple nu a furnizat nici un ghidaj trimestrial, dat fiind contextul în care ne aflăm.
Probleme cu stocurile de iPhone și iPad
În timpul teleconferinței de prezentare a rezultatelor financiare pe trimestrul fiscal 2 al anului curente, directorul financiar al Apple Luca Maestri a declarat că gigantul californian se așteaptă să aibă probleme de aprovizionare cu unele componente, care vor afecta în special vânzările de iPhone și iPad. Desigur, acesta nu a specificat cu exactitate dacă aceste probleme vor afecta în mod direct viitoarele modele de iPhone pe care Apple urmează să le prezinte în septembrie. Întrebat dacă aceste probleme de aprovizionare vor continua și înspre finele anului curent, directorul general Apple Tim Cook a afirmat că nu dorește să prezică momentan acest lucru și că vor face tot posibilul pentru a adresa aceste probleme și asigura stocurile necesare de produse.
Tot mai multă lume face trecerea la iPhone
Pe parcursul trimestrului fiscal încheiat la 30 iunie, Apple a observat „o creștere cu două cifre” a numărului de utilizatori iPhone care au făcut upgrade de la un model mai vechi ori care au trecut de la Android la iPhone, potrivit lui Tim Cook. Acesta a mai afirmat că trimestrul 2 al acestui an a înregistrat cele mai multe upgrade-uri de iPhone de până acum (din această perioadă a anului) și că în special vânzările de iPhone 12 Pro și iPhone 12 Pro Max au fost foarte bune.
Întreaga teleconferință de aseară poate fi ascultată aici.