Deci te-ai decis să deschizi în sfârșit biroul în IT la care visezi de ani buni. Dar poate că nu știi de unde să începi cu pregătirea biroului. Normal, vrei să ai un birou bine echipat care să-ți stimuleze productivitatea și să te conducă înspre succes, iar vestea bună e că ai ajuns la locul potrivit. În rândurile de mai jos, îți vom spune tot ce trebuie să știi despre pregătirea biroului de IT perfect.
1. Primul lucru care îți trebuie este… o conexiune puternică la Internet.
Desigur, când lucrezi în IT, sunt și multe lucruri faine pe care le poți face fără o conexiune, însă nu poți risca și nici nu este momentul să te joci cu o conexiune dial-up, deoarece după cum cu siguranță știi, aceasta este mult, mult mai înceată, și adesea, deloc ce îți trebuie ție. Așa că dacă vrei ca biroul tău IT să strălucească, ar fi cazul să investești într-o conexiune broadband sigură, care să fii cât de eficient se poate.
2. Pasul următor este identificarea unui scaun de nădejde.
Gândește-te un pic. În medie, vei petrece cam opt ore pe zi (dacă nu chiar mai mult) stând pe acest scaun, așa că vrei unul cât mai confortabil și performant. Unul din cele mai importante aspecte pe care ar trebui să le iei în considerare în alegerea scaunului este postura și poziția coloanei.
Un scaun de birou eficient are un spătar amplu, dar rigid, care să îți permită să îți sprijini spatele si capul pentru a nu pune prea multă presiune pe coloană și a nu încuraja o poziție greșită. În timp, poziția greșită poate duce la dureri de spate cronice, precum și alte probleme de sănătate.
3. Descoperă beneficiile unui birou reglabil.
Un scaun comod e bun, însă nu destul pentru a-ți proteja sănătatea. Indiferent cât de confortabil este scaunul, un stil de viață sedentar este în continuare nesănătos. Acesta poate duce la obezitate, diabet, probleme cardiace și multe alte asemenea. De aceea, experții de la Ergoliv recomandă instalarea unui birou reglabil. Biroul reglabil îți permite să îi ajustezi înălțimea simplu și rapid pentru a putea alterna poziția de lucru, de la stat pe scaun la statul în picioare.
Sfat: Ideal ar fi să schimbi poziția la fiecare 30 – 45 de minute, pentru a evita oboseala excesivă.
4. Ia în considerare sistemul de iluminare.
Din nou, vei petrece mare parte din zi în acest birou, așa că vrei să ai o sursă de lumină cât mai bună și mai relaxantă. Un birou prost-iluminat este adesea asociat cu dureri de cap, ochi obosiți, și desigur, productivitate scăzută. Cu siguranță, niciunul din aceste lucruri nu îți face cu ochiul.
Deci ce poți face?
Ideal ar fi să introduci cât mai multă lumină naturală în spațiul de lucru. Dacă ai posibilitatea, plasează biroul/birourile în dreptul unor ferestre, care să-ți lumineze munca în mod natural. Dacă nu ai această posibilitate, investește într-o lumină puternică și rece (deoarece aceasta este tehnic mai asemănătoare luminii emise de soare decât lumina caldă). Încearcă să nu faci economie când vine vorba de iluminarea biroului, deoarece ochii tăi vor plăti prețul final.
5 Nu în ultimul rând, un birou ordonat stă la baza oricărui job bine făcut.
Când îți pregătești biroul IT, este foarte ușor să te iei cu necesitățile digitale sau tehnologice și să neglijezi aspectele practice. Desigur, e bine să ai o listă cu toate programele și software-urile de care o să ai nevoie, dar undeva acolo, fă-ți și timp să mergi la magazin și să iei un biblioraft, niște rafturi de perete și orice alte unități de depozitare crezi că ți-ar putea fi de folos.
Pe lângă calculator, vei mai avea nevoie de o grămadă de cabluri, hard-drive-uri, echipamente adiționale, imprimante și așa mai departe. Iar dacă le trântești pe toate pe birou, ele te vor deranja vizual în timp ce muncești și-ți vor diminua productivitatea. Pentru a putea să lucrezi la capacitate maximă, ideal ar fi să ai un birou cât mai liber și mai ordonat.
👍🏻