Actualizare 9 mai, ora 22:40: Apple s-a răzgândit în privința modificării comisionului. Într-o notă publicată pe site-ul Resurse Afiliere, gigantul californian spune că reducerea comisioanelor (de la 2,5 procente la 7 procente) va afecta numai achizițiile din aplicație, nu și aplicațiile/jocurile în sine sau celelalte tipuri de conținut comercializate prin intermediul iTunes, iBooks și App Store.

După cum se poate observa în articolul original (mai jos), planurile inițiale ale Apple erau de a tăia comisioanele de la 7% la 2,5% atât pentru aplicațiile și jocurile cu plată, cât și pentru achizițiile din aplicație. Momentan nu știm cu exactitate ce a determinat-o pe Apple să-și schimbe decizia, însă bănuim că reacțiile negative ale afiliaților au avut o contribuție semnificativă.

După cum notează și MacGamerHQ, afiliații au primit și după 1 mai comisionul de 7% din valoarea aplicațiilor vândute, deci decizia inițială a Apple nu ar trebui să fi afectat pe nimeni în perioada 1-9 mai. În ceea ce privește achizițiile din aplicație, în schimb, de la 1 mai comisioanele nu au fost mai mari (sau mai mici) de 2,5 procente, deci putem spune că în privința lor s-a pus în aplicare noua politică.


Articolul inițial: Compania Apple a trimis la începutul acesta de săptămână e-mailuri prin care îi informează pe toți membrii Programului de Afiliere iTunes că va reduce comisionul acordat la vânzarea de aplicații și achiziții din aplicații, începând cu 1 mai.

Astfel, dacă până în prezent afiliații primeau 7 procente din valoarea aplicațiilor și achizițiilor din aplicații generate de linkurile lor, începând de acum ei vor primi numai 2,5 procente. Schimbarea comisionului se aplică tuturor aplicațiilor de pe App Store și Mac App Store, și afectează toți afiliații, fără excepție.

În ceea ce privește conținutul iTunes – muzica, filmele, serialele și cărțile – Apple va continua să ofere comisionul de 7%. Mai mult, compania Apple continuă să ofere afiliaților un comision unic de 50 de procente din valoarea fiecărui abonament Apple Music încheiat prin linkurile lor.

Programul de Afiliere iTunes le permite tuturor site-urilor web (și nu numai) să promoveze aplicații de pe App Store și conținut din iTunes Store, primind în schimb un procent din vânzările generate de linkurile lor.

- Reclamă -