Apple a publicat o serie de reclame comnice cu ocazia Zilei Pământului

0
690

Ziua Pământului se aproprie cu pași repezi de noi, iar Apple pare să o celebreze și anul acesta așa cum se cuvine.

După raportul de responsabilitate față de mediul înconjurător și anunțarea obiectivului de a fabrica toate produsele folosind numai materiale reciclate, Apple a publicat în această seară nu mai puțin de patru videoclipuri pe canalul său de YouTube.

Având durata de aproape un minut și ilustrații animate, fiecare dintre reclamele publicate acum de compania californiană răspunde unor întrebări interesante cu privire la strategia Apple pentru ocrotirea mediului înconjurător printr-o serie de explicații hazlii venite chiar de la oficiali ai companiei americane (inclusiv vicepreședintele executiv Lisa Jackson).

Primul spot publicitar pornește de la întrebarea Hrănesc iaci fermele solare? căreia i se răspunde, pe scurt, cu:

Lisa Jackson, șeful Apple pentru munca privind Mediul, oferă un curs intensiv espre cum fermele noastre solare de 40 megawați din China produc suficientă electricitate pentru toate birourile Apple și magazinele din țară – și iarbă pentru a hrăni iaci.

„Cursul”  Lisei poate fi ascultat în cadrul clipului video de mai sus.

Cel de-al doilea spot publicitar pleacă de la întrebarea „Putem produce zero deșeuri?” Aceasta primește răspunsul pe care îl puteți citi mai jos, o explicație mai amplă fiind oferită în video de un angajat Apple:

Niciunul dintre cele 14 puncte finale de asamblare ale Apple din China nu trimite deșeuri în gropile de gunoi. Și totul a început când John Reynolds din Operațiuni Producție iPhone a vizitat o fabrică din Guanlan, China.

Al treilea spot publicitar dezvăluie faptul că Apple produce singură transpirație artificială pentru a-și proteja clienții:

Experții Apple în toxicologie, Rob Guzzo și Art Fong, vă vor spune în mod grosolan cum facem în jur de 30 de galoane [n.r. 113 litri] de transpirație în fiecare an și cum aceasta vă ține în siguranță.

În fine, Apple răspunde la întrebarea „Poate o clădire să respire?” prin ilustrații cât se poate de sugestive:

Apple Park folosește aerul de afară pentru a răci clădirea în mod natural, reducând solicitarea sistemului de răcire cu 35 de procente anual. Vicepreședintele Apple pentru Imobile, Dan Whisenhunt, prezintă de ce acest lucru este, ei bine… cool.

Toate clipurile Apple se încheie prin afișarea mărului mușcat din care crește o codiță verde, formând arhicunoscuta siglă a companiei americane.

Aceasta este pentru prima dată când Apple apelează la acest tip de reclame și cu siguranță ele vor atrage atenția acolo unde vor fi prezentate, ajutând pe toată lumea să înțeleagă, în termeni simpli, cât de importantă este folosirea de energie verde, ocrotirea mediului înconjurător și… crearea de transpirație artificială.

Ziua Pământului este sămbătă, pe 22 aprilie, și ne așteptăm ca, pe lângă cele anunțate acum, Apple să mai vină și cu alte inițiative interesante pentru a arăta lumii cât de mult contează să îți pese de sănătatea Pământului.