Pe când cofondatorul și fostul director general Steve Jobs se reîntorcea la Apple în 1997, compania americană intenționa să construiască în parteneriat cu Mega Bytes „Apple Cafe” – o cafenea cibernetică futuristă și fantezistă unde oamenii puteau merge să bea cafea, să mănânce, să facă afaceri și să folosească unul dintre computerele Apple.

Apple și Mega Bytes i-au cerut fostului Disney Imagineer și fondator al Landmark Entertainment Group, Tony Christopher, să vină cu un design pentru acest concept, iar într-un interviu acordat recent celor de la Fast Company, acesta a prezentat imagini cu modul în care el și-a imaginat această cafenea, precum și cu povestea din spatele conceptului său.

Steve Jobs s-ar fi implicat direct în procesul de concepere a cafenelei, alegând echipa lui Christopher datorită spațiilor comerciale unice pe care aceasta le-a gândit. Jobs a spus echipei că își dorește să aducă clienților o modalitate de a se conecta cu Apple, iar ei au venit cu ideea introducerii de produse Apple în cafenea. Fiecare masă din acest spațiu urma să aibă un computer Apple de pe care clienții puteau să comande mâncare, să urmărească filme, să navigheze pe Internet, să conceapă pagini web și chiar să se joace diferite jocuri video.

De fapt, această cafenea ar putea fi considerată azi un predecesor al magazinelor Apple pe care le știm cu toții, întrucât în cadrul ei urmau să fie comercializate chiar și computere Apple. Și chiar dacă, conceptul cafenelei nu are o legătură prea mare cu designul curat și simplu al magazinelor Apple din ziua de azi, ideea din spatele ei – de a conecta compania americană cu clienții săi – a stat la baza conceperii magazinelor.

Designul interior era foarte high tech și am lucrat la el aproximativ șase săptămâni. Cred că am încercat să creăm un fel de aspect modern-dar-futurist, care este diferit de ceea ce facem noi: castele și dinozauri. Îmi amintesc că designerii pe care i-am pus la treabă erau băieții high-tech, cu gândire avangardistă. Am înțeles că avem de-a face cu un computer, care era o tehnologie a viitorului nu o tehnologie istorică, iar Apple Cafe trebuia să reflecte asta.

Planul inițial al Apple era de a deschide o cafenea de acest tip în Los Angeles și mai apoi de a o extinde în întreaga lume. Compania americană ar fi ajuns suficient de departe în procesul de design încât erau gata site-ul de promovare a cafenelei și programate deschiderile magazinelor din Paris, Londra, New York, Tokyo și Sydney.

Din păcate, cafeneaua nu avea să fie deschisă vreodată de către Apple, motivul exact nefiind foarte clar nici acum. Deși Christopher susține că ideea unei cafenele a fost abandonată pentru că Steve Jobs și-a schimbat planurile, dorind să deschidă un Apple Store, un comunicat de presă publicat de Apple în ’97 ne indica faptul că partenerii de afaceri ai companiei au fost motivul pentru care cafeneaua nu a devenit realitate.

Primul Apple Store avea să se deschidă abia patru ani mai târziu, în anul 2001, sub conducerea lui Ron Johnson. După mai bine de 16 ani, magazinele Apple au ajuns să conecteze compania americană cu clienții din peste 20 de țări. În total, Apple are în prezent 491 de magazine deschise în întreaga lume.

LASĂ UN COMENTARIU

Introdu comentariul tău
Introdu numele tău aici

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.