Apple a trimis la sfârșitul lunii trecute o scrisoare autorității naționale de siguranță a traficului din Statele Unite ale Americii în care îi solicită să promoveze libera concurență între companiile nou-venite în domeniu și producătorii auto tradiționali, scrie VentureBeat.

În cadrul scrisorii, Apple declară că investește masiv în tehnologii de învățare automată și automatizare, care vor avea aplicații în diferite zone „inclusiv transportul”. Astfel, compania americană confirmă, pentru prima dată în spațiul public, că este interesată de industria automobilistică.

Apple folosește învățarea automată pentru a-și face produsele și serviciile mai inteligente, intuitive și mai personale. Compania investește masiv în studiul învățării automate și a automatizării și este încântată de potențialul pe care îl au sistemele automatizate în diferite zone, inclusiv în transporturi.

Apple subliniază în scrisoarea sa faptul că producătorii auto consacrați nu trebuie să alerge după aprobări atunci când doresc să testeze mașini pe drumurile publice datorită legii intitulată „Reparând sistemul de transport de suprafață american” (FAST) și cere ca aceeași lege să îi acopere în mod egal și pe cei nou-veniți în industria auto. Compania din Cupertino argumentează că cea mai bună modalitate de a maximiza siguranța autovehiculelor autonome, asigura o competiție dreaptă și încuraja inovația este ca Autoritatea Națională de Siguranță a Traficului să introducă un amendament în legea mai sus amintită prin care să excludă excepțiile.

O a doua jumătate a scrisorii trimise de către Apple datează la 22 noiembrie și adresează Politica Federală privind Vehiculele Automatizate și propune un program de partajare a datelor:

Apple este de acord că firmele trebuie să partajeze scenarii și date de mișcare la producerea de accidente și evenimente evitate în ultima secundă. Datele ar trebui să fie suficiente încât să poată fi reconstruit evenimentul, și să cuprindă inclusiv seria cronologică a cinematicii vehiculului și caracteristicile drumului și a obiectelor.

Cu toate acestea, imediat după Apple subliniază că partajarea de date trebuie făcută conștient, fără a fi afectat în vreun fel dreptul fundamental al indivizilor la intimitate:

Partajarea de date nu ar trebui să aibă costul intimității. Apple consideră că firmele trebuie să investească resursele necesare pentru a proteja dreptul fundamental al indivizilor la intimitate.

La scurt timp după ce a ieșit la iveală întreaga scrisoare (pe care o poți descărca de aici în format PDF), Apple a răspuns unei întrebări lăsate de jurnaliștii Financial Times, confirmând autenticitatea scrisorii și interesul pe care îl are în a ajuta la definirea regulilor privind autoturismele cu sisteme de condus autonome.

Am oferit comentarii Autorității Naționale de Siguranță a Traficului fiindcă Apple investește masiv în sisteme autonome și de învățare automată. Sunt foarte multe aplicații potențiale pentru aceste tehnologii, inclusiv unele privind viitorul transportului, așa că noi dorim să lucrăm cu Autoritatea Națională de Siguranță a Traficului pentru a ajuta la definirea celor mai bune practici pentru industrie.

În ultimul an au apărut foarte multe informații cum că Apple dezvoltă o mașină electrică, însă în ultima vreme a scăzut convingerea că aceasta va deveni realitate ținând cont de multitudinea de zvonuri cum că Apple a abandonat „Apple Car” și-și concentrează resursele pe dezvoltarea unui sistem de șofat autonom. Despre acest sistem nu se cunosc foarte multe aspecte, însă scrisoarea despre care am vorbit mai sus reprezintă o primă confirmare cât se poate de neobișnuită a faptului că Apple lucrează la el.

- Reclamă -