Dacă în T2 2016 Apple anunța că produsele din categoria Servicii au adus câștiguri anuale cu 19% mai mari, în cadrul teleconferinței de prezentare a rezultatelor financiare pentru trimestrul 3 din 2016, Tim Cook a anunțat o creștere și mai mare a câștigurilor aduse de acestea.
În ciuda faptului că iPhone, iPad și Mac au înregistrat un nou declin, în T3 2016 produsele incluse în categoria Servicii – App Store, iTunes Store, Apple Music, Apple Pay, Apple Care și nu numai – au înregistrat o creștere anuală de 24%, aducându-i companiei Apple 6,3 miliarde de dolari. În aceeași perioadă a anului trecut, încasările Apple din Servicii erau de 5 miliarde de dolari.
Potrivit directorului general Apple, creșterea Serviciilor a fost susținută în special de încasările tot mai mari înregistrate de App Store (pentru al cincilea trimestru la rând), precum și de popularitatea mai mare a Apple Music. Se pare că veniturile Apple generate de Apple Music au fost cu 22% mai mari în T3 2016 decât în T3 2015.
Și Apple Pay a înregistrat o creștere însemnată. Potrivit lui Cook, tranzacțiile Apple Pay au crescut de cinci ori în perioada iulie-septembrie 2016. De fapt, în luna septembrie din 2016 s-au înregistrat mai multe tranzacții Apple Pay decât în întregul an fiscal 2015.
Una peste alta, Apple și-a dublat în ultimii patru ani încasările din servicii și se așteaptă ca această categorie de produse să ajungă în 2017 la nivelul unei companii din Fortune 100.