Trei foști angajați Apple au prezentat recent într-un interviu oferit celor de la Thrillist câteva povești interesante din perioada în care au lucrat la câteva dintre magazinele cu amănuntul ale companiei americane. Deși au identitatea protejată prin schimbarea numelor lor cu unele fictive, noi știm despre grupul format din trei persoane că este compus din „Lucas” – un fost șef Genius, cu cinci ani de experiență la Apple, „David” – a lucrat cu jumătate de normă ca Specialist de Vânzări pentru patru ani și jumătate și „Tony” – Specialist Cameră de Familie cu o experiență de cinci ani la un Apple Store.

În cadrul interviului, foștii angajați Apple au discutat despre binecunoscuta discreție a companiei americane chiar și față de persoanele care lucrează pentru ea, poveștile amuzante prezentate de clienții care s-au prezentat la magazin pentru a le fi înlocuite dispozitivele și despre puterea mișcării inerente din interiorul fiecărui Apple Store.

Referitor la discreția companiei Apple, David a prezentat o poveste interesantă de dinaintea lansării iPhone 5 și, mai ales, a noilor cabluri cu conector Lightning:

Noi nu am primit niciodată informații din interior despre nicio lansare nouă de produs sau planuri. Îmi amintesc că atunci când iPhone 5 a sosit, am primit un transport cu noile cabluri Lightning cu puțin timp înainte de anunțul oficial. Chiar și ceva atât de simplu precum designul noului cablu a fost atât de secret încât atunci când ei ni le-au trimis pentru prima dată, le-au ascuns într-o cutie falsă care imita vechiul cablu de 30 pini. Atunci când noul cablu a fost prezentat, ei ne-au trimis instrucțiuni despre cum să desfacem aceste cutii pentru a găsi noul conector ascuns în secret lângă cele vechi. Lucruri nebunești.

Fiecare dintre cei trei foști angajați Apple au prezentat situații amuzante și penibile în același timp cu care s-au întâlnit de-a lungul timpului în care au lucrat la Apple. Create de clienții ce aduceau dispozitive Apple „complet distruse” pe care vroiau ca angajații să le înlocuiască, aceste situații au pus la încercare nervii angajațiilor companiei Apple. Lucas a vorbit despre un bărbat care a declarat că un iPhone „a izbucnit în flăcări”, deși la o analiză mai atentă se vedea foarte clar că a fost introdus în cuptorul cu microunde într-o încercare prostească de a remedia stricăciunile produse de apă.

Vi se pare ieșită dintr-un film comic expunerea de mai sus? David și Tony au prezentat întâmplări și mai ciudate:

Tony: Am avut un om care a încercat să mă convingă de faptul că stricăciunile produse de apă au provenit de la ceva fluid extraterestru  de atunci când a fost răpit [de extratereștrii]. A fost greu să am o figură serioasă în timpul acelei prezentări.

David: Odată a venit un bărbat cu un iPhone complet distrus într-o sacoșă. Vreau să spun că acea chestie era 100% de nerecunoscut. Ne-a spus că nu a funcționat corect, așa că l-a dus în spatele casei și a tras în el cu o pușcă, deoarece s-a săturat de el. Nu l-am înlocuit.

Lucas și David au mai oferit detalii și cu privire la „ierarhia distinctivă” din magazinele companiei Apple, vorbind despre dezechilibrul dintre angajații entry level și cei mai mari în funcție. Cele mai multe dintre posturile cu normă întreagă sunt privite ca și o realizare din cauza programului extins de instruire al Apple ce îi duce pe aplicanți chiar și la centrele companiei din Cupertino sau Austin pentru câteva zile. Acesta a creat o atmonsferă ce „surprinde în mod neplăcut” angajații noi ce încearcă să facă față în magazin, întrucât sunt la ani depărtare de a putea beneficia de beneficiile marginale oferite de Apple.

În ceea ce privește politica Apple de abordare a clienților, conform lui Lucas, niciun angajat dintr-un Apple Store – fie el experimentat sau nou – nu îi poate spune unui client „nu”.

În nicio situație noi nu puteam spune unui client în mod direct „nu, nu te pot ajuta cu problema aceasta”. Iar acest lucru era complicat în unele situații. Spre exemplu, dacă un client trebuia să plătească 199 $ pentru a-i fi înlocuit ecranul spart al iPhone, el se supăra foarte tare. Dacă spunea ceva cum ar fi <<Deci îmi zici că nu mă poți ajuta cu asta,m nu îmi poți repara telefonul?!>> noi eram instruiți să răsoundem cu <<Da, eu te pot ajuta și mi-ar face plăcere să o fac. Costul înlocuirii este de 199$.>>

Tony, Lucas și David au mai oferit detalii și cu privire la alte aspecte despre ce înseamnă să lucrezi la un Apple Store, vorbind și despre străinii călători care beneficiază de pe urma numeroaselor computere conectate la internet, precum și despre materialele sensibile ce erau descoperite uneori în timpul migrării datelor din iPhoto. Interviul întreg oferit de cei trei foști angajați Apple poate fi citit aici.

În mai, Apple a sărbătorit a 15-a aniversare a Apple Store. În prezent, compania americană are peste 500 de magazine în mai bine de 10 țări.

- Reclamă -