Tacticile „șirete” de negociere ale Apple au adus probleme în industria televiziunii

1
501

Tacticile de negociere ale Apple ce denotă „îngâmfare” au îngreunat stabilirea unor înțelegeri cu operatorii de cablu și unele rețele, scrie The Wall Street Journal. Jurnaliștii americani sunt de părere că astfel cei din Cupertino și-au pus singuri piedici eforturilor de a construi o platformă TV mai robustă.

Conform WSJ, Apple a început să discute cu compania Walt Disney la începutul lui 2015 pentru a obține drepturile de difuzare a conținutului deținut de aceasta pentru un serviciu TV la care lucra la acel moment, dar directori ai săi, în special șeful iTunes, Eddy Cue, au cerut unele lucruri pe care rețelele nu erau pregătite încă să le ofere.

În special, Apple a dorit să înghețe pentru câțiva ani rata lunară per utilizator pe care ar fi trebuit să o plătească pentru licențierea canalelor Disney. Canalele TV primesc de regulă sporuri anuale la rate și se bazează pe ele pentru a susține creșterea profitului.

Disney s-a împotrivit. Aceleași discuții au mai avut loc cu giganți media precum 21st Century Fox și CBS, dar ele au stagnat de asemenea.

Apple vede televiziunea ca fiind o modalitate de a accelera mai mult creșterea produselor sale, dar tacticile persuasive, care au funcționat cu operatorii de telefonie mobilă și cu casele de discuri, nu funcționează aparent și în industria TV. Furnizorii de conținut ezită să accepte termenii celor de la Apple întrucât astfel ar compromite sursele tradiționale de venituri. După cum indică jurnaliștii The Wall Street Journal, semnarea unei înțelegeri „dragi” cu Apple ar face ca distribuitorii tradiționali de cablu să le ceară companiilor media să încheie înțelegeri similare.

Pe parcursul ultimilor ani, Apple ar fi făcut încercări repetate de a intra în industria TV, căutând să încheie înțelegeri și cu Time Warner, Comcast și alți operatori de cablu, dar nimic nu s-a concretizat printr-un contract. Motivul reiese din situația următoare: odată Apple a cerut să aibă acces la cerere la toate sezoanele unor emisiuni TV de succes, precum și la o caracteristică de înregistrare care ar fi inclus posibilitatea de a sări peste reclame la cele mai recent difuzate episoade, un lucru care i-a surprins de-a dreptul pe operatorii de cablu.

Apple a cerut plata a 10$ pe lună per abonat de la operatorii de cablu și a refuzat să accepte viitoare cereri de creștere a cotizației pentru fiecare abonament lunar, potrivit unor persoane care au luat parte la discuții. De asemenea, a dorit să le ofere utilizatorilor posibilitatea de a se loga cu ID-urile Apple, chiar dacă Comcast și Time Warner ar gestiona serviciile de relații cu clienți și facturare.

Până anul trecut, Apple a discutat cu un serviciu de streaming TV pentru a aduce un pachet cu câteva canale TV populare și cu emisiuni televizate la cerere la un abonament lunar de aproximativ 30 de dolari pe lună. Gigantul american și-a amânat planurile după ce a văzut că nu reușește să stabilească înțelegerile necesare din cauză că furnizorii de conținut au refuzat să își disocieze canalele.

Cue, omul de la Apple care conduce cele mai multe dintre negocieri, este cunoscut pentru stilul „șiret” de negociere și refuză să accepte mai puțin decât dorește Apple.

Cue a ajuns cu 10 minute mai târziu și purta jeanși, teniși fără șosete și un tricou hawaiian, a spus o persoană care știa despre întâlnire. Ceilalți directori participanți purtau costume.

„Ce ar fi să o schițați pe spatele acestui șervețel?” a fost întrebată Apple la una dintre ședințe, au declarat foști directori Time Warner. Un oficial Apple a răspuns că software-ul va fi „mai bun decât orice ați avut voi vreodată”.

Cue mai este cunoscut pentru stilul de negociere șiret. Un director din industria TV a rezumat strategia lui Cue spunând: „Suntem Apple”.

Unii directori media au crezut că dl. Cue a încercat să joace la cacealma cu ei atunci când a spus: „îi avem pe Disney și Fox. Vă băgați?”

Cue a declarat că industria TV poartă discuții mult prea complicate. „Time este de partea mea”, le-a spus unor directori media.

Din cauza tacticilor abordate, Apple nu a putut să ofere destinația dorită noului Apple TV, poziționând tvOS App Store ca și o platformă în care lasă rețelele să își distribuie conținutul TV original. De asemenea, compania americană a urmat pașii Netflix și Amazon Video prin lansarea de programe TV care să promoveze servicii proprii cum ar fi Apple Music sau App Store. Până în momentul de față, Apple lucrează la trei programe TV: o dramă semi-autobiografică, „Semne Vitale”, ce îl are în centru pe Dr. Dre, un reality-show cu dezvoltatorii de pe App Store numit „Planeta aplicațiilor” și un alt reality-show bazat pe muzică ce are la bază emisiunea „Carpool Karaoke”.

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.