Compania Apple ar fi construit o echipă secretă de ingineri cu rolul de a analiza potențialele modificări ce ar putea fi aduse App Store, scrie Bloomberg astăzi. Printre caracteristicile care sunt testate și ar putea fi introduse se numără una ce le va permite dezvoltatorilor să aibă aplicațiile afișate în locuri mai vizibile – cum ar fi, de exemplu, deasupra rezultatelor căutărilor -, dacă plătesc o taxă. De asemenea, sunt luate în considerare de această echipă și unele modificări care să „îmbunătățească modul în care utilizatorii navighează pe App Store”.
Printre ideile ce sunt urmate de Apple, se numără introducerea platei pentru căutări, un model google în care companiile vor trebui să plătească o taxă pentru a avea aplicațiile afișate deasupra rezultatelor căutărilor, în funcție de ceea ce caută un utilizator. Spre exemplu, un dezvoltator de jocuri ar putea plăti pentru ca programul său să fie afișat atunci când cineva caută pentru „joc de fotbal”, „cuvinte încrucișate” sau „douăzeci-și-unu”.
Se spune că Apple ar avea aproximativ 100 de angajați care lucrează la acest proiect App Store sub supravegherea vicepreședintelui și fostului director iAd, Todd Teresi. Printre aceștia se numără și câțiva ingineri care au făcut parte din echipa de publicitate iAd. Potrivit surselor citate de către Bloomberg, echipa de căutare este relativ nouă și nu se știe momentan dacă sau când modificările la care lucrează vor fi introduse pe App Store.
Noutățile cu privire la schimbările pe care Apple le pregătește pentru App Store sosesc la patru săptămâni după ce Apple a efectuat o modificare importantă la vârful App Store, aducând magazinul de aplicații sub tutela directorului de marketing, Phil Schiller. Înainte, de App Store se ocupa directorul iTunes (și nu doar), Eddy Cue.
Descoperirea de aplicații a fost aproape dintotdeauna o problemă majoră a App Store. Având 1,8 milioane de aplicații disponibile, este foarte dificil pentru utilizatori să descopere conținut care nu este afișat în pagina cu recomandări a Apple sau în clasamente. Introducerea unei caracteristici de promovare cu plată va avantaja în special dezvoltatorii mari, care vor putea începe să plătească sume mari de bani pentru promovarea aplicațiilor lor. Totuși, dezvoltatorii mici vor fi și mai puternic afectați, întrucât dacă nu își vor putea permite să plătească promovarea aplicațiilor lor, acestea vor fi și mai dificil de descoperit decât până acum.
Ultima modificare importantă efectuată de către Apple a venit în noiembrie anul trecut, când algoritmii de căutare ai magazinului de aplicații au fost îmbunătățiți semnificativ pentru a oferi utilizatorilor rezultate mai relevante și inteligente.