O problemă gravă a iOS face imposibil de utilizat multe modele de iPhone, iPad și iPod touch

0
4450

Oricât aș sta să mă gândesc nu aș reuși să găsesc un motiv temeinic pentru care un utilizator obișnuit și-ar dori să configureze data dispozitivului iPhone, iPad sau iPod touch propriu la 1 ianuarie 1970. Cu toate acestea, dacă găsești un motiv pentru care ai vrea să te întorci 46 de ani în timp, pur și simplu nu o fă. De ce? Pentru că vei rămâne cu un dispozitiv iOS imposibil de utilizat.

Încercând să găsească o modalitate de rezolvare a problemei cu afișarea orei din iOS 9.3 beta 3 (și iOS 9.3 public beta 3), un utilizator Reddit s-a gândit să dea înapoi data la care este configurat dispozitivul iPhone până la cea mai veche dată pe care acesta o acceptă și care este prima zi a anului 1970. Și cum asta nu a fost suficient, a decis să își repornească dispozitivul pentru ca apoi să constate că el nu mai pornește și nicio modalitate cunoscută de restaurare nu va ajuta.

ATENȚIE! Dezactivând reglarea automată a datei și orei, apoi revenind în timp până la 1 ianuarie 1970 și repornind iPhone-ul/iPad-ul/iPod-ul touch, vei constata că acesta nu va mai reporni mai departe de logoul Apple. Mai rău decât atât, restaurarea cu iTunes va fi imposibilă, chiar dacă încerci să îți introduci terminalul în modul Recuperare sau DFU! Cu alte cuvinte, simpla modificare a datei cu cea care are „probleme” în iOS, urmată de repornirea dispozitivului, îți va transforma frumosul iPhone, iPad sau iPod touch într-o piesă de muzeu, imposibil de a mai fi folosită.

Potrivit utilizatorilor care au încercat să verifice existența acestei probleme în iOS, numai dispozitivele iPhone, iPad și iPod touch cu procesoare Apple A pe 64 de biți (A7, A8, A8X, A9 și A9X), care rulează iOS 8 sau ulterior sunt afectate de eroarea gravă din iOS. Cu alte cuvinte, orice iPhone mai recent de 5s (și până la ultimele modele – 6s/6s Plus), orice iPad Air sau mai recent, orice iPad mini 2 sau mai recent, orice iPad Pro și orice iPod touch generația a 6-a poate fi „distrus” prin modificarea datei cu cea mai veche acceptată în iOS.

Iar dacă videoclipul de mai sus în care este demonstrată problema nu te convinge, atunci te anunț că am încercat chiar eu să văd cât de veridice sunt spusele utilizatorilor de pe Reddit. Astfel, am reglat propriul iPad Air 2, cu iOS 9.2.1, la data de 1 ianuarie 1970, apoi l-am oprit. Au trecut mai bine de 12 ore de când am apăsat butonul de oprire/pornire, iar dispozitivul afișează logoul Apple câteva zeci de secunde, apoi se oprește și încearcă să se pornească din nou, afișând logoul iarăși câteva zeci de secunde, apoi oprindu-se și tot așa. Ba chiar mai mult, în tot acest timp, iPad-ul s-a descărcat complet, iar dacă vă gândeați că asta ajută la ceva, ei bine, nu. După ce l-am pus la încărcat, el a continuat încercările eșuate de a reporni.

Dacă te întrebi ce se întâmplă când conectezi la computer un dispozitiv iPhone, iPad sau iPod touch, care nu se mai repornește din cauza acestei erori de iOS, ei bine, mai nimic. Am conectat iPad-ul la Mac, iar iTunes l-a recunoscut pentru câteva secunde, apoi a dispărut. Cât timp este conectat la iTunes, pentru câteva secunde acesta îl recunoaște – când este aproape de a finaliza repornirea – apoi iPad-ul se oprește, iar iTunes nu mai știe nimic de el. Cât despre modul DFU sau modul Recuperare, ele nu ajută la nimic (deși în cazul majorității problemelor la iOS, introducerea în aceste moduri este colacul de salvare al utilizatorului).

Așadar, care este soluția unui utilizator al cărui iPhone, iPad sau iPod touch a fost blocat de cineva prin această metodă (pentru că, da, mă aștept ca „pricepuții” să facă glume proaste prietenilor lor)? Răspunsul este Apple sau un furnizor de service autorizat de către Apple. Potrivit altor utilizatori care și-au blocat dispozitivele, mergând la Apple Store, au beneficiat de schimbarea gratuită a dispozitivelor în baza garanției – deși au existat cazuri în care angajații Apple nu au crezut, dând vina pe instalarea de software neautorizat (jailbreak), deși nu era cazul, însă s-au convins repede după ce și-au blocat propriile dispozitive. În cazul în care dispozitivul nu este în garanție, ei bine îmi este greu să vă spun dacă Apple va face ceva gratis pentru a remedia problema.

Notă: Voi contacta asistența Apple în legătură cu această problemă și voi reveni cu răspunsul lor. De asemenea, voi contacta și un service Apple autorizat din România.

Problemele de acest gen din iOS apar tot mai des și sunt tot mai enervante. În urmă cu câteva luni fusese descoperită de cineva o eroare a unor aplicații de mesagerie (inclusiv Mesaje) ce ducea la repornirea dispozitivelor atunci când primeau un anumit set de caractere Unicode. Recent, un site web reușea să repornească dispozitivele atunci când era accesat din Safari, de pe iPhone sau iPad. Desigur, rezolvările sunt simple pentru Apple, însă pentru utilizatori sunt multe bătăi de cap, mai ales dacă nu au backup și nu își actualizează terminalele prea des.

În acest caz, Apple va rezolva probabil eroarea printr-o actualizare pe care o va aduce în viitorul apropriat iOS. Nu se știe însă cum ar putea repara, fără să înlocuiască, dispozitivele afectate de problemă.

- Reclamă -