Compania Apple a lansat la finele acestei săptămâni un nou program voluntar de înlocuire a unui accesoriu comercializat împreună cu unul dintre cele mai recente produse ale sale. Gigantul american a determinat că un număr limitat de cabluri de alimentare USB-C (USB Type-C), care au fost incluse în ambalajele originale ale MacBook-urilor cu ecrane de 12 inchi sau comercializate ca accesoriu de sine stătător până în luna iunie a anului 2015, pot ceda la un moment dat din cauza unei probleme a modului în care au fost concepute. Drept rezultat, aceste cabluri nu vor mai alimenta MacBook-urile ori le vor alimenta în mod intermitent, atunci când sunt conectate la un adaptor de alimentare.

Apple îi anunță pe toți utilizatorii de MacBook care dețin un astfel de cablu că el va fi înlocuit gratis cu unul nou, redesenat, care funcționează așa cum ar fi trebuit să funcționeze și cablul USB-C inclus în ambalajele primelor unități de MacBook vândute.

Identificarea cablurilor cu probleme

Identificarea cablurilor cu probleme se face simplu. Potrivit companiei Apple, toate cablurile afectate au ștanțat pe ele următorul text: „Designed by Apple in California. Assambled in China”. Cele redesenate au exact același mesaj, succedat însă de un cod alfanumeric. Imaginea de la începutul acestui articol evidențiază diferența dintre cablurile cu probleme și cele redesenate.

În cazul în care ai descoperit că ai un cablu USB-C de alimentare cu probleme va trebui să i te adresezi unui furnizor de service Apple autorizat din România (iStyle, Noumax, Vox). Acesta îți va solicita, probabil, pe lângă cablul cu probleme, și numărul de serie al MacBook-ului, pentru a verifica eligibilitatea.

Ca de obicei, utilizatorii care au plătit pentru a le fi înlocuite cablurile cu probleme vor putea să primească o rambursare contactând compania Apple.

Programul este valabil până pe 8 iunie 2018.

- Reclamă -