Conferința de luni a adus o prezentare nu doar a caracteristicilor noi ale iOS 9, ci și a noutăților care îi vor ajuta pe dezvoltatori să creeze aplicații și jocuri mai bune pentru iPhone și iPad. Despre noutățile pentru dezvoltatori Apple nu a vorbit prea mult, cu toate că există unele schimbări în SDK-ul iOS 9, care vor însemna foarte mult pentru utilizatorii ale căror dispozitive nu au prea mult spațiu de stocare liber. Acestea sunt incluse într-o caracteristică pe care Apple o denumește sugestiv: „efilarea aplicațiilor”. Ideea din spatele efilării aplicațiilor este că dispozitivele iOS 9 nu vor descărca decât codul de care au de fapt nevoie, așa că dimensiunea aplicațiilor stocate local va fi mult mai mică decât până acum.

În spatele noii caracteristici stau trei mecanisme separate, fiecare având rolul său în reducerea dimensiunii aplicațiilor, scrie ArsTechnica. Primul mecanism – Felierea aplicațiilor – este cel care face și cea mai multă treabă. Fiindcă aplicațiile publicate pe App Store trebuie să ruleze pe o varietate mare de dispozitive – de la cele cu ecrane de 3,5 inchi, la cele cu ecrane de 5,5 inchi (sau chiar 10 inchi, în cazul aplicațiilor universale), ele trebuie să includă proprietăți separate pentru fiecare dintre aceste dispozitive. Ei bine, excluzând proprietatea pentru el, de restul proprietăților pe care un dispozitiv iOS le instalează nici măcar nu are nevoie.

Să spunem că ai un iPhone 5c, care folosește un CPU pe 32 biți și are un GPU ce nu acceptă API-ul Metal. Descărcând un joc universal, binarul acestuia va instala pe iPhone șo codul pe 64 de biți, proprietățile iPad și „3X” iPhone 6 Plus, și codul API-ului Metal, de care nu este nevoie. El [n.r. iPhone-ul 5c] are nevoie numai de codul pe 32 biți, proprietățile iPhone-urilor „2X” și codul grafic OpenGL.

Cu Felierea aplicațiilor, dezvoltatorii vor eticheta proprietățile după dispozitiv, iar atunci când o aplicație va fi descărcată din iTunes, ea va descărca numai proprietățiile de care dispozitivul are nevoie. Procesul de etichetare este unul destul de simplu pentru dezvoltatori, așa că ar trebui să ne așteptăm ca multe dintre aplicații să îl adopte.

Resursele la cerere sunt o altă modalitate găsită de Apple pentru a reduce dimensiunea aplicațiilor. ArsTechnica ne oferă ca și exemplu jocurile cu mai multe nivele, care, de regulă, au nevoie numai de nivelul pe care îl joci și de următoarele câteva. Resursele la cerere fac ca la descărcarea jocului să fie instalate pe dispozitiv numai primele câteva nivele, iar pe măsură ce progresezi în joc să fie descărcate noile nivele și eliminate cele efectuate deja.

Cel de-al treilea mecanism de reducere a dimensiunilor aplicațiilor este Bitcode. În loc să încarce binare precompilate, dezvoltatorii vor încărca ceea ce Apple denumește o „reprezentare intermediară” a aplicațiie. App Store va compila apoi aplicația, chiar înainte de a fi descărcată. Acest lucru va permite implementarea parțială a felierii aplicațiilor, chiar dacă dezvoltatorul nu s-a mai obosit să eticheteze codul, deoarece va fi descărcat numai codul necesar – pentru 32 sau 64 biți. Totodată, Bitcode mai face ca eventualele îmbunătățiri făcute de Apple în compilator pentru a face mai eficient codul să fie automat incluse atunci când aplicațiile sunt descărcate.

Așadar, vorbim despre trei noi modalități care vor face ca aplicațiile pe care le vom instala pe viitor să fie mai eficiente și să nu mai ocupe inutil spațiu pe terminalele noastre. Rămâne însă de văzut și cât de grăbiți vor fi dezvoltatorii să le implementeze în propriile aplicații.

LASĂ UN COMENTARIU

Introdu comentariul tău
Introdu numele tău aici

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.