Compania Apple dezvoltă o rețea de livrare conținut de înaltă viteză și are în plan îmbunătățirea centrelor sale de date cu echipament propriu într-o încercare de a ridica ștacheta în „competiția” cu giganți precum Amazon, Google, Microsoft sau alți furnizori de servicii în cloud, scrie Bloomberg. Infrastructura îmbunătățită îi va permite companiei Apple să furnizeze conținutul și servmai rapid utilizatorilor conținutul și serviciile din cloud (inclusiv iCloud, iTunes și Siri).
Unul dintre principalele motive pentru care compania Apple și-ar dori să facă aceste îmbuntățiri este legat în special de lansarea serviciilor de streaming audio (Apple Music) și web TV, primul dintre acestea urmând a fi anunțat în câteva minute la conferința WWDC. Livrarea eficientă a conținutului va fi foarte importantă pentru ambele servicii, mai ales că Apple are ambițiosul plan de a strânge nu mai puțin de 100 de milioane de abonați pentru Apple Music, potrivit unui articol publicat astăzi de The Associated Press.
La baza noii rețele de date a Apple vor sta, potrivit aceluiași articol al celor de la Bloomberg o serie de țevi montate pe distanțe foarte mari, care urmează să lege centrele de date din California, Nevada, Carolina de Nord și Oregon. Apple ar mai căuta și modalități de trimitere a datelor prin linii de fibră optică la sute de gigabiți pe secundă, astfel încât să nu mai folosească tehnologia universală închiriată de la furnizori terți.
Partea și mai interesant este că Apple a purtat discuții cu companii care să o ajute să își creeze propriul echipament pentru centrele de date, pe care să îl producă alături de partenerii săi, însă s-a văzut nevoită ca cel puțin pentru o perioadă să folosească servere HP și alte tehnologii preluate de la producători din industrie.
Apple a fost a șaptea companie din lume după investițiile făcute în cloud în anul 2014, cheltuind 1 miliard de dolari pe centrele de date din întreaga lume, potrivit firmei de analiză, Analysys, fiind depășită de companii precum Microsoft, Google sau Amazon.