Compania Apple plănuiește să anunțe o modificare a formulei de calcul a abonamentelor de care să beneficieze în special furnizorii unor servicii bazate pe abonamente, cum ar fi revistele pentru Publicații sau unele aplicații pentru iPhone și iPad (spre exemplu, Spotify sau Netflix), scrie Financial Times. Se pare că Apple i-a în calcul modificarea taxei de 30% pe care o percepe momentan furnizorilor și discută noi termeni contractuali cu companiile media.

În momentul de față, toate aplicațiile și abonamentele din aplicații se supun regulii 30/70. Compania Apple obține 30 de procente din cât plătește utilizatorul pentru o aplicație sau un serviciu, în timp ce dezvoltatorul ori furnizorul acelui serviciu primesc 70 de procente. Prin urmare, compania Apple primește 3 € la fiecare abonament de 10 € plătit de utilizatori, restul de 7 € mergând către cel care furnizează conținutul accesat. Mai mult, Apple interzice acum folosirea de către aplicații sau reviste a linkurilor directe către alte platforme de abonare, asigurându-se astfel că va câștiga acel procent din fiecare abonament.

Multe companii s-au plâns până acum de taxele prea mari percepute de către Apple pentru serviciul său de abonare ce este obligatoriu de folosit, mai ales că acestea duc la creșterea prețului abonamentelor și implicit la reducerea numărului de persoane interesate

Potrivit Financial Times, modificările aduse pentru abonamentele de pe App Store ar putea să facă dispozitivele Apple mai atractive pentru creatorii de conținut și reduce posibilitatea de a primi amenzi sau de a-i fi intentate procese de diferiți reglementatori. Mai mult, am putea spune că numărul de persoane interesate să încheie abonamente ar putea crește.

Chiar dacă momentan nu se știe cât ar putea să reducă Apple din procentul pe care îl percepe la încheierea unor abonamente, se poate ca ea să îl înjumătățească, dacă ținem cont de faptul că Apple a redus la 15 % taxa pe care o percepe unora dintre furnizorii de conținut ce au lansat canale pe Apple TV, cum ar fi HBO și al său HBO Now.

Ceea ce este sigur însă este că Apple nu intenționează, cel puțin momentan, să aplice aceleași reduceri și la dezvoltatorii de aplicații, așa că ei vor trebui să plătească în continuare cele 30 de procente din valoarea de vânzare a fiecărui articol.

- Reclamă -