Nu a mai rămas foarte mult timp până la WWDC 2015 și în ciuda faptului că nu se cunosc prea multe detalii despre viitoarele versiuni ale sistemelor de operare OS X și iOS (excluzându-le pe cele evidente, cum ar fi că iOS 9 va aduce o nouă interfață cu utilizatorul pentru Siri și corecturi de erori), multă lume vorbește despre un viitor serviciu de streaming audio pe care Apple îl va prezenta atunci. După ce săptămâna aceasta cineva reconfirma faptul că noul serviciu de streaming audio Beats va fi disponibil din iunie, Re/code vine acum cu noi detalii despre această inițiativă a Apple, citând surse din interior care cunosc foarte bine planurile companiei.
Reiterând ceea ce am aflat și până acum, sursele Re/code susțin că abonamentul pentru acest serviciu va costa 9,99 $/€ pe lună, iar utilizatorii nu vor beneficia de o opțiune gratuită, așa cum beneficiază în cazul altor servicii de streaming audio, cum ar fi Spotify. Cu toate acestea, Apple îli forește să introducă noi modalități prin care oamenii să poată asculta conținut audio gratuit.
Prima și poate cea mai importantă modalitate de a atrage utilizatorii este cea de încercare a serviciului. Compania Apple speră să ofere ascultătorilor o perioadă de testare gratuită de 1-3 luni, astfel încât să îi convingă pe aceștia că merită, la finele perioadei respective, să plătească abonamentul pentru a experimenta muzica favorită și funcționalitățile inteligente ale serviciului. Momentan data exactă a perioadei de testare nu se cunoaște și depinde de condițiile impuse de casele de discuri cu care încă se poartă negocieri.
O altă modalitate de a atrage utilizatorii către serviciul său este implementarea de către Apple a unei funcționalități care va permite artiștilor și creatorilor de muzică să încarce mostre de melodii care să poată fi ascultate fără a avea nevoie de un abonament. Sursele citate de Re/code descriu această caracteristică, ca fiind ceva similar ceea ce oferă SoundCloud. În cazul în care nu știați deja, SoundCloud este o platformă de partajare a conținutului audio care permite utilizatorilor să încarce și distribuie muzică originală, iar o funcționalitate similară implementată în serviciul Apple ar trebui să ofere artiștilor independenți o modalitate ușoară de a partaja muzică gratuită pentru utilizatori.
Cea de-a treia modalitate (și ultima) prin care Apple ar încerca să aducă muzică gratuită utilizatorilor este prin intermediul renovării iTunes Radio. Confirmând unele informații din trecut, sursele celor de la Re/code susțin că o nouă versiune a iTunes Radio va fi lansată în curând și va conține posturi cu melodii selectate manual de către oameni și nu de computere oferind diferit conținut chiar și în funcție de zone. Iar angajările Apple de DJ din ultimul timp susțin această teorie.
Dar cu toate aceste încercări de a aduce muzică gratuită utilizatorilor, intenția companiei este de a-i determina pe aceștia să plătească abonamente. Potrivit unor informații din timpul întâlnirilor private cu directorii unor case de discuri și alte personalități din industria muzicală, Apple a argumentat că un serviciu de streaming gratuit nu va genera suficienți bani pentru industrie, deoarece reclamele nu sunt eficiente, și nici nu ar determina utilizatorii să plătească abonamente.