iPhone 6 și iPhone 6 Plus continuă să se vândă ca și pâinea caldă, potrivit companiei Apple care anunțase săptămâna trecută că în primele trei luni ale anului curent a vândut nu mai puțin de 61,2 milioane de terminale iPhone, majoritatea fiind, desigur, cele mai noi modele. Acest lucru se datorează mai ales faptului că noile iPhone-uri mai mari au reușit să îi determine pe mulți posesori de terminale cu Android să facă trecerea la iPhone, fapt susținut și de cele mai recente date furnizate de Kantar Worldpanel. Noile date furnizate de Kantar privind cota de piață a diferitor sisteme de operare în trimestrul 1 al anului curent relevă faptul că deși Android rămâne sistemul de operare cel mai popular, cota sa de piață continuă să scadă în fața iOS.
Datele Kantar pe T1 2015 sunt împărțite pe următoarele sisteme de operare: Android, BlackBerry, iOS, Windows și „altele” în fiecare dintre cele 13 țări în care s-au efectuat măsurătorile (Argentina, Australia, Brazilia, China, Franța, Germania, Italia, Japonia, Marea Britanie, Mexic, Spania și Statele Unite ale Americii.
În statele din Europa, iOS continuă să aibă o cotă de piață relativ scăzută, Marea Britanie fiind în continuare țara în care iOS se bucură de o popularitate ridicată (38,1%), ea fiind urmată de Germania și Franța cu aproximativ 19% fiecare. În toate țările de aici însă Android este sistemul de operare cel mai popular, Spania fiind statul în care sistemul Google se bucură de cea mai mare popularitate – 89,9%. În ceea ce privește evoluția iOS în Europa, cei de la Kantar Wordpanel susțin că 32,4 procente dintre noii posesori de smartphone-uri Apple din cele cinci state mari din Europa (Germania, Franța, Italia, Spania și Marea Britanie) au făcut trecerea de la Android în primele trei luni ale acestui an.
În celelalte state ale lumii, iOS fie a crescut, fie a scăzut în fața Android comparativ cu ultimele trei luni ale anului trecut. În China, spre exemplu, cota de piață a iOS a crescut semnificativ în trimestrul încheiat în Martie, ajungând la 26,1 procente. Dintre toate țările în care Kantar face măsurători însă Japonia rămâne țara în care iOS se bucură de cea mai mare popularitate – 45,1%, fiind depășit cu 7,2 procente de Android, iar Argentina este țara în care sistemul de operare al Apple are cea mai mică, cotă de piață – 2,4%.
Date privind cota de piață a fiecărui sistem de operare în parte în cele 13 țări pot fi obținute din widgetul încorporat mai sus.
Vorbind despre phablete, o categorie de smartphone-uri mai specială, cei de la Kantar Wordpanel susțin că piața acestora s-a împătrit în primul trimestru al acestui an, ajungând la 21% din totalul de telefoane vândute, comparativ cu cele numai 6 procente înregistrate în urmă cu un an. Această creștere se datorează, potrivit lor, iPhone 6 Plus, care a înregistrat deja o cotă pe piața tabletelor de 44% în trimestrul 1.
Datele Kantar Wordpanel vin la aproximativ o săptămână după ce Strategy Analitycs au pubicat un studiu potrivit căruia Samsung a redevenit în primul trimestru fiscal al anului curent cel mai mare producător de smartphone-uri din lume, după ce a pierdut acest titlu în trimestru patru al anului trecut. Spre deosebire de datele celor de la Kantar care sunt mai palpabile, Strategy Analitycs se bazează pe simple estimări, din moment ce Samsung, spre deosebire de Apple, nu raportează vânzările de telefoane.