Datorită numărului foarte mare de noutăți pe care le aduce, dar mai ales datorită corecturilor de erori și îmbunătățirilor în privința performanțelor, actualizarea iOS 8.3 este recomandată tuturor utilizatorilor de iPhone, iPad și iPod touch, mai ales în cazul în care au deja instalat iOS 8. Deși îmbunătățește, pe alocuri, chiar semnificativ performanțele dispozitivelor, adevărul este că nici iOS 8.3 nu este o versiune a sistemului de operare pentru iPhone și iPad complet lipsită de probleme.
- Citește și: Apple a lansat iOS 8.3 pentru iPhone, iPad și iPod touch – iată tot ce aduce nou și linkurile de descărcare
Una dintre problemele care a fost sesizată imediat după actualizare de către utilizatori și care mă afectează inclusiv pe mine este legată de Touch ID. După actualizarea la iOS 8.3, eu, la fel ca și mulți alții, am sesizat că deși am Touch ID activat pentru cumpărăturile de pe App Store și iTunes Store, nu pot să folosesc senzorul de identificare a amprentei în locul parolei. Asta în condițiile în care nu doar că opțiunea Touch ID pentru App Store și iTunes Store apare în Configurări, dar deblocarea ecranului sau a aplicațiilor de la terți folosind această componentă este în continuare posibilă.
Vorbim așadar despre o eroare a iOS care te întoarce în timp la dispozitivele iOS fără Touch ID și care este deranjantă, mai ales dacă ai o parolă lungă și destul de complicată. Iar problema este cu atât mai enervantă cu cât ea nu afectează pe toți utilizatorii de iPhone și iPad, ci doar pe unii, motivul nefiind până acum descoperit.
Deși atunci când problema a fost descoperită vă recomandam restaurarea pentru a o înlătura, am descoperit că există o rezolvare chiar și mai simplă, care nu implică o metodă atât de radicală. Iat-o:
Cum să rezolvi problema Touch ID din App Store/iTunes Store în iOS 8.3
Cerințe
- Un iPhone 5s (sau orice model mai recent), iPad Air 2, iPad mini 3
- iOS 8.3 instalat
- Touch ID activat din Configurări
Notă: Problema a apărut în cazul meu și la iOS 8.4 beta 1, iar rezolvarea a fost aceeași precum cea descrisă mai jos.
Simptome
- Dispozitivul iPhone sau iPad nu permite scanarea amprentei la efectuarea de cumpărături de pe iTunes Store, App Store sau iBooks Store, chiar dacă această configurare este activă
Rezolvare
- Deschide aplicația Configurări de pe ecranul principal al dispozitivului iPhone sau iPad;
- Atinge Touch ID și cod de acces;
- Introdu codul de acces (pe care îl folosești la deblocarea ecranului pentru activarea sau în locul Touch ID);
- Comută pe dezactivat/O (gri) butonul din dreptul iTunes și App Store;
- Revino la ecranul principal apăsând butonul principal al dispozitivului iPhone sau iPad;
- Repornește iPhone-ul sau iPad-ul (apăsând butonul oprit/pornit, glisând de la stânga spre dreapta în câmppul glisați pentru oprire, iar după pornire apăsând din nou același buton oprit/pornit). Citește mai multe despre cum poți reporni un dispozitiv iPhone sau iPad.
- După repornire, deblochează ecranul, apoi accesează aplicația Configurări de pe ecranul principal al iPhone-ului sau iPad-ului;
- Atinge Touch ID și cod de acces;
- Introdu codul de acces (pe care îl folosești la deblocarea ecranului pentru activarea sau în locul Touch ID);
- Comută pe activat/I (verde) butonul din dreptul iTunes și App Store.
Acum accesează App Store/iTunes Store/iBooks Store și încearcă să descarci orice aplicație/melodie/carte pentru a vedea dacă este solicitată scanarea amprentei. Reține însă că prima dată când descarci ceva de pe App Store/iTunes Store/iBooks Store, după ce ai repornit dispozitivul, va fi necesar să introduci parola contului. Astfel, ar fi recomandat să încerci descărcarea unui al doilea articol dintr-unul dintre cele trei magazine Apple pentru a vedea dacă este solicitat Touch ID, ca și în captura de ecran din dreapta.
În cazul aplicațiilor de la terți care folosesc Touch ID pentru acces trebuie să rețineți că va trebui să introduceți parola sau codul de acces în aplicațiile respective pentru a activa Touch ID. După ce faceți acest lucru, scanarea codului de acces va fi solicitată.
Dacă metoda de mai sus nu a rezolvat problema, atunci singura rezolvare rămasă este să restaurați dispozitivul iPhone sau iPad:
Dacă aveți întrebări, neclarități sau doriți să propuneți un tutorial, lăsați un comentariu mai jos în această pagină sau un mesaj pe forum.