Apple plătește mai puțin pe chiriile magazinelor sale din malluri decât alți comercianți

0
119

Magazinele Apple atrag foarte mulți clienți, iar Apple profită de acest lucru pentru a plăti mai puțin pe închirierea spaților din diferite centre comerciale, scrie The Wall Street Journal. Fiindcă magazinele lor aduc mulți clienți în malluri și astfel cresc încasările lor cu aproximativ 10 procente, Apple reușește să încheie înțelegeri avantajoase cu administratorii complexurilor.

0130118apple

Potrivit unei agenții imobiliare cu care au discutat jurnaliștii americani, în general administratorii complexurilor comerciale încheie înțelegeri cu magazinele mari care să le permită să plătească cele mai mici chirii posibile în zonele alese sau chiar să nu plătească aproape nimic în schimbul traficului pe care ele îl aduc magazinelor. Aceste beneficii aduse magazinelor mari sunt o povară pentru magazinele mici, deoarece ele generează cele mai mari venituri din chirii pentru proprietarii centrelor comerciale. Uneori, acestor magazine mici li se cere să plătească și 15% din vânzări pe metrul pătrat de chirie.

Și pentru că magazinele sale reușesc să aducă foarte mulți vizitatori magazinelor, compania Apple a reușit să închirieze spații comerciale pentru care să plătească numai 2 procente din vânzări pe metrul pătrat închiriat. În medie, magazinele Apple obișnuite din malluri generează vânzări de 6.000 $ pe metrul pătrat, în timp ce cele mai mari generează cam 10.000 $. La 45 de magazine deschise în centre comerciale, cota de vânzări brute a Apple a ajuns în 2013 să fie de 14 procente.

În general, chiriile plătite către administratorii mallurilor se calculează după vânzările pe care retailerii se așteaptă să le aibă, deoarece acestea influențiază traficul mallului.

Un alt avantaj pe care îl au retailerii mari precum Apple este nu doar că obțin chirii mai mici, ci și că nu sunt obligați să plătească nimic în plus față de chiria stabilită. De exemplu, unii dintre proprietarii de malluri solicită chiriașiulor să plătească o taxă suplimentară dacă vânzările au depășit un anume prag, însă Apple este scutită de plata acesteia. În plus, pentru că Apple are o influență foarte mare asupra traficului din malluri, mai mulți comercianți ar fi început să ceară proprietarilor complexurilor să excludă compania americană din lista cu exemple atunci când negociază chiriile, deoarece succesul său nu se poate compara cu cel pe care îl vor avea ei și magazinele lor mici.

- Reclamă -