Apple Pay a avut parte de o lansare de succes în SUA și asta mai ales datorită popularității impresionante a iPhone 6 și iPhone 6 Plus – singurele dispozitive iPhone care sunt momentan compatibile cu serviciul de plăți pentru mobil al Apple. Cum aseară Apple a organizat teleconferința trimestrială de prezentare a rezultatelor financiare pe T4 2014, oficialii săi nu puteau trece cu vederea Apple Pay, menționând astfel câteva cifre care denotă că utilizatorii se bucură de acest serviciu.

De la lansarea din octombrie a Apple Pay, acest serviciu a reprezentat 2 din 3 dolari cheltuiți de consumatori prin plățile de tip contactless în rețelele Visa, Mastercard și American Express, potrivit directorului general al companiei Apple, Tim Cook. „Apple Pay a avut un start foarte puternic” a declarat Cook, susținând că el se așteaptă ca 2015 să fie „anul Apple Pay”.

Până acum nu mai puțin de 750 de bănci și uniuni de credit au încheiat contracte cu Apple prin care acceptă Apple Pay. Acesta este și unul dintre motivele pentru care Apple Pay este responsabil pentru un număr foarte mare de plăți de pe mobil. Potrivit cifrelor prezentate de Cook, 80% dintre cumpărăturile de pe mobil efectuate în rețeaua de brutării Panera Bread au fost din Apple Pay, iar la Whole Foods totalul cumpărăturilor de pe mobil după lansarea Apple Pay a crescut cu 400%.

Alte informații prezentate până acum denotă că serviciul este foarte popular. În primele 72 de ore de la lansare, Apple Pay a fost activat pe 1 milion de dispozitive. Mai mult, în noiembrie, la nici o lună distanță de la lansarea serviciului, Apple Pay a ajuns să reprezinte 1 procent din totalul cumpărăturilor digitale.

Magazinul care comercializează alimente naturale – Whole Foods – a atras până acum cei mai mulți utilizatori de Apple Pay, nu mai puțin de 20% dintre cumpărăturile făcute prin serviciul de plăți al Apple mergând aici. Walgreens și McDonald’s sunt alte două companii unde se fac foarte multe tranzacții prin Apple Pay.

Din păcate, Apple Pay este încă la început de drum, iar succesul serviciului este limitat de faptul că este disponibil doar în SUA. Apple știe acest lucru și probabil că în 2015 va extinde disponibilitatea Apple Pay în alte zone de pe glob, printre care se numără și Europa.

- Reclamă -