Lansarea iPhone 6 și a iPhone 6 Plus a ajutat-o pe Apple să crească semnificativ cota de piață a iPhone în foarte multe piețe de pe glob și chiar să obțină realizări ce păreau până acum imposibile. Una dintre zonele de pe glob în care vânzările de iPhone au explodat după lansarea din septembrie a dispozitivelor de 4,7 inchi, respectiv 5,5 inchi este Asia, potrivit firmei de cercetare Counterpoint.

Se pare că cea mai mare creștere a cotei de piață a iPhone a fost înregistrată în Japonia, China și, surprinzător, în Coreea de Sud de SUA. Acasă la marele rival al Apple – Samsung – gigantul din Cupertino ajungea să atingă la finele lui noiembrie o cotă de piață de 33%, făcând în același timp cota de piață a telefoanelor Samsung să scadă sub 50%. Cei de la Counterpoint susțin în acest sens că Apple a obținut o realizare uriașă în condițiile în care niciun alt producător nu mai reușise să obțină până la acea dată o cotă de piață mai mare de 20%.

În Japonia lucrurile sunt și mai radicale decât până acum, deoarece în noiembrie iPhone ajungea să aibă o cotă de piață de 51 de procente, mult mai mare decât cea a ocupantei locului al doilea – Sony (17%). În China, gigantul din Cupertino a ajuns să aibă o cotă de piață de 12 procente pe piața telefoanelor mobile, fiind la un procent în spatele Lenovo și la 6 procente în spatele Xiaomi – producătorul de clone ale iPhone, iPad și nu doar.

La concluzie similară celei trase de Counterpoint au ajuns și analiștii de la Kantar Wordpanel ComTech care recent ne prezentau cum cota de piață a iOS a înregistrat o creștere semnificativă imediat după lansarea iPhone 6 și a iPhone 6 Plus.

- Reclamă -